Skocz do zawartości




- - - - -

Komp, chip m119, modyfikacje


99 odpowiedzi w tym temacie

#31 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 15 lutego 2012 - 18:50

Wspomniane zdjęcia bloku 119.975

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Jak widać, zmieniono jego budowę w stosunku do poprzednich:

Dołączona grafika

Użytkownik bisqit edytował ten post 15 lutego 2012 - 19:00




#32 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lutego 2012 - 16:36

Wyświetl postUżytkownik bisqit dnia 15 lutego 2012 - 18:50 napisał

Wspomniane zdjęcia bloku 119.975
- Ładny - można by z niego też zrobić stolik na kawę - jak w Top Gear :)
Z ciekawość masz zdjęcia jak wygląda głowica do tego bloku? Tak "rzeźba w bloku" poprawia chłodzenie ale wymaga bardzo dobrych uszczelek. Z drugiej storny lepiej wymienić wydmuchaną uszczelkę niż niż przegrzany i zatarty silnik ;)

Wyświetl postUżytkownik bisqit dnia 15 lutego 2012 - 17:42 napisał

Systemy ASR i ASD wykluczają się wzajemnie.
Tak jak KAMILW124 pisze zdaje się że można mieć ASD bez ASR. Niestety nie znalazłem schematu jeszcze.
Czy może ktoś wie z jakich sygnałów korzysta ASD?

#33 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 16 lutego 2012 - 19:16

Wyświetl postUżytkownik Wowek dnia 16 lutego 2012 - 16:36 napisał

jak wygląda głowica do tego bloku?

Mam je nawet na sprzedaż, ale jak na razie brak zainteresowanych. A wyglądają, jak by "niedawno" były "robione". Jutro zrobię zdjęcia.

Może przypomnę zasadzę działania obu systemów.

ASR to powszechnie znana kontrola trakcji. W momencie zerwania przyczepności przez jedno z kół zostaje ono przyhamowane i jeśli trzeba, zostaje przymknięta przepustnica, celem ograniczenia mocy i odzyskania przyczepności. Na układ ASR składają się 4 czujniki prędkości pojazdu (w tym 2 w tylnym moście), pompa abs/asr, sterownik ASR oraz przepustica.

ASD to hydrauliczna blokada tylnego mostu. W momencie utraty przyczepności tylnego koła tylny most zostaje zblokowany na sztywno (oba koła kręcą się z tą samą prędkością, jak by były na sztywno połączone). Blokada działa tylko do prędkości ok 40 km/h oraz zostaje wyłączona w momencie naciśnięcia pedału hamulca (zostaje odcięte zasilanie na zawór ASD). W skład instalacji ASD wchodzi przekaźnik od ASD, trochę więcej kabelków, pompa tandem (lub w przypadku om-ów lub m102 oddzielna pompa), instalacja hydrauliczna, zawór-grucha ASD oraz zbiornik na płyn ZHM
Prędkość pojazdu oraz odczytywanie różnicy prędkości osi oddczytywana jest z czujników ABS'u, których w tym przypadku są 3.

#34 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2012 - 09:58

A czy ASR potrafi też stabilizować tor jazdy? Tzn hamuje odpowiednie koło przednie żeby wyprowadzić auto z poślizgu? Bo wg mnie ASR to tylko kontrola przyczepności tylnej osi przy gwałtownym starcie ale może o czymś nie wiem

#35 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2012 - 10:14

No własnie, o to mi chodziło :ok:

#36 Offline   MARIOMOSCOVE420


  • Postów: 334
  • Na forum od: 10 kwi 2011
  • Miejscowość: LLU
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega, Saab 9-3

Napisano 04 marca 2012 - 21:00

KAMILW124 czy jak robiłeś wydech to kolektor wydechowy też miałeś zmieniany czy masz orginał?

#37 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2012 - 21:41

ale chyba nie był to kompressor tylko wolnossące 55 ;)

#38 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2012 - 22:21

jednak brutalna nieelektroniczna moc jest mocniejsza niż współczesna :ok: No i CL waży pewnie z 300kg więcej

#39 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 kwietnia 2012 - 09:20

Wyświetl postUżytkownik KAMILW124 dnia 05 lutego 2012 - 20:33 napisał

ja u siebie wywalilem katy, zrobilem wydech przelotowy, przez strzelona przeplywke komp podaje caly czas maks dawke i po hamowaniu wychodzi prawie 380 KM
Dużo. Ja szacuje u mnie moc na jakieś 360-370KM, ale mam o dużo więcej zrobione niż u ciebie. Dodatkowo walnięta przepływka odejmuje baaaardzo dużo KM. Jeżeli paliwo zalewa silnik, to ten samochód ledwo jedzie, bo jest tylko jeden konkretny parametr który ma dawać przepływka, by samochód osiągał 100% swoich możliwości. Jest kilka drobnych sztuczek, by wymuszać ten parametr, ale na sprawnej przepływce.
Z tego co wiem, to obecnie mój samochód jest najszybszym samochodem na świecie z silnikiem M119 bez nitro, wliczając w to wszystkich amerykanów z ich 500E/E500, R129 i w140. Drugi najszybszy samochód z tym silnikiem to również R129 mojego kolegi ze stanów, który jest wolniejszy o pół długości samochodu na odcinku 1/4 mili, ale też ma wiele modyfikacji.
Dla osób zgłębiających temat, to seryjny SL60 AMG ma na odcinku 1/4 mili czas przejazdu ET 13:650, natomiast mi udało się przejechać z najlepszym czasem ET 13:382, a czasy rzędu 13:500 robi gdy zepsuję start.

#40 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 04 kwietnia 2012 - 10:11

EssiRS pochwal sie co modziles u siebie :) chyba ze to tajemnica :)








Podobne tematy Zwiń