Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Komp, chip m119, modyfikacje


99 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 luty 2012 - 13:59

no tuttaj ciezko cos stwierdziec, natomist moim skromnym zdaniem V8 zeby dobrze gadalo powinno miec oddzielny wydech poloczony np wlasnie X-pipem czy cos w tym rodzaju, u mnie oryginal powli zaczyna juz obdzierac sie z tej pierwszej blachy wiec pewnie jeszcze i tak 5 lat by polatal ale nie jest go tak zal;) natomist niech sie wypowie ktos kto moze ma wieksze doswiadczenie z przerobkach wydechow;) KamilW124 a Ty jak masz zbudowyny uklad? osobno czy w jedna rure? ;)

#22 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 luty 2012 - 17:55

a wspawujesz zaraz za skrzynia czy gdzies indziej sie przymierzasz? podobno X-Pipe daje lepsze efekty od H-Pipe czyt. glosniejszy ;)
filmik dla potwierdzenia :) 2003 Mustang GT: Stock Mid-Pipe vs SLP Catted X Comparison - YouTube
a do koncowej puszki wchodza dwie osobne rury czy przed puszka masz Y-pipe ?;)

Użytkownik pueblo edytował ten post 09 luty 2012 - 17:59


#23 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 luty 2012 - 19:00

na zywca nie slyszalem ale na YT juz dawno obczailem ;)) moze zastanow sie nad wstawieniem przelotu srodkowego? nie zawsze glosno znaczy dobrze, moze warto byloby go sciszyc i popracowac na barwa dzwieku? bron Boze nie twierdze ze brzmi zle;DD wrecz odwrotnie ;) tylko ze chyba bywa meczacy z drugiej strony skoro to auto do zabawy.. :) ja mam nadzieje uzyskac u siebie cos podobnego do tego :))

#24 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 luty 2012 - 07:29

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 09 luty 2012 - 10:15 napisał

4 tysie za wydech to i duzo i malo.
Jakies 3 miesiace temu znalazłem na ebay.de tłumik Brabus końcowy używany do 500E - nawet ładny - poszedł za ok 650€! używka!

Wyświetl postUżytkownik KAMILW124 dnia 09 luty 2012 - 14:50 napisał

ak wyturlam auto z garazu to zrobie zdjecia
Bardzo na to czekam!

Dobrym rozwiązaniem dla 500E zdaje sie być zastąpienie oryginalnych katalizatorów tłumikiem przelotowym o małej puszcze z 2 wejściami i 2 wyjęciami. Byłby to rodzaj X-pipe.

Ostatnio oglądałem wydech w AMG E50 czyli W201 -wydech oryginalnie przez całą długośc auta to 2 rury czyba nawet 1,75 lub 2 cale - aż do końcowego tłumika.

#25 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 10 luty 2012 - 17:44

Wowek takie cos bylo na ebay.de ??
http://img836.images...9/imgp4247d.jpg

Użytkownik pueblo edytował ten post 10 luty 2012 - 17:48


#26 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2012 - 09:18

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 10 luty 2012 - 17:44 napisał

Wowek takie cos bylo na ebay.de ??
http://img836.images...9/imgp4247d.jpg
Chyba inna puszka była - bardziej kwadratowa. Ale tam dokładnie oznaczone ze jest to do 500 (pińcety :P).

