Skocz do zawartości




- - - - -

[M102/M103] Czujnik temperatury (ssanie)


82 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2012 - 19:14

 Użytkownik Stefan2810 dnia 02 marca 2012 - 15:23 napisał

Witam.

Mam 190 2.3 w benzynie. Ciężko pali na zimnym silniku. Trzeba troche pochychłać i powoli zaskakuje. Gdy się pojeździ, rozgrzeje, to można gasić i pali normalnie, lecz gdy postoi nocke, silnik ostygnie to są problemy. Alternator nowy, kable nowe, świece nowe. Podobno jest to potocznie zwany czujnik/bezpiecznik ssania/wolnych obrotów (różnie zwany). Podobno bo tak tylko słyszałem. Znajduje się w lewym górnym rogu pod maską. Niby nie ma zamienników, ale to mniejsza o to.

Moje pytanie - czy naprawdę po wymianie takiego czujnika będzie odpalał normalnie bez problemów? Czy może to coś innego.

Za jakiś czas podjadę do mercedesa zapytać, lecz wiem że forum też jest sprawdzonym źródłem informacji.

Pozdrawiam.

Mogą być różne przyczyny. Na początek sprawdź bezpiecznik w srebrnym przekaźniku za akumulatorem i wtryskiwacz rozruchowy czy podaje paliwo przy rozruchu.



#22 Offline   Stefan2810


  • Postów: 61
  • Na forum od: 02 mar 2012
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2012 - 19:42

Dziękuję za odpowiedź.

Pytanie jak sprawdzić czy wtryskiwacz podaje paliwo? Jest też opcja że wtryskiwacz rozruchowy nie dostaje odpowiedniego napięcia. (jest tam bodajże 12V).

#23 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 02 marca 2012 - 22:03

e... weź podjedż na ustawienie klapy ,poprzez tester sondy lambda ,ja u siebie odłączałem wtysk rozruchowy i EHA i żadnej różnicy ale jak fachowiec ustawił na testerze sondy lambda mieszanke ,paliwo powietrze to róznica 1000%

#24 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2012 - 14:28

 Użytkownik Stefan2810 dnia 02 marca 2012 - 19:42 napisał

Dziękuję za odpowiedź.

Pytanie jak sprawdzić czy wtryskiwacz podaje paliwo? Jest też opcja że wtryskiwacz rozruchowy nie dostaje odpowiedniego napięcia. (jest tam bodajże 12V).

Odkręć wtrysk rozruchowy nie odcinając mu paliwa, unieś do góry i niech ktoś odpali auto. Będziesz widział czy wtrysk rozpyli paliwo. Ma to trwać około 5 sekund a potem ma przestać z niego paliwo lecieć.

#25 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2013 - 17:13

Koledzy mój zawór/czujnik kaput. Chodzi mi o ten co ma dwa króćce i jeden wychodzi do przepustnicy a drugi chyba do modułu. Ten, który się uszkodził ma numery 001 140 62 62 i jest koloru czarnego. Sprawdziłem w EPC i wyświetla mi tak: 000 140 85 60 zamienne z 001 140 07 60 a są to kolory białe. Mógłby ktoś dla mnie sprawdzić jaki powinien być, bo już sam lekko jestem zdezorientowany. Gdzie najlepiej to kupić ASO czy może być zamiennik?
Pozdrawiam

#26 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 30 stycznia 2013 - 18:11

Bardziej dla ciekawości, bo raczej pomocne to nie będzie. Znalazłem zdjęcia takiego termozaworu po rozbiórce.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#27 Offline   plastik0007


  • Postów: 190
  • Na forum od: 27 cze 2009
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.5TD 98r.

Napisano 03 kwietnia 2014 - 11:09

Witam odgrzeje kotleta :zeby: mam problem ze ssaniem w moim w201 1.8E M102 bez LPG. Problem polega na tym że ssanie na zimnym silniku po dopaleniu działa jakieś 10-20sek i przestaje :hmm: Wtrysk regulowany był u speca 6 miesięcy temu i wszystko jest ok , wtryski bardzo dobrze rozpylają , ogólnie cały mechanizm według mechanika jest w świetnym stanie ;) nowe swiece , kable , kopułka, palec , cewka i filtry . Dziś wymieniłem także na nowy czujnik temperatury czteropinowy i po pierwszym odpaleniu było to samo , zawór PD czyściłem 6 mies. temu i myślę że działa prawidłowo , ponieważ gdy wzrasta obciążenie (włączam światła ) to obroty spadają i od razu stabilizują się . Sprawdzałem bezpiecznik w srebrnym przekaźniku i jest :ok: , zresztą gdyby nie działał ten przekaźnik to ssania wcale by nie było a jest? ;P Silnik nie przygasa na światłach , jedynie obroty spadają delikatnie przy dochamowywaniu i od razu stabilizują się :E Mam także nowy czujnik temperatury z pompy wody który czeka na montaż , silnik przy postoju na światłach bardzo delikatnie podszarpuje. Kalosz i inne przewody zdają się być szczelne , planuję także wymianę przewodów odmy z pokrywy do zaworu PD i filtra powietrza. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to czekam na wskazówki ;)

#28 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 kwietnia 2014 - 20:53

to ssanie tak działa w tych autach masz ok.,a masz obrotomierz ?

Użytkownik melfio1 edytował ten post 03 kwietnia 2014 - 20:55


#29 Offline   plastik0007


  • Postów: 190
  • Na forum od: 27 cze 2009
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 2.5TD 98r.

Napisano 03 kwietnia 2014 - 21:27

niestety obrotomierza nie mam , czytałem gdzieś na forum że ssanie ma działać do osiągnięcia temperatury 60'C ? :hmm:

#30 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 03 kwietnia 2014 - 21:48

no i tak ci działa ,nie myśl ,że do temp.60stopni będziesz miał obroty takie jak zaraz po odpaleniu w okolicach 1200-1500, obroty po 26sekundach jak odpalisz zimne auto spadają znacznie lub jak wciśniesz pedał gazu np.10sekundach też się obroty spadną ,ale auto cały czas jeszcze pracuje na bogatej mieszance ,tyko już tak nie czuć obrotów ,jak wymienisz czujnik z pompy wody to do 60stopni będzie silnik równiej pracował ,jest on odpowiedzialny za grzanie kolektora ,ale sanie będzie jak było.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 03 kwietnia 2014 - 21:48









Podobne tematy Zwiń