Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Pilot na podczerwień



44 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 12 kwietnia 2012 - 18:09

Wyświetl postUżytkownik Catalina dnia 12 kwietnia 2012 - 07:45 napisał

Wątpię, że to bateria bo po 2 tygodniach raczej nie padła
Akurat się mylisz, bo usterka pilota polegająca na przyspieszonym rozładowaniu baterii zasilającej zdarza się dość często.

Wyświetl postUżytkownik Catalina dnia 12 kwietnia 2012 - 07:45 napisał

Ile kosztuje demontaż immobilizera w mercedesie?
To zależy kto to robi. Jeżeli ktoś, kto zna się na mercedesie i ma dojście do schematów - to zrobi to szybko, sprawnie (i tanio)
Jeżeli to będzie byle jaki elektryk z dwoma lewymi ręcami - to się będzie pieprzył dwa dni (i odpowiednio policzy)
Ten immobilizer to nie jest wielka filozofia - jest z tego co pamiętam zaworek paliwa na przewodzie paliwowym przy baku, zaworek podciśnieniowy unieruchamiający pompę wtryskową (w komorze silnika) i jest jeszcze odcięcie rozrusznika. W sumie nie jest źle.



#12 Offline   Catalina


  • Postów: 7
  • Na forum od: 25 sie 2009
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 230CE 1990
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D 1987

Napisano 13 kwietnia 2012 - 05:58

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 12 kwietnia 2012 - 18:09 napisał

Akurat się mylisz, bo usterka pilota polegająca na przyspieszonym rozładowaniu baterii zasilającej zdarza się dość często.
W istocie..padła bateria - zwarcie w pilocie :/
Niestety immo w mojej okolicy żaden magik nie chce zdemontować: " jakby to jakiś japoniec był albo VW to pewnie.... ale mercedes" :(

#13 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 14 kwietnia 2012 - 19:59

na wtyczce od immo wystarczy zrobić mostek dwoch kabli do masy. musisz tylko znaleźć jakie to kable. jeden kabel odpowiada za blokadę rozrusznika a drugi za elektrozawór w zbiorniku paliwa. Gdy znajdziesz te kable i podłączysz je do masy masz wyeliminowane immo (gdy podłącza się elektrozawór w okolicach zbiornika paliwa słychać "pstryk" :)) najlepiej robić to w dwie osoby. Jedna po kolei podłącza kable z wtyczki do masy a druga niech próbuje odpalić auto. oczywiście trzeba to przeprowadzić gdy auto jest otwarte w inny sposob niz pilotem. sterownik immo znajduje się pod kanapą obok pompki centralnego zamka.

Użytkownik komzik edytował ten post 14 kwietnia 2012 - 20:05


#14 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 14 kwietnia 2012 - 20:14

no i zrobiłem test
zamknąłem się w środku z pilota
drugim kluczykiem dorobionym samym grotem odpaliłem auto - odpalił
rocznik końcówka 93 więc musi mieć immo, pilot oryginalny. złachany ale oryginał.
więc coś twoja teoria się nie sprawdza,

#15 Offline   Delushi


  • Postów: 16
  • Na forum od: 25 sty 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 kwietnia 2012 - 12:08

W moim mercu nie ma zamków, w klamce podczerwień jak i w tylniej klapie. Wersja z immiobilajzerem. Co jakiś czas,a przeważnie w najmniej odpowiednim momencie Mercedes nie chciał się otworzyć,wymieniełm baterie i lipa. Doszło do tego że w ogóle nie chciał sie otworzyć i tym mnie zaskoczył - bo to także nie był moment na takie zabawy!!!. Otworzyłem klapę, ściągnałem plastyki i dotarłem do takiego ustroństwa-pompa czy coś, ręcznie podpompowałem ten "tłoczek" i otworzyły sie przednie prawie drzwi. Następnie hol (bo jak kolega wspominał, każde inne wejście do samochodu,niż otwarcie z oryginalnego pilotu jest uznane przez Mercedesa jako włamanie) i do elektryka. Elektrykowi zajeło dosłownie 2 minuty odłączenie immo i odpalenie bryki. Dorobił nieoryginalny pilot do centralki w samochodzie. Teraz śmiga. Koszt śmieszny 250zł. Elektryka co ma juz swoje lata, tj. prawie 20 niestety już nawala, prawie jak w 5cio letnich Lagunach. HEHE

