Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Przyczepka z Gwiazdy...Dyszlowóz...



37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   majcinek


  • Postów: 396
  • Na forum od: 01 lis 2011
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 190'ka 2,5D
  • Trzeci Mercedes:ex Vaneo 1.7 Cdi Ambiente

Napisano 03 lutego 2012 - 16:28

Witam.
Mam potrzebę wykonania przyczepki, ale tym razem czegoś bardziej.....widowiskowego.

Widziałem na własne oczy przyczepkę zrobioną z Mercedesa W124 kombi....rewelacja. Mam zamiar wozić tylko ubrania, bo moja żona ma mały sklepik z ciuchami, oraz ewentualnie na jakimś wyjeździe wkładam materac i spanie gotowe.
Walczę aktualnie z zebraniem dokumentacji na temat budowy takiego "SAM"a. Jak i gdzie wsadzić ścianę grodziową. Największy problem był ze znalezieniem "zdrowego" dawcy, ale już jest szykowany pod cięcie.


Szanowni koledzy macie jakieś doświadczenie w takim temacie?

Informuję, że da się coś takiego zbudować, ale przede wszystkim trzeba ściśle współpracować ze stacją diagnostyki posiadającą certyfikat dopuszczania SAMa do ruchu. Tam mnie uświadomili, że jeśli konstrukcja nośna będzie sztywna i w/g zaleceń wykonana, to na pace mogę mieć nawet słonia zamiast zabudowy.
Tutaj jest pierwszy lepszy przykład:

Corrado-Database

Użytkownik majcinek edytował ten post 03 lutego 2012 - 16:29




#2 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 08 lutego 2012 - 22:40

Więc podpinam się do tego tematu.
Dzisiejszy dzień zaowocował ukończeniem prac nad "amputacją" du..y ups przedziału pasażerskiego oraz części bagażowej MERCEDESA 124 KOMBI.Jestem można napisać po części współproducentem przyczepki :mrgreen:.Po ustaleniu szczegółów z pomysłodawcą stanęło na cięciu zaraz za przednimi mocowaniami foteli
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Z górą było lekkie zamieszanie , ale w końcu topór padł na przednie słupki Dołączona grafika Dołączona grafika
Z wstępnych moich 'badań" wynika iż projekt ma duże szanse zostać ukończony.Po przecięciu okazało się że tył nadwozia prawie idealnie łapie równowagę lekko nawet musiałem dociążyć lewarkiem i "ogrzewaniem po podłogowym" żeby nie stało w pionie.Druga sprawa auto nie miało żadnego poważnego wypadku i wszystkie blachy zużyły się jak w oryginalnym kombiaku.Jest kilka miejsc które trzeba odpowiednio wyleczyć , ale generalnie jestem zadowolony ze stanu nadwozia ,które jutro zmieni "doktora".
Sam proces cięcia nie był jakoś skomplikowany najwięcej problemu było z "ogołoceniem go z fantów (kompletne nivo jest jak nowe , asd i dyfer dla których kupiłem to auto ) niemiec był bardzo uparty.Odkręcenie półosi zajęło 3h na stronę :tired: musiałem "przypalać" czyt. wspawywać śruby fi10 w łby śrub łączące ośki z dyfrem :pad:
Transport już jest zamówiony :drive: i "pośladki" opuszczają jutro mój garage :E
Jest jeszcze przednia część którą też można wykorzystać na przyczepkę ;> Oferty przyjmuję od 09;00 do 18;00 :baseball:
Chyba tyle jutro pstryknę kilka zdjęć jak będzie oficjalne przekazanie :old:

#3 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 09 lutego 2012 - 18:18

Ostatnie fotostory z mojej strony.Tył auta bez problemu opuścił salę tortur i Został zapakowany na nosze
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Co by nie było mu za zimno dostał odpowiedni skafander na podróż
Dołączona grafika Dołączona grafika
Więc zostaje mi teraz trzymać kciuki , aby mój trud nie poszedł na marne i powstał z tego poważny "camping"

Użytkownik pawel14b3 edytował ten post 09 lutego 2012 - 18:19


#4 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 10 lutego 2012 - 17:30

"oho, wiozą z niemiec kolejnego rozbitka do wyklepania" :E :lol:

#5 Offline   Mati1


  • Postów: 37
  • Na forum od: 22 lis 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:opel

Napisano 13 lutego 2012 - 13:58

Masz może jakieś foty lub linki do tego typu rozwiązań wielozadaniowych :)

#6 Offline   majcinek


  • Postów: 396
  • Na forum od: 01 lis 2011
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 190'ka 2,5D
  • Trzeci Mercedes:ex Vaneo 1.7 Cdi Ambiente

Napisano 13 lutego 2012 - 21:11

Tu masz zdjęcia poglądowe. Zdjęć z W124 nie znalazłem.

http://www.forum.nor...50b03c2de977d14

#7 Gość_saturnin_


  • Na forum od: --

Napisano 13 lutego 2012 - 21:31

Powiem tak,nawet jak to skończysz to nikt Ci tego nie zarejstruje.Nadwozie samochodu jest konstrukcją samonośną i obliczenia co do wytrzymałości wykonywane są dla całego pojazdu.Potrzebna będzie opinia rzeczoznawcy-koszty.A tak na marginesie,dla mnie to propanacja ,jak byś się czuł przecięty w pół.

#8 Gość_darul_


  • Na forum od: --

Napisano 13 lutego 2012 - 21:48

Chyba Ci dopiszę pod nickiem, FORUMOWA ZRZĘDA.
Niech chłopak działa, jestem kibicem.

#9 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 13 lutego 2012 - 22:03

saturnin

Jeżeli osadzi to na ramie z dyszlem nie ma najmniejszego problemu.

#10 Offline   majcinek


  • Postów: 396
  • Na forum od: 01 lis 2011
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 190'ka 2,5D
  • Trzeci Mercedes:ex Vaneo 1.7 Cdi Ambiente

Napisano 13 lutego 2012 - 22:07

Wiem, że ile ludzi na świecie, tyle zdań na ten temat.
Według mnie ważniejsze jest to, aby w życiu coś robić, a jeśli przynosi to radość i jeszcze jest przydatne, to czego chcieć więcej.
Co do zarejstrowania, to nie znasz ani szczegułów konstrukcji podwozia, ani połączenia tego z nadwoziem.

Jeśli chodzi o

Wyświetl postUżytkownik saturnin dnia 13 lutego 2012 - 21:31 napisał

,dla mnie to propanacja ,jak byś się czuł przecięty w pół.

profanacją jest dokonywać wiejskich tuningów, albo składanie i sprzedawanie zlepionych mercedesów, gdzie bezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu.

Darul..........Mnie to nie rusza :ok: .........jeśli gość się źle czuje w roli rozpołowionego, nie musi uczestniczyć w temacie. :metal:

Użytkownik darul edytował ten post 13 lutego 2012 - 22:16