Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] Pilot na podczerwień



41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Arabesca_


  • Na forum od: --

Napisano 27 marzec 2012 - 10:14

Witam

Mam pewien kłopot otóż mam kluczyk na podczerwień tkz. scyzoryk i wymieniałem w nim baterie na nową i pilot tak jakby się rozprogramował o ile udało mi się go zaprogramować znaczy nastroić ponownie o tyle po tej całej ,,operacji,, nie działa przy klapie znaczy, od drzwi i stacyjka noramlnie otwiera/zapala za to bagażnik wogóle..

Drugie pytanie mam czy wie Ktoś ile kosztuje dorobienie pilota w ASO??

#2 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 marzec 2012 - 10:30

kluczyk 680, kodowanie 200 zł, chyba netto

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 27 marzec 2012 - 18:17

a mój leżał bez baterii miesiąc, po czy włożyłem, przeleżał kolejne 2 miesiące i teraz po 4 miesiącach stania( przez zimę) działa,
więc jak to jest?

#4 Gość_Arabesca_


  • Na forum od: --

Napisano 28 marzec 2012 - 06:25

Pilot sam się programuje w tym jego prostota:) podczas wymieniania bateri ma się na to około 40-60 sekund się nie zdąży wymienić to pilot się roprogramuje.. Ja wyczytałem żę sam sięprogramuje wystarczy włożyć do stacyjki i przekręcić ale nie zapalać i po jakimś czasie tam około 40 sekund on się programuje.

Hmm 680zł z jednej strony dorgo z drugiej tanio. Myśle że poszukam możę używanego na allegro i najwyżej zaprogramuje..

#5 Offline   maclaw


  • Postów: 220
  • Na forum od: 26 maj 2010
  • Inne auto:W140 500SE

Napisano 28 marzec 2012 - 09:16

Nie ma szans zaprogramować używanego kluczyka do Twojego auta - raz zaprogramowany klucz więcej nie da się zaprogramować.

#6 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 28 marzec 2012 - 10:04

a jak to jest z immo?

bo odpala na dorobionym zwykłym kluczyku :D
podobno gaśnie po 5 minutach? nie wiem bo nie sprawdzałem :)
ale raczej mam w 100% oryginalne i nie grzebane.

#7 Offline   Maniak


  • Postów: 9
  • Na forum od: 27 mar 2012
  • Miejscowość: Warszawa/Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E 124 300D-24V 1993 (żoniny)
  • Trzeci Mercedes:w planach...
  • Inne auto:nie chcę

Napisano 01 kwiecień 2012 - 19:46

Mój nie odpala bez oryginalnego kluczyka...
To znaczy - rozrusznik kręci, ale silnik nie startuje.
Immo mam oryginalny, na podczerwień.

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2188
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 01 kwiecień 2012 - 21:19

Głupoty wypisujecie i siejecie zamęt na forum. A większość tych rzeczy była wcześniej wyjaśniana...

Arabesca& napisał:

po tej całej ,,operacji,, nie działa przy klapie
Skoro pilot jest zsynchronizowany - to ma jeden zestaw kodów na całe auto. Nie tak, że inny jest do drzwi, a inny do bagażnika. Tak więc pilot nie jest tu winny.

Arabesca& napisał:

znaczy, od drzwi i stacyjka noramlnie otwiera/zapala za to bagażnik wogóle..
Pisz trochę bardziej logicznie. Co ma stacyjka do otwierania? W drzwiach/klapie nie działa po przekręceniu kluczyka we wkładce czy po podaniu impulsu podczerwieni? Poza tym są wersje, że czytnik podczerwieni jest w zaślepce zamiast wkładki w drzwiach i obok wkładki w tylnym pasie, a są takie, że jest jeden czytnik w gałce pod lusterkiem wstecznym, wewnętrznym. W takiej sytuacji pilot nie otworzy centralnego jeżeli kluczyk skierujesz w stronę zamka w tylnej klapie a nie przez tylną szybę w stronę czytnika pod lusterkiem. Jak Ci zależy na rzetelnej informacji - to opisz rzetelnie problem!

