Skocz do zawartości




- - - - -

[M102/M103] Czujnik temperatury (ssanie)


82 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   cholik


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 wrz 2014
  • Miejscowość: Nidzica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat 125p 1500 1987

Napisano 30 sierpnia 2016 - 19:07

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 30 sierpnia 2016 - 08:30 napisał

"wyrywając do tablicy" każdy problem z osobna marnujesz Swój i Nasz czas
Nie silnik strzela nie wymienie kabli ani swiec, regulator napiecia na alternatorze pokazywal 17V nie wymienie nie? filtra paliwa tez sie nie wymienia bo to nie problem tak? Tak jak pisalem wczesniej wymienialem czesci ktore nie byly gl powodem ale mialy swoj udzial w zle ustawionym silniku i przy okazji mialem nadzieje ze sie poprawi. No fajnie sie mowi sprawdz podlaczenia z ECU chwila roboty to to nie jest chyba ze Wy tak szybko robicie bo samochod sluzy mi od ponad 3 lat i codziennie jest uzytkowany nie za bardzo moge sobie na takie manewry pozwolic ale weekend jest otwarta sprawa do rzezbienia :) Ogolnie plan jest taki zeby doprowadzic wszedzie napiecia na kostki tam gdzie go nie ma Pd Przepustnica potencjometr przeplywomierza itd i przerabiam na elektroniczny uklad bo ten mechaniczny to wiecej klopotow niz przyjemnosci . A i sekwencje mozna ladna wstawic :) Zaraz beda hejty "po co co wywalac pieniadze jak pewnie glupota ecu srebrny przekaznik i bedzie zyleta" ja juz zwatpilem w ta mechanizacje tym bardziej ze strzalow na lpg mial od cholery i talerzyk 100% nie jest rowny takze wydaje mi sie ze zestrojenie tego badziejstwa jest malo prawdopodobne ja tylko postaram sie znalesc sygnal do poszczegolnych podzespolow i zmiana wtrysku.



#62 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 30 sierpnia 2016 - 20:29

Chyba kolego sam nie wiesz czego chcesz, poprosiłeś o pomoc i dostałeś konkretne wskazówki a mimo to się obruszasz, jednak do tej pory nie napisałeś jakie masz napięcie w gnieździe diagnostycznym po przekręceniu stacyjki ? Rób sobie co chcesz "Twoje Małpy Twój Cyrk". Jeżeli z tym problemem sobie nie poradzisz zapomnij o :

Wyświetl postUżytkownik cholik dnia 30 sierpnia 2016 - 19:07 napisał

i przerabiam na elektroniczny uklad bo ten mechaniczny to wiecej klopotow niz przyjemnosci . A i sekwencje mozna ladna wstawic :)

Użytkownik brajtas edytował ten post 30 sierpnia 2016 - 20:37


#63 Offline   cholik


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 wrz 2014
  • Miejscowość: Nidzica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat 125p 1500 1987

Napisano 31 sierpnia 2016 - 16:14

Wyświetl postUżytkownik brajtas dnia 30 sierpnia 2016 - 20:29 napisał

Chyba kolego sam nie wiesz czego chcesz, poprosiłeś o pomoc i dostałeś konkretne wskazówki a mimo to się obruszasz, jednak do tej pory nie napisałeś jakie masz napięcie w gnieździe diagnostycznym po przekręceniu stacyjki ? Rób sobie co chcesz "Twoje Małpy Twój Cyrk". Jeżeli z tym problemem sobie nie poradzisz zapomnij o :

Czy Ty umiesz czytac ze zrozumieniem? i sie nie obruszam tylko draznia mnie odpowiedzi typu po co wymieniles to i tamto w ciemno to wytlumaczylem 2 razy taka byla koniecznosc a przy okazji moglo powtarzam MOGLO by miec wplyw na wolne obroty. Napisaliscie wskazowki i jestem wdziecznyECU i bede to sprawdzal i tlumacze ze zalezy mi na napieciu we wszystich stykach jesli bedzie i dany element okaze sie sprawny jak np PD to czemu mam zapomniec o elektronice i pozniej sekwencjii? I tak nowa instalacja, Ecu, wgrana mapa na podstawie kondycji silnika czyli indywidualnie podejscie do sprawy hamownia regulacje i sprzet lata. A napiecie w gniezdzie diagnostycznym juz podaje:
Zapłon: piny 1 i 5 -1,25V, 2 i 5- 12,91V, 3 i 5- 12,13V . Na odpalonym silniku: 1 i 5- 4,1V, 2 i 5- 14V, 3 i 5- 13V, 4 i 5 - 0,75-0,81V.
Wdzieczny za dalsze wskazowki.

#64 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 01 września 2016 - 11:52

Wyświetl postUżytkownik cholik dnia 31 sierpnia 2016 - 16:14 napisał

Zapłon: piny ....... 3 i 5- 12,13V . Na odpalonym silniku: ............ 3 i 5- 13V............
wg. mnie wypełnienie bliskie 100% co oznacza brak zasilania, srebrny przekaźnik do sprawdzenia, oczywiście proponuje zacząć od bezpiecznika na nim.
Jeżeli na pinach 3 i 5 pojawi się napięcie w okolicach 10,5V lub niższe to znaczy, że zasilanie zostało przywrócone i można szukać dalej bo podejrzewam, że usterek będzie więcej.
A ten silnik jak jest zimy to odpala na benzynie?