#27 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 11 luty 2012 - 11:23

no taka ale rury takie;) jak ja mawiam z epoki;D

#28 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 luty 2012 - 08:49

Zapomnieliśmy o najważniejszej modyfikacji silników m119 - poprawienie chłodzenia: (u mnie wymieniłem też po zakupie: chłodnice, pompę wody, płukałem cały układ
1. Poprawienie chłodzenia

2. Chip - na stronie jednego poczciwego goscia opisującego wiele sposobów naprawy w140 - CL500 znalazłem informacje że realnie jest to 10-15%
Na dowód i to najlepsze link do przejazdu mercedesa SL500 - zgadnijcie czyjego!!!
http://www.k6jrf.com/MB_S500.html#PAD sam filmik na YT


Wyświetl postUżytkownik Wowek dnia 10 luty 2012 - 07:29 napisał

AMG E50 czyli W201
!!! ale błąd przestawiłem cyferki W210 :)

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 11 luty 2012 - 11:23 napisał

no taka ale rury takie;) jak ja mawiam z epoki;D
Na innym forum znalazłem informacje że firma El-tec - zrobiła z sukcesem kopię tłumika Brabus z bocznym rurami - całość wykonana z klasówki pasująca w miejsce oryginału. Koszta ~1000pln per sztuka. Wysłałm im już zapytanie czy mogą tego zrobić więcej.
Na stronce magnaflow amerykańskiej wyszperałem parę fajnych elementów do budowania wydechu - konkretnie w 500e. W ofercie mają nawet zestaw katalizatorów - gotowych do założenia - ale jest to cześć "zamienna" niż "przyspieszająca".

#29 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 luty 2012 - 16:56

Wyświetl postUżytkownik KAMILW124 dnia 05 luty 2012 - 21:54 napisał

o prostu odpinam czujnik na ktoryms z kol i pozbywam sie wszystkich systemo

Zapytam - czy jest metoda aby zachować system abs + asd - a wyłączyć tylko ASR (czyli trakcję)? Czy przy odpięciu czujnika przy kole nie gubimy także szpery - czyli ASD?

#30 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 15 luty 2012 - 17:42

Systemy ASR i ASD wykluczają się wzajemnie. Nie można mieć jednego i drugiego. A samo ASD nie występowało przy silnikach m119 (przynajmniej w w124, co do np R129 nie jestem pewien).

Ap ropo chłodzenia w m119, potem pokaże wam coś ciekawego. Muszę tylko zrobić zdjęcie.

A rozpięcie czujnika, może i owszem, wyłączy ASR, ale trzeba będzie najprawdopodobniej potem skasować błąd z pamięci sterownika, żeby "ożywić" układ.

Użytkownik bisqit edytował ten post 15 luty 2012 - 17:49


#31 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 15 luty 2012 - 18:50

Wspomniane zdjęcia bloku 119.975

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Jak widać, zmieniono jego budowę w stosunku do poprzednich:

Dołączona grafika

Użytkownik bisqit edytował ten post 15 luty 2012 - 19:00


#32 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 luty 2012 - 16:36

Wyświetl postUżytkownik bisqit dnia 15 luty 2012 - 18:50 napisał

Wspomniane zdjęcia bloku 119.975
- Ładny - można by z niego też zrobić stolik na kawę - jak w Top Gear :)
Z ciekawość masz zdjęcia jak wygląda głowica do tego bloku? Tak "rzeźba w bloku" poprawia chłodzenie ale wymaga bardzo dobrych uszczelek. Z drugiej storny lepiej wymienić wydmuchaną uszczelkę niż niż przegrzany i zatarty silnik ;)

Wyświetl postUżytkownik bisqit dnia 15 luty 2012 - 17:42 napisał

Systemy ASR i ASD wykluczają się wzajemnie.
Tak jak KAMILW124 pisze zdaje się że można mieć ASD bez ASR. Niestety nie znalazłem schematu jeszcze.
Czy może ktoś wie z jakich sygnałów korzysta ASD?

#33 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 16 luty 2012 - 19:16

Wyświetl postUżytkownik Wowek dnia 16 luty 2012 - 16:36 napisał

jak wygląda głowica do tego bloku?

Mam je nawet na sprzedaż, ale jak na razie brak zainteresowanych. A wyglądają, jak by "niedawno" były "robione". Jutro zrobię zdjęcia.

Może przypomnę zasadzę działania obu systemów.