#16 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 07 sierpnia 2012 - 19:20

Koledzy, chyba sobie zrobiłem dzisiaj "kuku" z autem. Wkładałem dzisiaj wiązkę od activ bass'u do auta i chcąc mieć lepszy dostęp do przełożenia kabli, odłączyłem centralkę immobilizera i sterownika podczerwieni. Niestety chwilę wcześniej coś sprawdzałem w aucie, zapomniałem z powrotem zdjąć klemę i odpiąłem immo na podłączonej baterii.
Po wszystkim auto nie odpala, podczerwień działa , otwiera-zamyka auto, immo też wygląda że działa bo na aktywnym immo i alarmie po przekręceniu klucza rozrusznik jest "odcięty", a na wyłączonym immo rozrusznik kręci ale auto nie pali. Mam wrażenie jakby nie działała pompa paliwa, bo zawsze po przekręceniu na pozycję 2, pompka dobijała ciśnienie i stawała, a teraz jej nie słychać. Przed wszystkim auto chodziło jak złoto.
Pytam ,bo akurat nigdy z immo nie grzebałem i nie bardzo wiem jak to się je.
Auto:E220T '95 wersja z kluczem na podczerwień i immo +oryginalny alarm.

#17 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 08 sierpnia 2012 - 16:32

Już działa, padł bezpiecznik w przekaźniku od pompy paliwa.

#18 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 18 listopada 2012 - 12:02

Popinam się. Z tego co czytam wychodzi że chcąc zdobyć zapasowy pilot do ir czeka mnie tylko aso... cóż. Mamm jeszcze takie pytanie - wyjęcie akumulatora ma jakies konsekwencje w tym immobilizerze? będzie potrzebna synchronizacja z pilotem ?

#19 Offline   Victor


  • Postów: 62
  • Na forum od: 24 paź 2010
  • Miejscowość: Brudzeń Duży
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2014 - 02:36

No to mam problem. Auto zamknięte pilotem. Chce się dostać do auta, pilot- zero reakcji, padły baterie.

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 01 kwietnia 2012 - 21:19 napisał

Jeżeli auto zamkniemy pilotem - immobilizer staje się aktywny. Wtedy nie uruchomisz silnika żadnym kluczykiem - ani oryginalnym ani dorobionym. Silnik możesz odpalić dopiero jak w stronę czytnika podczerwieni podasz sygnał otwierający centralny zamek - który również odblokuje immobilizer.
Tylko żeby podać taki sygnał musiałbym zsynchronizować kluczyk, a kluczyk synchronizuje się :

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 01 kwietnia 2012 - 21:19 napisał

Kierujemy oczko pilota w tronę czytnika podczerwieni (w drzwiach lub lusterku), naciskamy dwukrotnie przycisk pilota żeby wyemitować sygnał, a następnie wsadzamy najdalej w ciągu dwudziestu sekund kluczyk do stacyjki i załączamy zapłon.
Załączamy zapłon, czyli uruchamiamy silnik. Jak wyjść z tej patowej sytuacji ?

#20 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 28 stycznia 2014 - 06:33

Zacznij od wymiany baterii w pilocie/2xCR2025/, jeśli jesteś pewny,że padły one a nie akumulator.Zauważyłeś wcześniej,czy czytnik przy otwieraniu/zamykaniu migał szybko na przemian zielony/czerwony?To kod padających baterii.
Jak otworzysz,to nie uruchamiasz od razu,tylko przy włączonym zapłonie czekasz ok.30 sec. ;) .Trochę dłużej niż zagrzejesz świece.

Użytkownik aarmir edytował ten post 28 stycznia 2014 - 06:34









Podobne tematy Zwiń