Użytkownik brajtas edytował ten post 01 września 2016 - 12:01


#65 Offline   cholik


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 wrz 2014
  • Miejscowość: Nidzica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat 125p 1500 1987

Napisano 01 września 2016 - 21:17

Caly czas z benzyny go odpalam zima nie zima i manualnie na lpg przelaczam chyba ze zima to po odpaleniu trzyma ok 1400 obr/min, schodzi ssanie i czekam az temp nabierze ,zaczyna pyrkac im bardziej rozgrzany to wtedy pyk na lpg. Jak lato to po odpaleniu na Pb 5s i przelaczam na lpg. Czasami sie zdarzalo ale sporadyznie raz na 3-6miesiecy ze wgl nie zagadal nic na benzynie. Wtedy ratuje sie Lpg i podczas jazdy przeaczam na Pb i zaskakuje po chwili lub opcja Plak. Bezpiecznik caly, srebrny przekaznik mam mozliwosc przelutowac kolega zajmuje sie takimi sprawami to bedzie pierwsza czynnosc tak jak mowisz. Co mozna jeszcze sprawdzic? Jest jeszcze jedna sprawa mam poodcinane kable przy kostach od zbiorniczka plynu chlodzacego i spryskiwaczy ale to tylko do wyswietania na zegarach (mam nadzieje)

#66 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 02 września 2016 - 00:48

Kabelki przy zbiorniczkach nie mają wpływu na pracę KE, jak odpala na PB na zimnym to raczej KE "żyje" inaczej nie wzbogaciłby mieszanki, niestety bez sprawdzenia okablowania do sterownika się nie obejdzie, do sprawdzenia kabelki od zaworu PD (powietrza dodatkowego) oraz potencjometru przepustnicy,

#67 Offline   cholik


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 wrz 2014
  • Miejscowość: Nidzica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat 125p 1500 1987

Napisano 02 września 2016 - 12:53

Czyli wiazka do wyjecia, kabel po kabelku i czyszczenie stykow na ECU. Co ciekawe przynajmniej dla mnie, do zaworu PD idzie wiazka i podpieta kostka-ok, ale z tej kostki podlaczonej do zaworu wychodza jeszcze 2 kable brazowy i jakis jeszcze jeden juz nie pamietam i sa uciete nie wiem gdzie powinny isc. I jesli mnie oczy nie myla to drugi ZPD(?) oczywiscie pradu w nim brak. Linki jak to wyglada.

https://naforum.zapo...46d02b.jpg.html
https://naforum.zapo...3ea5d7.jpg.html
https://naforum.zapo...66871d.jpg.html

... o co tu chodzi?

#68 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 02 września 2016 - 13:31

To są elementy układu LPG akturator zwany silnikiem korokowym LPG oraz kabelek "od lampki nocnej" (bo to nie jest przewód stosowany w technice samochodowej tylko w sprzęcie AGD) wykorzystywany przez gaziarzy do "czegoś" .... czego? Skoro pompa paliwa działa więc pewnie to jest (była lub miała być) emulacja sondy Lambda, którą podobnie jak aktuator LPG ktoś uznał za zbędną w tej instalacji i zastąpił wersją ze śrubką a emulacje sondy wywalił całkiem.

#69 Offline   cholik


  • Postów: 22
  • Na forum od: 28 wrz 2014
  • Miejscowość: Nidzica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Fiat 125p 1500 1987

Napisano 02 września 2016 - 21:55

Czyli na lpg najprawdopodobniej mam odlaczona sonde moze dlatego na lpg po wlaczeniu sie termostatu wzrastaja obroty o 500-800 ciekawe czy na Pb dziala sonda tez ja musze sprawdzic ale zrobie to chyba na kanale bo mam jedna za wstawka po kacie tak wyglada choc w dowodzie nie ma. Wiem ze gdzies rzy Akumulatorze ida kable od sondy ale nie bardzo wiem które.

#70 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 03 września 2016 - 08:13

Sonda lambda jest montowana w kolektorze wydechowym czyli w komorze silnika blisko ściany grodziowej (po otwarciu maski raczej trudno jest jej nie zauważyć) a jej złącze znajduje we wnęce akumulatora, tylko w wersji 2.6 występuje ona pod podłogą przed głównym "katem".
Wolnymi obrotami steruje zawór PD, oczywiście każdy element układu paliwowego (wtryskiwacze, rozdzielacz) ma wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach ale tylko dostarczeniem do kolektora większej ilości powietrza można te obroty zwiększać a przymykając ten dopływ zmniejszać, jeśli zawór jest uszkodzony bądź zaciął się w pozycji maksymalnie otwartej obroty są wysokie coś koło 1200obr./min. Podobnie dzieje się gdy do kolektora dostaje się tzw. "lewe" powietrze, najczęściej przez gumowe rurki obiegu zaworu PD i wtryskiwacza rozruchowego oraz tzw. "kalosz" czyli gumę pod rozdzielaczem. Być może w Twoim przypadku jest właśnie jakaś nieszczelność, a jak włącza się wiatrak na chłodnicy w komorze silnika znacząco wzrasta przepływ powietrza bo wiatrak dmucha w stronę silnika i przy tak intensywnym przepływie więcej lewego powietrza dostaje się do kolektora w związku z czym obroty wzrastają. Generalnie to trzeba dokładnie sprawdzić tego Twojego KE ale najlepiej jakby zrobił to ktoś kto ma pojęcie w temacie i doświadczenie w "modyfikacjach" (pseudo modyfikacjach) wprowadzanych w tych układach przez gazowników.

Użytkownik brajtas edytował ten post 03 września 2016 - 08:19









Podobne tematy Zwiń