ASR to powszechnie znana kontrola trakcji. W momencie zerwania przyczepności przez jedno z kół zostaje ono przyhamowane i jeśli trzeba, zostaje przymknięta przepustnica, celem ograniczenia mocy i odzyskania przyczepności. Na układ ASR składają się 4 czujniki prędkości pojazdu (w tym 2 w tylnym moście), pompa abs/asr, sterownik ASR oraz przepustica.

ASD to hydrauliczna blokada tylnego mostu. W momencie utraty przyczepności tylnego koła tylny most zostaje zblokowany na sztywno (oba koła kręcą się z tą samą prędkością, jak by były na sztywno połączone). Blokada działa tylko do prędkości ok 40 km/h oraz zostaje wyłączona w momencie naciśnięcia pedału hamulca (zostaje odcięte zasilanie na zawór ASD). W skład instalacji ASD wchodzi przekaźnik od ASD, trochę więcej kabelków, pompa tandem (lub w przypadku om-ów lub m102 oddzielna pompa), instalacja hydrauliczna, zawór-grucha ASD oraz zbiornik na płyn ZHM
Prędkość pojazdu oraz odczytywanie różnicy prędkości osi oddczytywana jest z czujników ABS'u, których w tym przypadku są 3.

#34 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 luty 2012 - 09:58

A czy ASR potrafi też stabilizować tor jazdy? Tzn hamuje odpowiednie koło przednie żeby wyprowadzić auto z poślizgu? Bo wg mnie ASR to tylko kontrola przyczepności tylnej osi przy gwałtownym starcie ale może o czymś nie wiem

#35 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 luty 2012 - 10:14

No własnie, o to mi chodziło :ok:

#36 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 333
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 04 marzec 2012 - 21:00

KAMILW124 czy jak robiłeś wydech to kolektor wydechowy też miałeś zmieniany czy masz orginał?

#37 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marzec 2012 - 21:41

ale chyba nie był to kompressor tylko wolnossące 55 ;)

#38 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marzec 2012 - 22:21

jednak brutalna nieelektroniczna moc jest mocniejsza niż współczesna :ok: No i CL waży pewnie z 300kg więcej

#39 Offline   EssiRS


  • Postów: 5535
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 kwiecień 2012 - 09:20

Wyświetl postUżytkownik KAMILW124 dnia 05 luty 2012 - 20:33 napisał

ja u siebie wywalilem katy, zrobilem wydech przelotowy, przez strzelona przeplywke komp podaje caly czas maks dawke i po hamowaniu wychodzi prawie 380 KM
Dużo. Ja szacuje u mnie moc na jakieś 360-370KM, ale mam o dużo więcej zrobione niż u ciebie. Dodatkowo walnięta przepływka odejmuje baaaardzo dużo KM. Jeżeli paliwo zalewa silnik, to ten samochód ledwo jedzie, bo jest tylko jeden konkretny parametr który ma dawać przepływka, by samochód osiągał 100% swoich możliwości. Jest kilka drobnych sztuczek, by wymuszać ten parametr, ale na sprawnej przepływce.
Z tego co wiem, to obecnie mój samochód jest najszybszym samochodem na świecie z silnikiem M119 bez nitro, wliczając w to wszystkich amerykanów z ich 500E/E500, R129 i w140. Drugi najszybszy samochód z tym silnikiem to również R129 mojego kolegi ze stanów, który jest wolniejszy o pół długości samochodu na odcinku 1/4 mili, ale też ma wiele modyfikacji.
Dla osób zgłębiających temat, to seryjny SL60 AMG ma na odcinku 1/4 mili czas przejazdu ET 13:650, natomiast mi udało się przejechać z najlepszym czasem ET 13:382, a czasy rzędu 13:500 robi gdy zepsuję start.

#40 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 04 kwiecień 2012 - 10:11

EssiRS pochwal sie co modziles u siebie :) chyba ze to tajemnica :)