Komp, chip m119, modyfikacje
#1
Napisano 05 lutego 2012 - 20:25
Znalazłem aukcje: chip do sterownika m119 z opisem:
W124 500E 1992 /1993 CHIP do ECU
Nowy chip do ECU dla Mercedes-Benz W124 500E 1992r oraz 1993r.
Kość jest nowa, nigdy nie zakładana, przeznaczona do modelu silnika 5.0L V8 M119 (124.036).
Chip zamówiony ze Stanów Zjednoczonych dla wersji europejskiej.
Dzięki dołączonej instrukcji do samodzielnego montażu, cały proces wymiany trwa około 20 min.
Aukcja dotyczy 1 szt. Proszę przed licytacją określić zapotrzebowanie, tak aby uniknąć nieporozumień.
Właściwości:
- Removes Top Speed Limiter/Governor
- Great acceleration at low RPM (1000-2000)
- Sharpens the throttle response much better than stock. More punching power in 2000-3000 RPM range and up.
- 10% to 15% more HP and Torque Ft/lb
- Removes the Upshift Delay during drive on cold start
- Smooth Idle
Mam takie pytanie: - czy ktoś w was ma jakiekolwiek dobre/złe doświadczenie z takimi produktami do silników m119? Osobiscie uwieżył bym w kośc pamieci z logo typu amg, brabus, renntech - ale takowe są nieosiągalne - kopałem cały ebay!
Czy ktoś z kolegów hamował swoje auto z silniekiem m119 i jezdzi na programie dedykowanym? Jak wrazenia? Jakie modyfikacje (oprócz poprawienia chłodzenia oczywiscie) są polecane - względem silnika?
Mam tez pytanie - słyszałem ze sterowniki z lat 1991 a 1992 i późniejsze mają zmiany ale na niekorzyść późniejszych wersji - prawda to?
Gdzieś na naszym forum czytałem że silniki 4,2 + modyfikacja wydechu bardzo dobrze wpływa na osiągi auta - prawdo to tez czy tylko mity?
Popdytuję bo chodzi mi pogłowie zaprogramowanie sobie 2 kości konkretnie pod moje auto lub posiadanie całego 2 sterownika - ok 900-1000pln w renomowanej firmie w Łodzi z pełnym strojeniem na hamownii.
Pozdrawaim
#2
Napisano 05 lutego 2012 - 21:50
Użytkownik KAMILW124 dnia 05 lutego 2012 - 20:33 napisał
#3
Napisano 06 lutego 2012 - 20:35
#4
Napisano 07 lutego 2012 - 15:55
Co do odłączenia asr ja mam u siebie przełącznik podpięty pod przekaznik przy pompie abs, no i najprościej jest wyjąć ten przekaznik, wtedy nic nie działa - abs,asr.
Co do mocy w m119, to dobra 4,2 prawie równo idzie z 5,0. Jezdziłem 4,2 w perfekcyjnym stanie miała wtedy 130tyś. przejechane i nie zostawała za 500e.
Ja swoją mierzyłem na hamowni ale wynik chyba nie miarodajny- słaba hamownia jak się potem okazało mierzyła auta do 300km.
wyszło mi 286 na kołach. Na wiosnę pomiar w jakieś dobrej robię(jak ktoś ma do polecenia to poproszę) w Warszawie, po czym wydech w eltecu. no i się zobaczy czy coś daje.
#5
Napisano 07 lutego 2012 - 18:55
#6
Napisano 07 lutego 2012 - 19:43
Oczywiście nie mówię tu o tunerach typu AMG czy BRABUS itp.
Może ktoś wie lub zna jakąś firmę która coś takiego robiła z powodzeniem oczywiście????
Z miłą chęcią bym u siebie coś pokombinował delikatnie ,max 40-50km. takich zdrowych co by było czuć naprawdę.
Silnik w końcu ma 20 lat, ale pewnie jest nie rozwojowy lub trudny w modyfikacjach(duże nakłady względem korzyści)
Silnik grupy vag 2,7bt , 1,8t, 2,8 vr6 rozkminione są na wszelkie sposoby ale np.V8 4,2 audi czy 4,4 bmw bark modyfikacji.
A moc katalogowa to raczej na silniku , wyliczona nie hamowana
Użytkownik kawa1975 edytował ten post 07 lutego 2012 - 19:45
#7
Napisano 07 lutego 2012 - 21:28
Użytkownik pueblo edytował ten post 07 lutego 2012 - 21:30
#8
Napisano 08 lutego 2012 - 09:08
Chodzi o to że może ktoś ma wykresy z hamowni np. przed zrobieniem wydechu, czy czegoś z kompem, dolotem itp. no i oczywiście po robocie.Mogły by być także wątki z innych tematów z polski lub nie.
Ja w kwietniu hamuję swojego więc wkleję , no i po wydechu także.
Stwierdzenia że po usunięciu katów chyba jest lepiej niby też coś znaczą ale raczej nie za dużo, nic nie jest udowodnione.
W autach z m119 czy to 4,2 czy 5,0 nie da się znacząco odczuć różnicy 20km , żadne nie jest ograniczone do 250km/h - idą do końca zegarów, i przyśpieszenie 0-100 też różnicy 0,2-0,5 sekundy nie odczujemy.
#9
Napisano 08 lutego 2012 - 09:21
Użytkownik pueblo edytował ten post 08 lutego 2012 - 09:22
#10
Napisano 08 lutego 2012 - 11:12
przed tym 500e miałem 420e i też bez problemu 260 szedł.
nie wiem jak wskazania licznika są miarodajne , ale z s6 4,2 kolegi często jezdzimy i on przekracza 260 i jest za mną, a wyprzedzić nie da rady mnie. Ale myślę że przekroczyć te 260 u mnie niewiele się da.
KAMIL a coś tam z przepływką miałeś robione, to ktoś ci robił ?, w sterowniku?
Ja chciałbym mieć w 100% te moje 326km. no max 30-40 koni więcej
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[w124] "Komputer" elektrycznego otwierania szyb |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | derwu |
|