0
[All] Słaby silnik OM601
Rozpoczęty przez diablos29, mar 08 2012 21:01
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 08 marca 2012 - 21:01
Witam.
Mam duzy problem z Om601. Robie co moge z tym silnikem i za diabla nie moze dostac swojej mocy. Uprzedze pytanie o filtry- wszystkie wymienione i na bank sa czyste. W silniku wymienilem łancuch rozrzdu( teraz jest idealne zero na gorze i dole a bylo 8 st przewałki) wymienilem komplet hydraulicznych popychaczy zaworow( teraz jest cisza, a bylo bajbongo) ustawilem wyprzedzenie wtrysku na takie samo jak w drugim takim silniku ktory posiadam w innym aucie( ten drugi idzie jak złoto) a furmanka nadal ledwo co sie ttoczy. Nie mam juz na niego sily. Silnik chodzi rowno i cihco od sameg poczatku, nie kopci ani na czarno ani na siwo nawet przy przegazowkach. Co zauwazylem to ze na wskazniku temperatury jakby sie troszke niedogrzewal i to zarowno jak jest cieplo (latem) jaki i gdy jest zimno(zima w mrozy ) wskaznik staje zawsze w tym samym miejscu ale troche za wczesnie. Byc moze to przklamanie wskznika zwykle ale mysle sobie moze jakis osiol mu kiedys zmniejszyl albo zwiekszyl dawke paliwa na pompie. I teraz dochodzimy do clu sprawy. Moge w jakis szybki sposob zwiekszyc tudziez zwiekszyc dawke tak na probe? Z mozliwoscia powrotu do starych ustawien bez demontazu pompy wtryskowej? Wiem zapewne zakaz ktos powie "pompa na stól" lecz to nie takie proste bo trza troche porozbierac a chcialbym juz uniknac wiekszych napraw. Jednakze jak sie nie da trza bedzie.
Pozdrawiam i prosze o sensowne rady ludzi ktorzy maja jakies pojecie a laickie dydrymaly prosze zachowac dla siebie i nie zasmiecac tematu. Nie pisze tego złosliwie ale przez takie własnie laickie wypowiedzi tematy ciagna sie jak flaki z olejem i az sie odechciewa czytac i szukac.
Mam duzy problem z Om601. Robie co moge z tym silnikem i za diabla nie moze dostac swojej mocy. Uprzedze pytanie o filtry- wszystkie wymienione i na bank sa czyste. W silniku wymienilem łancuch rozrzdu( teraz jest idealne zero na gorze i dole a bylo 8 st przewałki) wymienilem komplet hydraulicznych popychaczy zaworow( teraz jest cisza, a bylo bajbongo) ustawilem wyprzedzenie wtrysku na takie samo jak w drugim takim silniku ktory posiadam w innym aucie( ten drugi idzie jak złoto) a furmanka nadal ledwo co sie ttoczy. Nie mam juz na niego sily. Silnik chodzi rowno i cihco od sameg poczatku, nie kopci ani na czarno ani na siwo nawet przy przegazowkach. Co zauwazylem to ze na wskazniku temperatury jakby sie troszke niedogrzewal i to zarowno jak jest cieplo (latem) jaki i gdy jest zimno(zima w mrozy ) wskaznik staje zawsze w tym samym miejscu ale troche za wczesnie. Byc moze to przklamanie wskznika zwykle ale mysle sobie moze jakis osiol mu kiedys zmniejszyl albo zwiekszyl dawke paliwa na pompie. I teraz dochodzimy do clu sprawy. Moge w jakis szybki sposob zwiekszyc tudziez zwiekszyc dawke tak na probe? Z mozliwoscia powrotu do starych ustawien bez demontazu pompy wtryskowej? Wiem zapewne zakaz ktos powie "pompa na stól" lecz to nie takie proste bo trza troche porozbierac a chcialbym juz uniknac wiekszych napraw. Jednakze jak sie nie da trza bedzie.
Pozdrawiam i prosze o sensowne rady ludzi ktorzy maja jakies pojecie a laickie dydrymaly prosze zachowac dla siebie i nie zasmiecac tematu. Nie pisze tego złosliwie ale przez takie własnie laickie wypowiedzi tematy ciagna sie jak flaki z olejem i az sie odechciewa czytac i szukac.
#2
Napisano 08 marca 2012 - 21:14
A jesteś pewien kompresji tego silnika?
#3
Napisano 08 marca 2012 - 21:18
Użytkownik wojtek81 dnia 08 marca 2012 - 21:14 napisał
A jesteś pewien kompresji tego silnika?
Użytkownik diablos29 edytował ten post 08 marca 2012 - 21:19
#4
Napisano 08 marca 2012 - 21:19
diesel nie kopci na czarno przy przygazówkach??
ja osobiście nie znam takiego diesla...
ja osobiście nie znam takiego diesla...
#6
Napisano 08 marca 2012 - 22:11
A jak z dojśćiem paliwa do pompy? U mnie przyczyną mulenia był zawalony zbiornik i przewody doprawadzajaće paliwo, po odpięciu pzewodu od filtru wstępnego paliwo ledwo co kapało. Wyczyściłęm zbiornik i przewody, zalałem 30l świeżego paliwa i 2 butelki wynalazku do czyszczenia wtrysków, potem w trasie przegnałęm porządnie. I od tego zabiegu auto dużo lepiej sie zbiera, mniej pali, lepiej odpala. Tak jak w Twoim przypadku wszystko było sprawdzane i wszystko było ok, a silnik mulił. A co do korekcji dawki paliwa to na pompie jest "magiczna" śrubka, ale niech na ten temat wypowidzą sie bardziej doświadczeni. Pozdrawiam.
#7
Napisano 09 marca 2012 - 21:29
U mnie też mulił jak licho.Pomogła regulacja śruby pod pedałem gazu.Cwaniak mechanik chciał zarobić.
#8
Napisano 09 marca 2012 - 23:00
W poprzedniej miałem inny problem, u mnie samochód mulił tak do 2000 obrotów, potem nagle dostawał kopa, ale to i tak nie było to co powinno być. Winowajcą okazał się osobnik odpowiedzialny za regenerację pompy, bo nie dokręcił kilku sekcji prawidłowo. Po dokręceniu wszystko zaczęło działać normalnie
#9
Napisano 10 marca 2012 - 16:56
Użytkownik sarbel dnia 09 marca 2012 - 21:29 napisał
U mnie też mulił jak licho.Pomogła regulacja śruby pod pedałem gazu.Cwaniak mechanik chciał zarobić.
#10
Napisano 12 marca 2012 - 14:00
Po pierwsze-wczesniej bylo lepiej czy odkad go masz to jest slaby? Moze ktos mieszal z mostem i masz za male przelozenie? A moze hamulec trzyma na ktoryms kole? A poczatek wtrysku probowales przyspieszyc?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|