Skocz do zawartości




- - - - -

[M102/M103] Czujnik temperatury (ssanie)


82 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2015 - 05:55

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 23 marca 2015 - 00:34 napisał

Który czujnik ? jedno dwu cztero pinowy ? Tych czujników temp. troche było. póki jestem w PL to Ci to sprawdzę.
Jedno pinowy, przy pompie wody z brązowo-różowym przewodem.



#42 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2016 - 08:32

Witam. Borykam się z "brzydkim startem", tylko pierwszym po dłuższym np nocnym postoju (nagranie znajduję sie w innym temacie). Zmierzyłem czujnik temp płynu chłodzącego ( czteropinowy, 1990 r. prod.). Na zimnym czyli po 8 godzinnym postoju przy temp zew ok 4-5 st oporność wyniosła 4,3 kohm natomiast na ciepłym (ok 80-85 st płynu chłodzącego) wyszło 280 Ohm. Wg danych na ciepłym jest ok ale czy na zimnym nie pokazuję jakiś głupot? Ostatnio badany na zimno przy temp zew ok 7 st rezystancja wyniosła ok 2,4 kohm. Czujnik walnięty?

Użytkownik Gasior edytował ten post 16 lutego 2016 - 08:34


#43 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 lutego 2016 - 19:43

Gasior, to nie czujnik ,ja ten czujnik odłączyłem i palił normalnie ,ty musisz mieć jakiś problem mechaniczny .

#44 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2016 - 13:53

Po zdjęciu wtyczki z czero-pinowego czujnika sterownik przyjmuje , że silnik ma temperaturę cieczy 20 stopni Celsjusza.

#45 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2016 - 09:18

Czy przy montażu czujnika stosuję się podkładkę czy nie ma znaczenia?

#46 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2016 - 11:36

Nie było pytania 😊

#47 Offline   cholik


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 wrz 2014
  • Miejscowość: Nidzica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat 125p 1500 1987

Napisano 03 maja 2016 - 15:46

Witam podepnę sie pod temat. Mercedes 201 85' 2.0 lpg bez klimy problem istnieje od kiedy go nabylem jakies 3 lata temu a mianowicie czy to normalne ze gdy temp cieczy osiaga (zdaniem wskaznika) 83 stopni włacza sie wentylator i wzrastaja obroty od 500-900 ? na jalowym biegu jest ustawiony na 1300 wiem ze za duzo ale czasami lubi przygasnac a te 100-300 na gazie mi roznicy nie robi a bardziej komfortowo sie smiga. Dzieki za porady .

#48 Offline   cholik


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 wrz 2014
  • Miejscowość: Nidzica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat 125p 1500 1987

Napisano 04 maja 2016 - 22:59

Wyświetl postUżytkownik cholik dnia 03 maja 2016 - 15:46 napisał

Witam podepnę sie pod temat. Mercedes 201 85' 2.0 lpg bez klimy problem istnieje od kiedy go nabylem jakies 3 lata temu a mianowicie czy to normalne ze gdy temp cieczy osiaga (zdaniem wskaznika) 83 stopni włacza sie wentylator i wzrastaja obroty od 500-900 ? na jalowym biegu jest ustawiony na 1300 wiem ze za duzo ale czasami lubi przygasnac a te 100-300 na gazie mi roznicy nie robi a bardziej komfortowo sie smiga. Dzieki za porady .


Fachowcow widze brak do ................... o napieciach w stykach to mozecie stronami jak czlowiek ma problem i nie moze tego znalesc-brak. Dziekuje bardzo .

#49 Offline   bastq


  • Postów: 108
  • Na forum od: 18 lut 2014
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maja 2016 - 01:52

Wyświetl postUżytkownik cholik dnia 04 maja 2016 - 22:59 napisał

Fachowcow widze brak do pierd...lenia o napieciach w stykach to mozecie stronami jak czlowiek ma problem i nie moze tego znalesc-brak. Dziekuje bardzo .
................. o napięciach w stykach wnosi coś nowego. A Twojego lenistwa nikt za Ciebie nie będzie zwalczał.

Wyświetl postUżytkownik cholik dnia 03 maja 2016 - 15:46 napisał

czy to normalne ze gdy temp cieczy osiaga (zdaniem wskaznika) 83 stopni włacza sie wentylator i wzrastaja obroty od 500-900
Nie, to nie jest normalne.

#50 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 08 maja 2016 - 13:41

Cholik, najsampierw zapomnij o LPG i zrób porządek na benzynie. Zawyżone obroty jałowe to nie żaden większy komfort, tylko byle jakie niwelowanie kłopotu z pracą silnika. Do pomiarów napięć w kilku stykach niestety muszę Cię zachęcić, wystarczy do tego zwyczajny pospolity miernik i kilkanaście minut przy wozie:
http://mb201-124.eu/...ku-ke-jetronic/

Ty masz ewidentny problem z regulacją obrotów na "luzie", może być winny regulator jałowych, sterownik albo przekaźnik przepięciowy. Albo coś mniej oczywistego, np. któryś czujnik. To załączanie wentylatora zbyt wcześnie może spowodowane właśnie zużytym czujnikiem temperatury. Albo Twój wskaźnik o tyle przekłamuje...

Najoczywistsze rzeczy do zrobienia, to zadbanie o świece, kopułę i przewody- jak je oceniasz? Podkreślam, reguluj wszystko na benzynie. Do gazu przysiądziesz jak już oryginalny układ zasilania będzie ok. Niestety w temacie LPG nic nie pomogę, odsyłam do użytkownika nicu89 albo Lord Zekanda








Podobne tematy Zwiń