Wyświetl postUżytkownik mandaryn86 dnia 27 marzec 2012 - 10:30 napisał

kluczyk 680, kodowanie 200 zł, chyba netto
W tym wypadku powiem tak: ok. 60% użytkowników czegokolwiek uważa, że instrukcja obsługi jest dla idiotów którzy nie potrafią poradzić sobie ze zwykłym urządzeniem technicznym. Skoro ktoś jest do tego stopnia zarozumiały to niech buli 200 złotych - bo synchronizacja jest prosta i opisana w instrukcji.

Wyświetl postUżytkownik majsterus dnia 27 marzec 2012 - 18:17 napisał

a mój leżał bez baterii miesiąc, po czy włożyłem, przeleżał kolejne 2 miesiące i teraz po 4 miesiącach stania( przez zimę) działa,
więc jak to jest?
Bo system jest bardzo prymitywny - oparty na 250 powtarzających się w tym samym ciągu kodów. Jeżeli przykładowo będąc w domu i bawiąc się pilotem naciśniesz jego przycisk 250 lub więcej razy - to pilot się rozprogramuje. BEZ WYMIANY BATERII!
Masz na przykład w użyciu dwa piloty (jeden Ty, drugi żona) Przyjdziesz rano do auta, otworzysz kodem 123, objedziesz blok naokoło, zamkniesz auto kodem 124, potem przyjdzie żona, zrobi to samo używając kolejnych kodów (czyli 125 i 126) a potem Ty znowu będziesz chciał gdzieś jechać. Twój pilot wyśle kod 125 (bo ostani jaki wysłał to był kod 124!) I co? Auto powinno pozostać zamknięte - bo kod 125 przed chwilą używała żona i jest to na daną chwilę kod nieprawidłowy! No więc są stosowane w tym całym łańcuchu kodów pewne uproszczenia mogące powodować, że wspomniana w powyższym cytacie sytuacja może mieć miejsce, jeżeli tylko zostanie użyty kluczyk przyporządkowany do danego auta.

Wyświetl postUżytkownik Arabesca dnia 28 marzec 2012 - 06:25 napisał

Pilot sam się programuje w tym jego prostota:) podczas wymieniania bateri ma się na to około 40-60 sekund się nie zdąży wymienić to pilot się roprogramuje.. Ja wyczytałem żę sam sięprogramuje wystarczy włożyć do stacyjki i przekręcić ale nie zapalać i po jakimś czasie tam około 40 sekund on się programuje.
Następna bzdura. WCALE SIĘ SAM NIE PROGRAMUJE! Na wymianę baterii jest około jednej minuty. Po tym czasie - jeżeli pilot przestał działać wymaga przeprowadzenia SYNCHRONIZACJI. (nie mylić z programowaniem!) Zadaniem synchronizacji jest przekazanie centralce w aucie który aktualnie kod (z tych 250-ciu) nadaje pilot w danym momencie.
Kierujemy oczko pilota w tronę czytnika podczerwieni (w drzwiach lub lusterku), naciskamy dwukrotnie przycisk pilota żeby wyemitować sygnał, a następnie wsadzamy najdalej w ciągu dwudziestu sekund kluczyk do stacyjki i załączamy zapłon. Po tej procedurze pilot powinien zacząć działać.

Wyświetl postUżytkownik Maniak dnia 01 kwiecień 2012 - 19:46 napisał

Mój nie odpala bez oryginalnego kluczyka...
To znaczy - rozrusznik kręci, ale silnik nie startuje.
Immo mam oryginalny, na podczerwień.
Bo w stacyjce nie ma pętli immobilzera, a w kluczyku "pastylki" Jest to prosty system oparty na zamykaniu i otwieraniu CZ. Jeżeli auto zamkniemy pilotem - immobilizer staje się aktywny. Wtedy nie uruchomisz silnika żadnym kluczykiem - ani oryginalnym ani dorobionym. Silnik możesz odpalić dopiero jak w stronę czytnika podczerwieni podasz sygnał otwierający centralny zamek - który również odblokuje immobilizer. W tej chwili możesz odpalić silnik wszystkim: kluczem oryginalnym, nieoryginalnym, a nawet śrubokrętem lub tzw. "łamakiem". Czym chcesz (lub co masz pod ręką).

