Skocz do zawartości




- - - - -

Komp, chip m119, modyfikacje


99 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 lutego 2012 - 13:59

no tuttaj ciezko cos stwierdziec, natomist moim skromnym zdaniem V8 zeby dobrze gadalo powinno miec oddzielny wydech poloczony np wlasnie X-pipem czy cos w tym rodzaju, u mnie oryginal powli zaczyna juz obdzierac sie z tej pierwszej blachy wiec pewnie jeszcze i tak 5 lat by polatal ale nie jest go tak zal;) natomist niech sie wypowie ktos kto moze ma wieksze doswiadczenie z przerobkach wydechow;) KamilW124 a Ty jak masz zbudowyny uklad? osobno czy w jedna rure? ;)



#22 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 lutego 2012 - 17:55

a wspawujesz zaraz za skrzynia czy gdzies indziej sie przymierzasz? podobno X-Pipe daje lepsze efekty od H-Pipe czyt. glosniejszy ;)
filmik dla potwierdzenia :) 2003 Mustang GT: Stock Mid-Pipe vs SLP Catted X Comparison - YouTube
a do koncowej puszki wchodza dwie osobne rury czy przed puszka masz Y-pipe ?;)

Użytkownik pueblo edytował ten post 09 lutego 2012 - 17:59


#23 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 09 lutego 2012 - 19:00

na zywca nie slyszalem ale na YT juz dawno obczailem ;)) moze zastanow sie nad wstawieniem przelotu srodkowego? nie zawsze glosno znaczy dobrze, moze warto byloby go sciszyc i popracowac na barwa dzwieku? bron Boze nie twierdze ze brzmi zle;DD wrecz odwrotnie ;) tylko ze chyba bywa meczacy z drugiej strony skoro to auto do zabawy.. :) ja mam nadzieje uzyskac u siebie cos podobnego do tego :))

#24 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2012 - 07:29

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 09 lutego 2012 - 10:15 napisał

4 tysie za wydech to i duzo i malo.
Jakies 3 miesiace temu znalazłem na ebay.de tłumik Brabus końcowy używany do 500E - nawet ładny - poszedł za ok 650€! używka!

Wyświetl postUżytkownik KAMILW124 dnia 09 lutego 2012 - 14:50 napisał

ak wyturlam auto z garazu to zrobie zdjecia
Bardzo na to czekam!

Dobrym rozwiązaniem dla 500E zdaje sie być zastąpienie oryginalnych katalizatorów tłumikiem przelotowym o małej puszcze z 2 wejściami i 2 wyjęciami. Byłby to rodzaj X-pipe.

Ostatnio oglądałem wydech w AMG E50 czyli W201 -wydech oryginalnie przez całą długośc auta to 2 rury czyba nawet 1,75 lub 2 cale - aż do końcowego tłumika.

#25 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 10 lutego 2012 - 17:44

Wowek takie cos bylo na ebay.de ??
http://img836.images...9/imgp4247d.jpg

Użytkownik pueblo edytował ten post 10 lutego 2012 - 17:48


#26 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2012 - 09:18

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 10 lutego 2012 - 17:44 napisał

Wowek takie cos bylo na ebay.de ??
http://img836.images...9/imgp4247d.jpg
Chyba inna puszka była - bardziej kwadratowa. Ale tam dokładnie oznaczone ze jest to do 500 (pińcety :P).

#27 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 11 lutego 2012 - 11:23

no taka ale rury takie;) jak ja mawiam z epoki;D

#28 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 lutego 2012 - 08:49

Zapomnieliśmy o najważniejszej modyfikacji silników m119 - poprawienie chłodzenia: (u mnie wymieniłem też po zakupie: chłodnice, pompę wody, płukałem cały układ
1. Poprawienie chłodzenia

2. Chip - na stronie jednego poczciwego goscia opisującego wiele sposobów naprawy w140 - CL500 znalazłem informacje że realnie jest to 10-15%
Na dowód i to najlepsze link do przejazdu mercedesa SL500 - zgadnijcie czyjego!!!
http://www.k6jrf.com/MB_S500.html#PAD sam filmik na YT


Wyświetl postUżytkownik Wowek dnia 10 lutego 2012 - 07:29 napisał

AMG E50 czyli W201
!!! ale błąd przestawiłem cyferki W210 :)

Wyświetl postUżytkownik pueblo dnia 11 lutego 2012 - 11:23 napisał

no taka ale rury takie;) jak ja mawiam z epoki;D
Na innym forum znalazłem informacje że firma El-tec - zrobiła z sukcesem kopię tłumika Brabus z bocznym rurami - całość wykonana z klasówki pasująca w miejsce oryginału. Koszta ~1000pln per sztuka. Wysłałm im już zapytanie czy mogą tego zrobić więcej.
Na stronce magnaflow amerykańskiej wyszperałem parę fajnych elementów do budowania wydechu - konkretnie w 500e. W ofercie mają nawet zestaw katalizatorów - gotowych do założenia - ale jest to cześć "zamienna" niż "przyspieszająca".

#29 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2012 - 16:56

Wyświetl postUżytkownik KAMILW124 dnia 05 lutego 2012 - 21:54 napisał

o prostu odpinam czujnik na ktoryms z kol i pozbywam sie wszystkich systemo

Zapytam - czy jest metoda aby zachować system abs + asd - a wyłączyć tylko ASR (czyli trakcję)? Czy przy odpięciu czujnika przy kole nie gubimy także szpery - czyli ASD?

#30 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 15 lutego 2012 - 17:42

Systemy ASR i ASD wykluczają się wzajemnie. Nie można mieć jednego i drugiego. A samo ASD nie występowało przy silnikach m119 (przynajmniej w w124, co do np R129 nie jestem pewien).

Ap ropo chłodzenia w m119, potem pokaże wam coś ciekawego. Muszę tylko zrobić zdjęcie.

A rozpięcie czujnika, może i owszem, wyłączy ASR, ale trzeba będzie najprawdopodobniej potem skasować błąd z pamięci sterownika, żeby "ożywić" układ.

Użytkownik bisqit edytował ten post 15 lutego 2012 - 17:49









Podobne tematy Zwiń