Witam !
Po niedawnym nabyciu kaczki - 307 2.4D '82 r. za dość niewielkie pieniądze, zacząłem w owym autku grzebać i okazało się, że leje się na łączeniu silnika-skrzynia, a konkretnie w miejscu gdzie powinien być "sznur łojowy" - niestety ów sznur już umarł, w związku z tym leci stamtąd. Dostać w Polsce takowy sznur to rzecz praktycznie niemożliwa - nawet w ASO, a jak już się dostanie to bardzo szybko znowu puszcza. Do tego dochodzi jeszcze kwestia osiągów tego motoru - może i niezniszczalny, ale niestety muuuuuł. Taka prawda.
Teraz pytanie dnia: Czy silnik M102 2.3 wyjęty z 124/201 będzie pasował do komory kaczki i ewentualnie jakie modyfikacje mnie czekają ?
Zdaję sobie sprawę, że z dawcy należy wyjąć silnik + osprzęt + wiązka kompletna.
Najbardziej interesuje mnie kwestia mocowania silnika (bo wiem, że M102 do kaczek pchane było) i czy bedzie trzeba zmieniać skrzynię/wał/dyfer ?
0
Kaczka - 307 2.4D + M102 ?
Rozpoczęty przez Chang, mar 04 2012 22:53
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 marca 2012 - 22:53
#2
Napisano 05 października 2012 - 22:32
Witam serdecznie!
Powiem szczerze i prosto od serca że nie polecam wkładać tego silnika 2.3 . Jest to awaryjny silnik, drogi (to znaczy osiągi jak w 3.0d a spalanie paliwa o wiele większe) w eksplatacji i jest troche roboty. O ile dobrze pamiętam trzeba bedzie dospawać jedną łapę (prawdopodobnie z prawej strony).
Osobiście proponowałbym zmianę silnika na 2.9 lub 3.0 . Silnik 2.9 ma mocy 101 KM, mocowania wszystkie pasują, jedyny mankament to taki, że wiązka przewodów w twoim samochodzie (domniemam z twojej wypowiedzi że masz silnik 2.4) jest po lewej stronie, a silnik 2.9 ma ją po prawej stronie. Można kupić całą wiązke przewodów, lub lutować te, które masz w swojej budzie - zawsze to jakieś oszczędności. Mówie tu o lutowaniu, gdyż tą wiązke trzeba będzie wydłużyć o jakieś 50cm aby starczyła na podłączenie silnika o pojemności 2.9.
Jeśli chodzi o ekonomie, to polecałbym również silnik 3.0 Diesel (popularny w mercedesach w123 popularnych "beczkach"). Silnik ten jest tani (za 1000zł kupić go można w bdb stanie) i włożenie go nie stanowi żadnych problemów. Przewody, mocowania - wszystko pasuje. Silnik 3.0 D ma 88 KM (2.3 również ma 88KM, no są wersje mające około 100 ale czy to prawda?) a twój teraźniejszy silnik 2.4 ma 65 KM więc będziesz czuł poprawę, a spalanie - od 7 do 10 litrów w cyklu mieszanym (wiadomo zależy też od stylu jazdy).
wiec podsumowywująć, jeśli chcesz dosyć drogo (koszt takiego silnika wynosi ok. 3000zł) i dobrze, wybierz silnik 2.9 a jeśli chcesz tanio i na dodatek dobrze to wybierz silnik 3.0 Diesel, a silnik 2.3 najlepiej wybij sobie z głowy.
Wiem co mówie, osobiście zbudowałem 2 kaczki od podstaw i posiadałem łącznie 5 kaczek w różnych wersjach silnikowych, więc mam pojęcie o tym modelu
Pozdrawiam i chętnie służę pomocą
Powiem szczerze i prosto od serca że nie polecam wkładać tego silnika 2.3 . Jest to awaryjny silnik, drogi (to znaczy osiągi jak w 3.0d a spalanie paliwa o wiele większe) w eksplatacji i jest troche roboty. O ile dobrze pamiętam trzeba bedzie dospawać jedną łapę (prawdopodobnie z prawej strony).
Osobiście proponowałbym zmianę silnika na 2.9 lub 3.0 . Silnik 2.9 ma mocy 101 KM, mocowania wszystkie pasują, jedyny mankament to taki, że wiązka przewodów w twoim samochodzie (domniemam z twojej wypowiedzi że masz silnik 2.4) jest po lewej stronie, a silnik 2.9 ma ją po prawej stronie. Można kupić całą wiązke przewodów, lub lutować te, które masz w swojej budzie - zawsze to jakieś oszczędności. Mówie tu o lutowaniu, gdyż tą wiązke trzeba będzie wydłużyć o jakieś 50cm aby starczyła na podłączenie silnika o pojemności 2.9.
Jeśli chodzi o ekonomie, to polecałbym również silnik 3.0 Diesel (popularny w mercedesach w123 popularnych "beczkach"). Silnik ten jest tani (za 1000zł kupić go można w bdb stanie) i włożenie go nie stanowi żadnych problemów. Przewody, mocowania - wszystko pasuje. Silnik 3.0 D ma 88 KM (2.3 również ma 88KM, no są wersje mające około 100 ale czy to prawda?) a twój teraźniejszy silnik 2.4 ma 65 KM więc będziesz czuł poprawę, a spalanie - od 7 do 10 litrów w cyklu mieszanym (wiadomo zależy też od stylu jazdy).
wiec podsumowywująć, jeśli chcesz dosyć drogo (koszt takiego silnika wynosi ok. 3000zł) i dobrze, wybierz silnik 2.9 a jeśli chcesz tanio i na dodatek dobrze to wybierz silnik 3.0 Diesel, a silnik 2.3 najlepiej wybij sobie z głowy.
Wiem co mówie, osobiście zbudowałem 2 kaczki od podstaw i posiadałem łącznie 5 kaczek w różnych wersjach silnikowych, więc mam pojęcie o tym modelu
Pozdrawiam i chętnie służę pomocą
#3
Napisano 22 grudnia 2012 - 18:43
może również podepnę się do tematu
jeżeli chodzi o wymianę silnika z 2,4 na 2,9 to czy jedyny problem w wiązce przewodów czy cały osprzet od 2,4 będzie pasował tzn chodzi o chłodnicę, alternator i wogóle o miejsce w komorze silnika bo to przecież większy gabarytowo motor
no i chciałem zapytać o skrzynię biegów mam teraz g1/18-5 711 110 i sprzęgło o średnicy 228mm czy to się nada???
jeżeli chodzi o wymianę silnika z 2,4 na 2,9 to czy jedyny problem w wiązce przewodów czy cały osprzet od 2,4 będzie pasował tzn chodzi o chłodnicę, alternator i wogóle o miejsce w komorze silnika bo to przecież większy gabarytowo motor
no i chciałem zapytać o skrzynię biegów mam teraz g1/18-5 711 110 i sprzęgło o średnicy 228mm czy to się nada???
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|