Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Dolne lampki w drzwiach


49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2013 - 17:44

Sprawdź, czego brakuje - zasilania, czy masy.



#22 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 kwietnia 2014 - 21:33

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 10 listopada 2013 - 17:44 napisał

Sprawdź, czego brakuje - zasilania, czy masy.

Odświeżam temat ponieważ mam mały problem. W moim "myśliwcu" - myślałem że mam tylko podśietlenie przednich drzwi az do dziś - świeciły mi obydwa, jakis czas temu przestało świecić prawe. Poszperałem tu i tam i nie wszystko mogę zrozumieć i nie wiem jak to poprawić.
Mianowicie dziś zrobiłem mały przegląd podświetlenia i dziwne rzeczy jak dla mnie trochę tu zaistniały. Ku mojemu zadowoleniu okazało sie, że sa we wszystkich drzwiach lampi, tylko w tylnich wyjęte żarówki - o ich istnieniu nie wiedziałem do dziś :):) . Lampki z wiązkami oryginalnymi, tylko nie wiem po co z tyloma przewodami, ale może ktoś dokładał, choć podejrzałem dalej jak się dało i wyglada na oryginalne podłączenia. W przednich drzwiach kierowcy jest na włączniku w słupku Plus i Minus i tyle, dwa przewody tylko. U pasażera podobnie, a wtylnich do włączników w słupkach też dochodza przewody ale masowe (-). Ale w przednich i tylnych prawych dziwna rzecz, na włączniku przednich na + wlutowany przewód i pociągnięty do tylnych prawych i podłaczony do jednego z przewodów. No i zacząłem sprawdzać po kolei tą plątanine i sie pogubiłem trochę. Przy otwarciu drzwi kierowcy zapala się podświetlenie w nich ale na prawych i tylnych drzwiach pojawia sie napięcie około 5V. Po zamknięciu przednich drzwi gasna przednie. Otwieram tylne i zaświeca sie oczywiście w podsufitce ale w drzwiach nie, co lepsze po dotknięciu żarówka na otwatych tylnych drzwiach słychać tykanie przekaźnika ale nie zaświeca sie tylko żaży bo ma tylko około 5V. Trochę zacząłem prześwietlać to wszystko - już nawet nie jestem w stanie sam tego ogarnąć. Więć po oglądnięciu wszystkiego odłączyłe ten " + " z przednich prawych do tylnich lewych i wszystko sie uspokoiło. To znaczy ma podświetlenie lewych przednich i tyle, nie mam napięcia na innych drzwiach i nie wiem co zrobić dalej. Dla mnie najprościej byłoby podać "+" na każde drzwi i tylko brać " - '' z włącznika w słupku. Albo źle myślę, pomóżcie, bo już nie mogę z tym się połapać.

#23 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 kwietnia 2014 - 18:11

No i nikt nie jest w stanie ogrzać i podjąć tematu ?? Panowie :grinpeace:
Co lepsze to co nieco poprawiłem ale teraz jest tak że po otwarciu drzwi przednich świeci się podświetlenie podsufitki z przodu i z tył ale tylnie z mała mocą "ćmi", a po otwarciu tylnych drzwi świeci tylko podsufitka tył pełnym światłem "mocą". Z kolei lampki dolne drzwi po otwarciu drzwi kierowcy w drzwiach kierowcy świeci na full a wszystkie inne świeca też na pół mocy. O co tutaj chodzi ?? co jest nie tak, czego szukać albo co poprawić. Najlepiej jakby tyły świeciły osobno a przody osobno. No i jeszcze jakby dało się to wyłączać przy otwartych drzwiach (ale tutaj myślę o ledach i to może sie świecić ). Proszę o wspomożenie i jakieś sprawdzone pomyśły. Nie wiem jak to pierwotnie jest ???

#24 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 kwietnia 2014 - 11:04

Kurczaki pieszczone, nikt nnie ma wiedzy w tej kwestji ??? Jak ogarnąć ten temat ?? Nie chcę sam za mocno szperać bo jeszcze coś "naprawię" odwrotnie :spokoj: .

#25 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 30 kwietnia 2014 - 11:36

Mysle, ze bedzie najlepiej gdy sprobujesz sparwdzic kazdy obwod z osobna czy jest podlaczony zgodnie z schematem.
http://www.autolib.d...AGRAMS/4942.pdf

#26 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 kwietnia 2014 - 13:45

Wyświetl postUżytkownik rolbas dnia 30 kwietnia 2014 - 11:36 napisał

Mysle, ze bedzie najlepiej gdy sprobujesz sparwdzic kazdy obwod z osobna czy jest podlaczony zgodnie z schematem.
http://www.autolib.d...AGRAMS/4942.pdf

DZięki za schemat, ale powiem szczerze że zbyt biegły w elektryce samochodowej nie jestem. Ale doszedłem organoleptycznie po spędzeniu trochę czasu i prześwietlaniu multimetrem, że lampki w tylnych drzwiach maja po dwa czerwonobiałe przewody i jednym masowym - brązowe, a w drzwiach kierowcy jest jeden + i jeden -, i taka trochę jak dla mnie roszada. Najjaśniej świecą drzwi kierowcy, po wyjęciu żarówek z tylnych drzwi w drzwiach pasażera przód jest 12V ale po założeniu żarówki zmienia sie na jakieś 8V i....nie kumam o co tu chodzi nadal. Co lepsze to zniknął mu antynapad i nie działa teraz wcale. Zastanawia mnie tren "obcy" przewód wlutowany do + w krańcówke dzrzwi kierowcy i krańcówke dzrwi pasażera lewe. Po co był ten zabieg komu ????