Wyświetl postUżytkownik maclaw dnia 28 marzec 2012 - 09:16 napisał

Nie ma szans zaprogramować używanego kluczyka do Twojego auta - raz zaprogramowany klucz więcej nie da się zaprogramować.
Programowanie kluczyka odbywa się w czasie jego produkcji, w fabryce. Otrzymuje on wtedy wspomniany powyżej zestaw 250 kodów w określonej kolejności, taki sam, jak zestaw kodów w centralce znajdującej się w aucie. TO JEST PROGRAMOWANIE.
Po dotarciu zamówionego kluczyka do ASO sprawdzamy czy działa. Jeżeli nie działa, przeprowadzamy SYNCHRONIZACJĘ - która powoduje, że centralka w aucie wie, jaki kod od kluczyka dostanie następny. Synchronizację można przeprowadzać tyle razy, ile się chce. Programowania już nie.

Użytkownik Gerri edytował ten post 01 kwiecień 2012 - 21:23


#9 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwiecień 2012 - 21:09

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 01 kwiecień 2012 - 21:19 napisał

Masz na przykład w użyciu dwa piloty (jeden Ty, drugi żona) Przyjdziesz rano do auta, otworzysz kodem 123, objedziesz blok naokoło, zamkniesz auto kodem 124, potem przyjdzie żona, zrobi to samo używając kolejnych kodów (czyli 125 i 126) a potem Ty znowu będziesz chciał gdzieś jechać. Twój pilot wyśle kod 125 (bo ostani jaki wysłał to był kod 124!) I co? Auto powinno pozostać zamknięte - bo kod 125 przed chwilą używała żona i jest to na daną chwilę kod nieprawidłowy! No więc są stosowane w tym całym łańcuchu kodów pewne uproszczenia mogące powodować, że wspomniana w powyższym cytacie sytuacja może mieć miejsce, jeżeli tylko zostanie użyty kluczyk przyporządkowany do danego auta.
Czy dobrze rozumiem, że przy tym rozwiązaniu, nie ma możliwości wygodnego używania naprzemiennie dwóch pilotów? Centralka nie ma "pamięci ostatniego kodu" osobnej dla każdego pilota?

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 01 kwiecień 2012 - 21:19 napisał

Bo system jest bardzo prymitywny - oparty na 250 powtarzających się w tym samym ciągu kodów. Jeżeli przykładowo będąc w domu i bawiąc się pilotem naciśniesz jego przycisk 250 lub więcej razy - to pilot się rozprogramuje. BEZ WYMIANY BATERII!
A nie będzie tak, że gdy "wypalimy w powietrze" (z dala od samochodu), dokładnie 250 razy, to licznik kodów się "obróci", więc następny kod będzie dokładnie tym, którego spodziewa się samochód?
O to w tym wszystkim chodzi?

#10 Offline   Catalina


  • Postów: 7
  • Na forum od: 25 sie 2009
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 230CE 1990
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D 1987

Napisano 12 kwiecień 2012 - 07:45

Witam

Nie znalazłam tematu pasującego do mojego problemu, ale na wszelki wypadek nie zakładam nowego. Samochód W124 1995 200D, centralny zamek, kluczyk scyzoryk pilot na podczerwień, bez alarmu ale z immobilizerem. Auto niedawno kupione czyli wychodzą usterki. Zaraz po przywiezieniu padły baterie w pilocie i nie dało się auta odpalić. Po wymianie baterii zaczęło działać, nic się nie rozkodowało. W między czasie padła wkładka od stacyjki, mechanik wymienił wkładkę ze zwykłym kluczykiem a pilot został do centralnego, twierdząc że nie ma żadnego immo. dziś rano pilot znów nie podał wiązki podczerwieni czyli umarł. Wątpię, że to bateria bo po 2 tygodniach raczej nie padła. Pewnie jakieś ustrojstwo w pilocie. Moje pytania:
1. Czy ma sens naprawiać kluczyk?
2. Ile kosztuje demontaż immobilizera w mercedesie?

