Skocz do zawartości




- - - - -

[All] Słaby silnik OM601


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 08 marca 2012 - 21:01

Witam.
Mam duzy problem z Om601. Robie co moge z tym silnikem i za diabla nie moze dostac swojej mocy. Uprzedze pytanie o filtry- wszystkie wymienione i na bank sa czyste. W silniku wymienilem łancuch rozrzdu( teraz jest idealne zero na gorze i dole a bylo 8 st przewałki) wymienilem komplet hydraulicznych popychaczy zaworow( teraz jest cisza, a bylo bajbongo) ustawilem wyprzedzenie wtrysku na takie samo jak w drugim takim silniku ktory posiadam w innym aucie( ten drugi idzie jak złoto) a furmanka nadal ledwo co sie ttoczy. Nie mam juz na niego sily. Silnik chodzi rowno i cihco od sameg poczatku, nie kopci ani na czarno ani na siwo nawet przy przegazowkach. Co zauwazylem to ze na wskazniku temperatury jakby sie troszke niedogrzewal i to zarowno jak jest cieplo (latem) jaki i gdy jest zimno(zima w mrozy ) wskaznik staje zawsze w tym samym miejscu ale troche za wczesnie. Byc moze to przklamanie wskznika zwykle ale mysle sobie moze jakis osiol mu kiedys zmniejszyl albo zwiekszyl dawke paliwa na pompie. I teraz dochodzimy do clu sprawy. Moge w jakis szybki sposob zwiekszyc tudziez zwiekszyc dawke tak na probe? Z mozliwoscia powrotu do starych ustawien bez demontazu pompy wtryskowej? Wiem zapewne zakaz ktos powie "pompa na stól" lecz to nie takie proste bo trza troche porozbierac a chcialbym juz uniknac wiekszych napraw. Jednakze jak sie nie da trza bedzie.
Pozdrawiam i prosze o sensowne rady ludzi ktorzy maja jakies pojecie a laickie dydrymaly prosze zachowac dla siebie i nie zasmiecac tematu. Nie pisze tego złosliwie ale przez takie własnie laickie wypowiedzi tematy ciagna sie jak flaki z olejem i az sie odechciewa czytac i szukac.



#2 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2012 - 21:14

A jesteś pewien kompresji tego silnika?

#3 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 08 marca 2012 - 21:18

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 08 marca 2012 - 21:14 napisał

A jesteś pewien kompresji tego silnika?
Zapomnialem dodac , ze kompresje mierzylem z tym ze przed wymianą popychaczy( czyli teraz jest napewno lepsza) i była w granicach od 28-32 atm czyli jak na ten silnik ok.

Użytkownik diablos29 edytował ten post 08 marca 2012 - 21:19


#4 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 08 marca 2012 - 21:19

diesel nie kopci na czarno przy przygazówkach?? :hmm:
ja osobiście nie znam takiego diesla...

#5 Offline   diablos29


  • Postów: 110
  • Na forum od: 06 wrz 2009
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3,0D- OM603
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0D OM601-rakieta

Napisano 08 marca 2012 - 21:30

Wyświetl postUżytkownik jagr14 dnia 08 marca 2012 - 21:19 napisał

diesel nie kopci na czarno przy przygazówkach?? :hmm:
ja osobiście nie znam takiego diesla...
Nie swiadczy to najlepiej o silnikach ktore znasz. :/

#6 Offline   szfu


  • Postów: 10
  • Na forum od: 08 kwi 2011
  • Miejscowość: Ostrołęka
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2012 - 22:11

A jak z dojśćiem paliwa do pompy? U mnie przyczyną mulenia był zawalony zbiornik i przewody doprawadzajaće paliwo, po odpięciu pzewodu od filtru wstępnego paliwo ledwo co kapało. Wyczyściłęm zbiornik i przewody, zalałem 30l świeżego paliwa i 2 butelki wynalazku do czyszczenia wtrysków, potem w trasie przegnałęm porządnie. I od tego zabiegu auto dużo lepiej sie zbiera, mniej pali, lepiej odpala. Tak jak w Twoim przypadku wszystko było sprawdzane i wszystko było ok, a silnik mulił. A co do korekcji dawki paliwa to na pompie jest "magiczna" śrubka, ale niech na ten temat wypowidzą sie bardziej doświadczeni. Pozdrawiam.

#7 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2012 - 21:29

U mnie też mulił jak licho.Pomogła regulacja śruby pod pedałem gazu.Cwaniak mechanik chciał zarobić.

#8 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marca 2012 - 23:00

W poprzedniej :star: miałem inny problem, u mnie samochód mulił tak do 2000 obrotów, potem nagle dostawał kopa, ale to i tak nie było to co powinno być. Winowajcą okazał się osobnik odpowiedzialny za regenerację pompy, bo nie dokręcił kilku sekcji prawidłowo. Po dokręceniu wszystko zaczęło działać normalnie

#9 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marca 2012 - 16:56

Wyświetl postUżytkownik sarbel dnia 09 marca 2012 - 21:29 napisał

U mnie też mulił jak licho.Pomogła regulacja śruby pod pedałem gazu.Cwaniak mechanik chciał zarobić.
Chodzi o tą w komorze silnika, przy lince (duży luz na lince i nie otwierało pompy na maksa?)? Bo nie bardzo kojarzę śrubę dosłownie "pod pedałem gazu".

#10 Offline   cyborg


  • Postów: 172
  • Na forum od: 28 cze 2010
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C107
  • Inne auto:Voyager, Stratus, PT, Audi A2

Napisano 12 marca 2012 - 14:00

Po pierwsze-wczesniej bylo lepiej czy odkad go masz to jest slaby? Moze ktos mieszal z mostem i masz za male przelozenie? A moze hamulec trzyma na ktoryms kole? A poczatek wtrysku probowales przyspieszyc?








Podobne tematy Zwiń