Skocz do zawartości




- - - - -

jak nazwać i czy jest osiągalne to coś.


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   karpiu05


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 paź 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 11 grudnia 2007 - 16:48

Przepraszam z góry za temat ale nie wiem jak to nazwać.

Mam MB 124 200 na gaźniku... problem jest w tym że na końcu obudowy filtra powietrza jest taki niby termostat który w zależnosci od temp. silnika otwiera przewód z powietrzem znad kolektorów albo normalnie. To coś rozwaliłem i poszukuje.

Pyt.
1. Jak to sie nazywa, bo nawet nie wiem jak to szukać (główne pyt)
2. Może ktoś posiada na sprzedaż(swoją drogą)?
3. Czy jest to osiągalne na szrotach(słyszałem ze ten silnik był produkowany 1,5roku tylko) czy odrazu zgłosić sie do ASO.



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 11 grudnia 2007 - 23:46

Nie jestem pewien, ale to jest chyba EGR, czyli jakby drugi obieg spalin, które są dostarczane do komór spalania wraz ze świeżym powietrzem.

Na szrotach znajdziesz wszystko ;-)

#3 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudnia 2007 - 23:51

To moze sprecyzujmy... przejrzyj kolego schematy i wskaż numer części.

klik

EGR to na pewno nie jest...

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 12 grudnia 2007 - 01:13

Hmm jak na moje oko to część numer 107 też coś takiego mam, ale niewiem czy i jak działa

#5 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 12 grudnia 2007 - 10:46

to czego szukasz jest popularne w gaźnikowcach, zasada działania polega na tym ze tamtędy dopływa ciepłe powietrze (albo prosciej mowiąc ciepło) znad gorącego kolektora wydechowego, które dalej leci do filtra i do gaźnika gdzie tworzy sie mieszanka paliwowo powietrzna. Stosuje sie to po to zeby mniej palił jak jest zimny. Ciepłe powietrze jest żadsze niz zimne, tego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyc :ok:

Jak ktos kiedy robił ze starymi gaźnikowcami to bedzie wiedział o co kaman :P

#6 Offline   karpiu05


  • Postów: 10
  • Na forum od: 03 paź 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 12 grudnia 2007 - 16:32

Widze to...
107 jest to sam plastik w którym znajduje sie ta klapka, a to co przestało działać(popychać klapkę jak jest ciepły i ciągnąć jak jest zimny) to 113.

tutaj nazywa sie to regulator.

#7 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 12 grudnia 2007 - 22:39

mozna to nazwac termostatem działa podobnie jak termostat w ukl chłodzenia

#8 Offline   Tomekmiko


  • Postów: 55
  • Na forum od: 05 gru 2007
  • Miejscowość: Mikołów

Napisano 29 grudnia 2007 - 23:03

czy to 107 jest może przyczyna nie odpalania na zagrzanym silniku?








Podobne tematy Zwiń