Jeśli ktoś orientuje sięw temacie bardzo prioszęo odpowiedź

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2188
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 12 kwiecień 2012 - 18:09

Wyświetl postUżytkownik Catalina dnia 12 kwiecień 2012 - 07:45 napisał

Wątpię, że to bateria bo po 2 tygodniach raczej nie padła
Akurat się mylisz, bo usterka pilota polegająca na przyspieszonym rozładowaniu baterii zasilającej zdarza się dość często.

Wyświetl postUżytkownik Catalina dnia 12 kwiecień 2012 - 07:45 napisał

Ile kosztuje demontaż immobilizera w mercedesie?
To zależy kto to robi. Jeżeli ktoś, kto zna się na mercedesie i ma dojście do schematów - to zrobi to szybko, sprawnie (i tanio)
Jeżeli to będzie byle jaki elektryk z dwoma lewymi ręcami - to się będzie pieprzył dwa dni (i odpowiednio policzy)
Ten immobilizer to nie jest wielka filozofia - jest z tego co pamiętam zaworek paliwa na przewodzie paliwowym przy baku, zaworek podciśnieniowy unieruchamiający pompę wtryskową (w komorze silnika) i jest jeszcze odcięcie rozrusznika. W sumie nie jest źle.

#12 Offline   Catalina


  • Postów: 7
  • Na forum od: 25 sie 2009
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 230CE 1990
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D 1987

Napisano 13 kwiecień 2012 - 05:58

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 12 kwiecień 2012 - 18:09 napisał

Akurat się mylisz, bo usterka pilota polegająca na przyspieszonym rozładowaniu baterii zasilającej zdarza się dość często.
W istocie..padła bateria - zwarcie w pilocie :/
Niestety immo w mojej okolicy żaden magik nie chce zdemontować: " jakby to jakiś japoniec był albo VW to pewnie.... ale mercedes" :(

#13 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 14 kwiecień 2012 - 19:59

na wtyczce od immo wystarczy zrobić mostek dwoch kabli do masy. musisz tylko znaleźć jakie to kable. jeden kabel odpowiada za blokadę rozrusznika a drugi za elektrozawór w zbiorniku paliwa. Gdy znajdziesz te kable i podłączysz je do masy masz wyeliminowane immo (gdy podłącza się elektrozawór w okolicach zbiornika paliwa słychać "pstryk" :)) najlepiej robić to w dwie osoby. Jedna po kolei podłącza kable z wtyczki do masy a druga niech próbuje odpalić auto. oczywiście trzeba to przeprowadzić gdy auto jest otwarte w inny sposob niz pilotem. sterownik immo znajduje się pod kanapą obok pompki centralnego zamka.

Użytkownik komzik edytował ten post 14 kwiecień 2012 - 20:05


#14 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 14 kwiecień 2012 - 20:14

no i zrobiłem test
zamknąłem się w środku z pilota
drugim kluczykiem dorobionym samym grotem odpaliłem auto - odpalił
rocznik końcówka 93 więc musi mieć immo, pilot oryginalny. złachany ale oryginał.
więc coś twoja teoria się nie sprawdza,

#15 Offline   Delushi


  • Postów: 16
  • Na forum od: 25 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwiecień 2012 - 12:08

W moim mercu nie ma zamków, w klamce podczerwień jak i w tylniej klapie. Wersja z immiobilajzerem. Co jakiś czas,a przeważnie w najmniej odpowiednim momencie Mercedes nie chciał się otworzyć,wymieniełm baterie i lipa. Doszło do tego że w ogóle nie chciał sie otworzyć i tym mnie zaskoczył - bo to także nie był moment na takie zabawy!!!. Otworzyłem klapę, ściągnałem plastyki i dotarłem do takiego ustroństwa-pompa czy coś, ręcznie podpompowałem ten "tłoczek" i otworzyły sie przednie prawie drzwi. Następnie hol (bo jak kolega wspominał, każde inne wejście do samochodu,niż otwarcie z oryginalnego pilotu jest uznane przez Mercedesa jako włamanie) i do elektryka. Elektrykowi zajeło dosłownie 2 minuty odłączenie immo i odpalenie bryki. Dorobił nieoryginalny pilot do centralki w samochodzie. Teraz śmiga. Koszt śmieszny 250zł. Elektryka co ma juz swoje lata, tj. prawie 20 niestety już nawala, prawie jak w 5cio letnich Lagunach. HEHE