NIe dam rady sie połapać w tym galimatiasie jak dla mnie trochę duzym, jestem trochę tylko znający sie jeśli chodzi o elektryę samochodowa. Może da się prościej albo jakiś czytelniejszy dla laika schemat ???
A no i oczywiście dzięki za wspomożenie rolbas !!

#27 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 03 maja 2014 - 21:54

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale ktoś mógł podłączyć zasilanie tych wszystkich zarówek pod jeden kabel szeregowo. Po otwarciu przednich drzwi powinny się zapalać w przednich drzwiach i główna lampa, po otwarciu tylnych, lampa nad pasażerami i obydwie w drzwiach - podobno tak jest fabrycznie, z przodu można jeszcze to rozdzielić na poszczególne drzwi, prawe bądź lewe. Myślę, że nie obejdzie się bez rozkładania tapicerki aby do tego dojść, ale ja tylko dokładałem u siebie to wyposażenie i sam robiłem wiązkę, więc nie wiem jak to jest oryginalnie. Ogólnie przy włącznikach powinna być tylko masa, a kabel z plusowym przewodem pociągnąłem na około od drzwi kierowcy, przez tył do prawych przednich odizolowując przy każdych drzwiach i ciągnąc do samej żarówki plus. Jeśli napisałem coś niezbyt jasno to pytaj.

#28 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 maja 2014 - 09:58

Wyświetl postUżytkownik Goku dnia 03 maja 2014 - 21:54 napisał

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale ktoś mógł podłączyć zasilanie tych wszystkich zarówek pod jeden kabel szeregowo. Po otwarciu przednich drzwi powinny się zapalać w przednich drzwiach i główna lampa, po otwarciu tylnych, lampa nad pasażerami i obydwie w drzwiach - podobno tak jest fabrycznie, z przodu można jeszcze to rozdzielić na poszczególne drzwi, prawe bądź lewe. Myślę, że nie obejdzie się bez rozkładania tapicerki aby do tego dojść, ale ja tylko dokładałem u siebie to wyposażenie i sam robiłem wiązkę, więc nie wiem jak to jest oryginalnie. Ogólnie przy włącznikach powinna być tylko masa, a kabel z plusowym przewodem pociągnąłem na około od drzwi kierowcy, przez tył do prawych przednich odizolowując przy każdych drzwiach i ciągnąc do samej żarówki plus. Jeśli napisałem coś niezbyt jasno to pytaj.

No właśnieGoku u mnie wygląda to na oryginalne podłączenia wszystkich lampek tylko jest następująco: z PP krańcówki na + jest wlutowany przewód i pociągnięty go TP krańcówki w drzwiach i podłaczony do jednego z przewodów tu się zaczyna dylemat - po co ten plus . W tej chwili mam tylko żarówki w PL I PP drzwiach a w tylnych są wyjęte i LP lampka świeci jasno, PP lampka słabiej - tu jest około 8V pomiar napięcia, a w tym czasie pomiary na tylnych lampkach i odpowiednio napięcie na LT około 6V i PT około 4V i tego w ogóle nie rozumiem. Teraz gdy mam włożone tylko żarówki przednie włącza się lampka sufitowa przednia przy otwartych przednich lewych albo prawych drzwi, a tylna podsufitowa lampka po otwarciu tylnych P lub L. A jak włożę wszystkie żarówki to po otworzeniu przednich drzwi świeci sie w pełni przednia podsufitowa i tylna podsufitowa połową mocy a jak otworze tylne drzwi to tylna świeci normalnie. I taka maniana jest, nie wiem czy zrozumiałeś coś z mojego monologu. Pytaj. Dzięki za pomoc.

#29 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2014 - 10:08

Wygląda, że masz zamienioną biegunowość w kablach - na krańcówkach w słupkach musi być masa, plusy podłączone są do żarówek równolegle.
Jeśli masz plus w słupkach to wtedy żarówki połączone są równolegle i na każdej masz spadek napięcia.

#30 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 maja 2014 - 10:21

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 05 maja 2014 - 10:08 napisał

Wygląda, że masz zamienioną biegunowość w kablach - na krańcówkach w słupkach musi być masa, plusy podłączone są do żarówek równolegle.
Jeśli masz plus w słupkach to wtedy żarówki połączone są równolegle i na każdej masz spadek napięcia.

No tak, do tego dzoszedłem. Odłaczyłem ten "sczep" wlutowany na plus na LP krańcówce i podłaczony do LT - domniemam po średnicy i kolorze przewodu i sprawdzeniu multimetremże to jest to samo. Po odłaczeniu mam wtedy na LP krańcówce wg schematu elektrycznego + (sprawdzone multimetrem 12,3V), - , no i pozostaje mi ten wlutowany szczep na + ale odłaczony z TL krańcówki czyli cały obwód niby wg fabryki ale wtedy nie świeci żadna z lampek w tylnych dzrwiach no i jeszcze to niższe napięcie na PP drzwiach lampki. Nie moę za bardzo dojść do ładu co z tym nie tak ??? Każde info cenne, dzieki chłopaki za wspomaganie, może uda mi się to wskrzesić. Czekam na pomysły (mam nadzieje, że moje objaśnienia sa w miare jasne :):) )








Podobne tematy Zwiń