Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Jakie są objawy psującego się sprzęgła?


48 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 23 grudnia 2015 - 18:20

Spróbuj nagrać filmik, żebyśmy wiedzieli co to za dźwięk.



#42 Offline   luic01


  • Postów: 11
  • Na forum od: 27 sty 2015
  • Miejscowość: kasinka mała
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 E-klasse 2.0 D

Napisano 24 grudnia 2015 - 10:38

Spróbuje ale nie będzie to łatwe bo to się dzieje nie zawsze w momencie gdy sprzęgło łapie więc dlatego nie rozumiem co na myśli miał kolega z tym duszeniem bo dźwięk "słowotwórstwo" powstaje podczas puszczania sprzęgła a nie jego wciskania .Kolano mnie nie boli a jak mnie boli to idę do doktora i mówię że mnie boli a on zadaje pytania a ja na nie odpowiadam prosto i zwięźle jak nie rozumiem pytania to pytam co znaczy bo gdybym był doktorem i wiedział co mi dolega to nie szedłbym do doktora rozumiecie :hmm:

#43 Offline   ToMM


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 gru 2015
  • Miejscowość: Krosno
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 2.9TD automat
  • Trzeci Mercedes:kiedyś był Mercedes W124 200D

Napisano 26 grudnia 2015 - 16:28

Panowie od pewnego czasu mam taki problem: otóż przy zmianie biegów słychać wyraźny stuk spod spodu samochodu - tak jakby okolica skrzyni, czasem stuk przenosił się na tył samochodu. W celu wyeliminowania ewentualnej przyczyny wymieniłem gumowe poduszki pod tylną belką, gumowe tuleje mocowania dyfra oraz podporę wału. Łączniki wału oraz poduszka skrzyni biegów została stara, gdyż wygląda bardzo dobrze. Po tych zabiegach stuk nie przechodzi na tył aczkolwiek w okolicy skrzyni nadal występuje - zauważyłem że ma to miejsce szczególnie gdy silnik jest na obrotach i raptownie puszcza się pedał sprzęgła lub w sytuacji hamowania silnikiem i wciśnięcia sprzęgła na dość niskich obrotach. Generalnie jadąc 'delikatnie' i umiejętnie operując sprzęgłem (tzn. wciskając i puszczając pedał dość powoli) da się jechać bez tego stuku, ale to jazda strasznie dychawiczna a usterka jakby nie było nadal jest. Prosiłbym o jakieś sugestie co to może być?

#44 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 27 grudnia 2015 - 20:53

Łącznik na wale z przodu przy skrzyni, poruszaj wałem, pokręć i zobacz czy ma luz.

#45 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 19 kwietnia 2017 - 19:54

Podłącze się do tematu ,już od dawna 7-8 lat mam w swojej 190tce taki problem z sprzęgłem, tylko rano jak auto jest zimne puszczam sprzęgło ,to pod pedałem czuje jak by się załączał ABS i słychać taki dzwięk jak załączający się ABS ,światła przygasają i w tym momęcie i trzeba dać trochę więcej gazu ,żeby nie zgasł ,jak auto jest już ciepłe jest ok ,problem nie występuje.,miał ktoś taki
problem?

#46 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 20 kwietnia 2017 - 13:42

Nie miałem tego, ale wydaje mi się że to może być coś z łożyskiem wyciskowym. Jeżeli przycina się na prowadnicy to może dało by "efekt ABS". Przycinając się może przenosić część momentu z silnika na skrzynie i go przydławiać. Na ciepło może ustępować bo nagrzeje się smar i chodzi lżej. Tyle że to tylko moja hipoteza ;]

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 20 kwietnia 2017 - 13:44


#47 Offline   Patras


  • Postów: 109
  • Na forum od: 16 lip 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 maja 2017 - 20:15

Podłączam się pod temat. Mam problem z wbijaniem biegów, na włączonym silniku podczas jazdy oraz na postoju (na wyłączonym jeszcze nie sprawdzałem) otóż:
a) jak wcisnę sprzęgło i wrzucam obojętnie jaki bieg to bardzo ciężko wchodzi albo wchodzi ze zgrzytnięciem
b) jak wcisnę sprzęgło i poczekam kilka sekund (3-5) to biegi wchodzą bez problemu (wszystkie)
Tak jakby sprzęgło potrzebowało trochę czasu na wysprzęglenie. Czy to będzie wysprzęglik?
Dodam, że awaria pojawiła się nagle, wcześniej miałem czasami problem z wrzuceniem jedynki, więc synchronizator pewnie trochę też nawala.

Użytkownik Patras edytował ten post 14 maja 2017 - 20:22


#48 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 14 maja 2017 - 22:30

Wyprzęgnik wątpię, on może się cofnąć na skutek wycieków (i załączyć sprzęgło) niż sam wcisnąć się bardziej. Chyba że czujesz że pedał sprzęgła cały czas idzie w dół, ale wątpie.
Być może tarcza się "klei" do docisku, wtedy przenosiła by jeszcze moc przez chwilę. Sprawdź zużycie tarczy, może ma już dość, chociaż wtedy powinna się ślizgać.
Dołączona grafika

#49 Offline   tomekb


  • Postów: 20
  • Na forum od: 22 gru 2018
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2019 - 23:10

Dobry wieczór. Męczy mnie temat:

Już któryś rok z kolei słychać nieznośny hałas/pisk w czasie próby najazdu na przeszkodę i chyba zdarzyło się to jadąc ostro pod górkę. Ale głównie kiedy przy małej prędkości chcę na coś najechać - pewnie zużyte sprzęgło ale czy całe jest do wymiany?... W czasie szybszej jazdy/ przy wyższych obrotach (jak na możliwości) mam wrażenie, jakby koła boksowały (nieregularnie) - oczywiście to nie koła boksują, to tak jakby coś podjadało z obrotów.

A skoro był tutaj poruszany temat skrzyni, to kilkukrotnie zdarzyło się, że w bieg jakby spadł z metalicznym stuknięciem w czasie zmiany biegów - chyba z 3 albo z 4 - takie krótkie i wysokie "pedę" :). Może nie miałem dociśniętego pedału sprzęgła? To też się nie zdarzało wcześniej.

Też pojawił się problem z wciśnięciem jedynki a dwójka wchodziła przy prędkościach, które dzisiaj są za wysokie. Niestety skrzynia była wymieniona jakieś 60-80tyś wstecz (coś klekotało z okolic skrzyni a potem się zerwało i auto stanęło - podobno nienaprawialne) i nie znam jej historii, też nie drążyłem czy wymieniali inne elementy. W czasie wrzucania jedynki lub dwójki słychać czasem dźwięk tarcia lub raczej szurania (olej nie zmieniany od czasu wymiany skrzyni ale przed jej zmianą takich efektów nie zauważałem).

Proszę o pomoc przy nakierowaniu gdzie zacząć szperać.








Podobne tematy Zwiń