#16 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 07 sierpień 2012 - 19:20

Koledzy, chyba sobie zrobiłem dzisiaj "kuku" z autem. Wkładałem dzisiaj wiązkę od activ bass'u do auta i chcąc mieć lepszy dostęp do przełożenia kabli, odłączyłem centralkę immobilizera i sterownika podczerwieni. Niestety chwilę wcześniej coś sprawdzałem w aucie, zapomniałem z powrotem zdjąć klemę i odpiąłem immo na podłączonej baterii.
Po wszystkim auto nie odpala, podczerwień działa , otwiera-zamyka auto, immo też wygląda że działa bo na aktywnym immo i alarmie po przekręceniu klucza rozrusznik jest "odcięty", a na wyłączonym immo rozrusznik kręci ale auto nie pali. Mam wrażenie jakby nie działała pompa paliwa, bo zawsze po przekręceniu na pozycję 2, pompka dobijała ciśnienie i stawała, a teraz jej nie słychać. Przed wszystkim auto chodziło jak złoto.
Pytam ,bo akurat nigdy z immo nie grzebałem i nie bardzo wiem jak to się je.
Auto:E220T '95 wersja z kluczem na podczerwień i immo +oryginalny alarm.

#17 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 08 sierpień 2012 - 16:32

Już działa, padł bezpiecznik w przekaźniku od pompy paliwa.

#18 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 18 listopad 2012 - 12:02

Popinam się. Z tego co czytam wychodzi że chcąc zdobyć zapasowy pilot do ir czeka mnie tylko aso... cóż. Mamm jeszcze takie pytanie - wyjęcie akumulatora ma jakies konsekwencje w tym immobilizerze? będzie potrzebna synchronizacja z pilotem ?

#19 Offline   Victor


  • Postów: 62
  • Na forum od: 24 paź 2010
  • Miejscowość: Brudzeń Duży
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 styczeń 2014 - 02:36

No to mam problem. Auto zamknięte pilotem. Chce się dostać do auta, pilot- zero reakcji, padły baterie.

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 01 kwiecień 2012 - 21:19 napisał

Jeżeli auto zamkniemy pilotem - immobilizer staje się aktywny. Wtedy nie uruchomisz silnika żadnym kluczykiem - ani oryginalnym ani dorobionym. Silnik możesz odpalić dopiero jak w stronę czytnika podczerwieni podasz sygnał otwierający centralny zamek - który również odblokuje immobilizer.
Tylko żeby podać taki sygnał musiałbym zsynchronizować kluczyk, a kluczyk synchronizuje się :

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 01 kwiecień 2012 - 21:19 napisał

Kierujemy oczko pilota w tronę czytnika podczerwieni (w drzwiach lub lusterku), naciskamy dwukrotnie przycisk pilota żeby wyemitować sygnał, a następnie wsadzamy najdalej w ciągu dwudziestu sekund kluczyk do stacyjki i załączamy zapłon.
Załączamy zapłon, czyli uruchamiamy silnik. Jak wyjść z tej patowej sytuacji ?

#20 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 28 styczeń 2014 - 06:33

Zacznij od wymiany baterii w pilocie/2xCR2025/, jeśli jesteś pewny,że padły one a nie akumulator.Zauważyłeś wcześniej,czy czytnik przy otwieraniu/zamykaniu migał szybko na przemian zielony/czerwony?To kod padających baterii.
Jak otworzysz,to nie uruchamiasz od razu,tylko przy włączonym zapłonie czekasz ok.30 sec. ;) .Trochę dłużej niż zagrzejesz świece.

Użytkownik aarmir edytował ten post 28 styczeń 2014 - 06:34