Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Dokładanie tempomatu


73 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 29 grudnia 2011 - 19:05

Cześć. Chciałbym dołożyć tempomat do swojego auta, jednak nie znalazłem informacji na forum odnośnie tego, FAQ przeszukałem, a wyszukiwarka nie wyrzuciła nic co by pomogło.

O ile dobrze kojarze, tempomat powinien pochodzić od samochodu o takim samym silniku? Mam problem też z wyobrażeniem na temat montażu takiego tempomatu, nie wiem dokładnie co wchodzi w jego skład i gdzie powinno być zamontowane.


Kolega z forum ma do sprzedania tempomat z 300E 88r, czy taki tempomat byłby dobry? Ja posiadam E200 95r M111



#2 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 29 grudnia 2011 - 19:16

Przy silniku m111/m104 zapomnij.

300E to wtrysk KE-Jetronic. Tempomat dość prosty, silnik ciągnie za cięgło gazu i w ten sposób trzyma prędkość.
W m104 i m111 tempomat działa inaczej. Nie ma silnika ciągnącego za cięgła, jest natomiast w pełni elektroniczna przepustnica, mogąca pracować w całym zakresie a nie tylko uchylająca się jak wersji bez tempomatu.
Gdybyś jednak się uwziął, potrzebujesz: wiązkę, manetkę, sterownik silnika, przepustnicę.

#3 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 29 grudnia 2011 - 19:40

Nie zgodzę się do końca z tą opinią ponieważ sam mam silnik 111 (111.960 2,2L) i element wykonawczy (siłownik, silnik czy jak to zwał :E ) jest montowany pod kolektorem ssącym, jeśli chodzi o silnik 104 to jest tak jak napisał kolega bisqit . Swoją drogą demontaż i montaż tego elementu w silniku 111 jest lekko mówiąc prze...ny :czerwona: . Potrzebny jest jeszcze impulsator Halla do sygnału prędkości (chyba że auto ma oryginalny termometr zewnętrzny to w tym modelu już jest impulsator).
Prawie na pewno jest inny uchwyt mocujący siłownik, inne cięgno do sterowania itd.
Rada jest taka że jak bardzo już chcesz mieć ten skądinąd pożyteczny wynalazek to szukaj od tego samego modelu auta.
Przed montażem oglądnij kable do siłownika bo tam też występowały "ekologiczne" (czyt. sypiące się izolacje kabli) przewody. Zaoszczędzisz sobie w ten sposób trochę nerwów a i parę h...ów mniej poleci ;)

#4 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 29 grudnia 2011 - 20:26

To w takim razie nieco się zapędziłem. Zasugerowałem się tym, że w w210 m111 jest na tej "bardziej wypasionej przepustnicy" i myślałem, że tak też jest realizowany tempomat w w124 m111

#5 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 29 grudnia 2011 - 21:37

Czyli albo od itentycznego auta albo wcale? To chyba bardzo długa droga przez szukanie i cenowo też nie ciekawie :hmm:

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 30 grudnia 2011 - 21:10

Obrazek dla 124.019
http://www.unitcat.r...019/44Q/54/750/
Ważna jest jeszcze skrzynia - bo dla manualnej dochodzi jeszcze wyłącznik montowany na pedale sprzęgła (227 na obrazku)
Na tej samej zasadzie można przejrzeć w EPC inne wersje silnikowe i porównać numery katalogowe poszczególnych części.

#7 Offline   gaddss


  • Postów: 16
  • Na forum od: 14 sie 2011
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2011 - 19:51

Też rozmyślam nad założeniem tempomatu, jak bardzo różni się przepustnica w M11 z tempomatem od zwykłej ...? Ma ktoś może zdjęcie jak wygląda...?
Tyle że podejrzewam znaleźć komplet niezbędnych rzeczy graniczy z cudem, chyba ze bezpośrednio z jakiegoś rozbitka na szrocie, ale trzeba dokładnie wiedzieć co wymontować.

Użytkownik gaddss edytował ten post 31 grudnia 2011 - 19:53


#8 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 01 stycznia 2012 - 17:57

 Użytkownik gaddss dnia 31 grudnia 2011 - 19:51 napisał

Też rozmyślam nad założeniem tempomatu, jak bardzo różni się przepustnica w M11 z tempomatem od zwykłej ...?

Proponowałbym przeczytać Ci najpierw ze zrozumieniem post kolegi bisqit i mój powyżej.

#9 Offline   gaddss


  • Postów: 16
  • Na forum od: 14 sie 2011
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2012 - 22:30

No to w takim razie inaczej sformułuje pytanie, jak wygląda ten twój "element wykonawczy" który jest pod kolektorem ?
Dlaczego montaż / demontaż tego jest taki ciężki...? trzeba wykręcać kolektor ..?

#10 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 01 stycznia 2012 - 22:46

Jak wygląda to cięzko odpowiedzieć. Rzuć okiem na alledrogo bo akurat jest kilka wystawionych. Sam siłownik jest bardzo podobny do modeli z innych benzyn i diesli, aczkolwiek żeby stwierdzić czy jest ten sam trzeba by mieć oba w ręce i porównać. Natomiast sam uchwyt z blachy, dżwignia, popychacz są na pewno inne niż w innych modelach. Pamiętam że zwykłych dieslach 200-300D (nie turbo i nie 4-zawor na cyl) było innę mocowanie i w 230E też.
Ja osobiście po godzinie kombinowania z tym siłownikiem od góry i od dołu (z podnośnika) dałem sobie spokój z naprawą siłownika. Dopiero niedawno jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą i miałem ściągnięty kolektor to to naprawiłem.








Podobne tematy Zwiń