Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Dokładanie tempomatu


73 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 stycznia 2016 - 21:01

Z włącznika pod homoseksualistą hamulca.
Kostka jest dwupinowa - na jednym pinie masz zawsze 12V z bezpiecznika nr 5, na drugim pinie napięcie pojawia się po wciśnięciu homoseksualisty hamulca - zapalają się światła stop, ale stąd też tempomat wie, że powinien się rozłączyć.



#62 Offline   jareo


  • Postów: 8
  • Na forum od: 05 sty 2014
  • Miejscowość: recz
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 sedan
  • Trzeci Mercedes:w123 kombi

Napisano 17 stycznia 2016 - 10:37

Witam wszystkich, Czy podpasuje/da się prosto przystosować kompletny tempomat pochodzący od w124 om606 1993r, do s124 om603 turbo 1992r. Doczytałem już że manetka z obudową będzie inna, zapewne układ dźwigni inny, wszelkie info mile widziane. pozdrawiam

#63 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2016 - 15:34

Manetka z tego co pamiętam jest taka sama, serwo również, układ cięgien i samo położenie serwa jest inne.

#64 Offline   S124


  • Postów: 70
  • Na forum od: 06 gru 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Napisano 17 stycznia 2016 - 16:45

Co do manetki to były inne jak miały taśmę do poduszki a nie ślizgi węgłowe.i nie pasują zamiennie. W sumie to cała kolumna jest inna (trochę krótsza)

Dołączona grafika Dołączona grafika

#65 Offline   jareo


  • Postów: 8
  • Na forum od: 05 sty 2014
  • Miejscowość: recz
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123 sedan
  • Trzeci Mercedes:w123 kombi

Napisano 18 stycznia 2016 - 20:32

Dzięki za podpowiedzi; obydwa auta z poduszką, więc wychodzi na to że tylko z mocowaniem serwa i dźwigniami trzeba będzie pokombinować. Czy można w prosty sposób sprawdzić czy tempomat działa, bez zakładania w aucie? Nie miałem okazji przetestować go przed wyjęciem. Będę również wdzięczny za wszelką grafikę jak wygląda mocowanie i dźwignie tempomatu w dt.

#66 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 maja 2016 - 09:46

Panowie muszę dopytać was o tempomat do silnika m102 manual. Gadałem z gościem co ma takie cudo na sprzedaż i proszę powiedzcie mi co mi potrzeba żeby chłop mi to wszystko na raz wysłał.
1.manetka
2.moduł tempomatu
3.starowanie cięgnami
4.Licznik(mam już z termometrem to odpada)
5.Wiązka

I kilka pytań
Czy do m102 jest jednakowy moduł tempomatu czy występują jakieś różne?
Czy zwykła przepustnica jest przystosowana czy coś dodatkowo muszę dokupić?
Czy jest różnica czy dawca ma asr czy też nie?
Czy potrzebuję jakiś czujnik na pedale sprzęgła czy wpinam się w coś już istniejącego?To samo Jeśli chodzi o pedał hamulca.
Czyli wiązka ma mieć połączenie z moduł,manetka,licznik,światła stopu,pedał sprzęgła i hamulca,sterowanie cięgnami?

#67 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 maja 2016 - 19:08

Wyświetl postUżytkownik Piotrek123 dnia 28 maja 2016 - 09:46 napisał

Czy do m102 jest jednakowy moduł tempomatu czy występują jakieś różne?

Powinno być to samo

Wyświetl postUżytkownik Piotrek123 dnia 28 maja 2016 - 09:46 napisał

Czy zwykła przepustnica jest przystosowana czy coś dodatkowo muszę dokupić?

Wpięcie z silnikiem tempomatu jest chyba zrealizowane w cięgłach gazu (nie pamiętam dokładnie)

Wyświetl postUżytkownik Piotrek123 dnia 28 maja 2016 - 09:46 napisał

Czy jest różnica czy dawca ma asr czy też nie?

W m102 nie było ASR. ASD nie ma nic do rzeczy

Wyświetl postUżytkownik Piotrek123 dnia 28 maja 2016 - 09:46 napisał

Czy potrzebuję jakiś czujnik na pedale sprzęgła czy wpinam się w coś już istniejącego?To samo Jeśli chodzi o pedał hamulca.

Do sprzęgła trzeba dołożyć i ewentualnie przerobić wiązkę, do hamulca sie wpinasz

#68 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2016 - 12:43

Jestem na etapie montażu i ponownie muszę prosić o pomoc.
Kabel który powinienem wpiąć do licznika który czyta prędkość mogę wpiąć do tej takiej rozdzielni za licznikiem? Bo wygląda na to że do licznika właśnie jest podłączony kabel i on rozdziela się już na trzy wyjścia i mój tempomat byłby czwartym.
Czytam że powinienem wpiąć się do hamulca i do sprzęgła,do hamulca już się udało ale wiązka którą dostałem nie posiada nic co bym mógł wpiąć pod sprzęgło czyli prawdopodobnie otrzymałem wiązkę od automatycznej skrzyni biegów? Robić coś z tym faktem,czy po prostu mięć to na uwadze podczas jazdy?Czy może się okazać że bez tego tempomat w ogóle nie zadziała?
No i mały problem pojawił się z puszczeniem wiązki.Kombinowałem gdzie przymocować moduł i też gdzie powinienem przytwierdzić kostkę urządzenia sterującego ale okazuję się że sprzedający nie dał mi w komplecie mocowań i jednego i drugiego.Potrafilibyście wytłumaczyć albo może macie jakiś schemat jak te kable powinny iść? Bo albo zostawię wszystko tak jak jest i poczekam aż mi gość dośle mocowania albo przymocuję to puki co na trytytkach i skręcę to jak należy kiedy będę już miał wszystko.

#69 Offline   Piotrek123


  • Postów: 173
  • Na forum od: 15 sty 2016
  • Miejscowość: .
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 czerwca 2016 - 19:50

Działa! ;) Ewidentnie muszę coś wykombinować z tym sprzęgłem
Pomóżcie proszę gdzie ma być przykręcony moduł i którędy mają iść przewody.Tylko to mi zostało do zrobienia

#70 Offline   S124


  • Postów: 70
  • Na forum od: 06 gru 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Napisano 24 czerwca 2016 - 20:20

Wrzucam pare fotek może coś tobie pomogą tylko ze to 3.0 D
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Co do pedału sprzegła to musisz sie zaopatrzeć w czujnik i dorobic kawałek instalacji od czujnika do modułu z tego co pamietam to pod 13 pin

Użytkownik S124 edytował ten post 24 czerwca 2016 - 20:23









Podobne tematy Zwiń