Skocz do zawartości




- - - - -

Regulacja kata wtrysku



4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 08 stycznia 2012 - 23:28

Witam.
Szukam i szukam ale jednoznaczej odpowiedzi znalezc nie moge.
Pacjent to silnik om 601 2,3 z kaczki, taki sam jak 2.0 ze 124 i 190 tylko nieco wieksza pojemnosc.
Jak przy tym silniku powinna wygladac prawidlowa regulacja kata wtrysku? Ja zrobilem tak: ustawilem silnik na 15 st po OT na pierwszym cylindrze po czym ustawilem pompe tak zeby w samym srodku otworka kontrolnego ( z boku pompy) ukazal sie wypust. Czy takie ustawienie jest ok?Domniemam ze tak bo tak nakazuje ksiazka, dziwi mnie jednak fakt ze silnik ten chodzil i to całkiem sprawnie odpalal a jak sie okazalo to musialem lancuch o dwa zabki przesunac zeby trafic w w/w ustawienie. Wychodzi jakies 0 st przewalki a to daje zniw ze silnik dostawal wrtysk po GMP.



#2 Offline   szafa


  • Postów: 6 374
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 08 stycznia 2012 - 23:50

Wiadomość automatyczna

Ten temat został przeniesiony z: "Forum Techniczne Mercedes - W201/190 i W124 Mechanika, technika, elektryka, serwis i diagnostyka..."
do " Forum Techniczne Mercedes - Inne ModelePozostałe modele"



#3 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 08 stycznia 2012 - 23:54

A przy ustawianiu kręciłeś zgodnie z obrotami silnika? (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Wystarczy że cofnąłeś trochę bo czasem się zdarza że występ na pompie przeskoczy za daleko i już będzie lipa - złe ustawienie.

#4 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 09 stycznia 2012 - 08:03

Wyświetl postUżytkownik macmw dnia 08 stycznia 2012 - 23:54 napisał

A przy ustawianiu kręciłeś zgodnie z obrotami silnika? (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Wystarczy że cofnąłeś trochę bo czasem się zdarza że występ na pompie przeskoczy za daleko i już będzie lipa - złe ustawienie.
Tak , krecilem zgodnie ze wskazowkami. Tak jak w rzeczywistosci kreci sie silnik. Ale co do cofania to nie zauwazylemm zeby cos sie przestawialo w czasie cofania, ustawialismy to we dwoch i kolega cofal jednoczesnie wał korbowy i walek rozrzadu i z tego co zaobserwowalem to odbywalo sie to plynie rowniez w srodku pompy bez jakis opoznien.

#5 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 09 stycznia 2012 - 16:40

Cytat

szafa (dziś, 11:40):
Trzeciego ostrzezenia nie bedzie, prosze uzupelnic profil

Juz raz to robilem jak sie tu rejestrowalem, i tak prawde mowiac to wasza wina (adminow) ze moje dane raz przezemnie wprowadzone zostaly utracone z forum. Szcezre mowiac to nawet nie zauwazylem ze brak jest tych danych tylko jakims dziwnym trafem awatar sie ostał. Ale juz grzecznie uzupelnilem profil , teraz tylko postawicie BRo i nie bede sie gniewał ;-)








Podobne tematy Zwiń