Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Poziom płynu chłodniczego


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Max


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Ciechocinek

Napisano 19 grudnia 2007 - 19:31

Witam

Tak jak w temacie, chciałbym zapytać czy to niepokojący objaw: otóż dziś rano w aucie przed odpaleniem sprawdziłem płyn chłodniczy - poziom sięgał mniej więcej do połowy zbiorniczka, może trochę mniej. Po przejechaniu 20 km poziom płynu chłodniczego wrócił do normy, czyli było go tyle ile być powinno. Co to moze być? Jeszcze jedna sprawa...ja mocno mu przygazuje (do 5000 obrotów) i potrzymam z 30 sekund to na powierzchni płynu w zbiorniczku pojawia się pianka...


Z góry dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam
Marcin



#2 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 19 grudnia 2007 - 20:01

Max napisał:

Witam (...) Po przejechaniu 20 km poziom płynu chłodniczego wrócił do normy, czyli było go tyle ile być powinno. Co to moze być?

To są podstawowe prawa fizyki; ciecz pod wpływem temp. się rozszerza.

Max napisał:

...jak mocno mu przygazuje (do 5000 obrotów) i potrzymam z 30 sekund to na powierzchni płynu w zbiorniczku pojawia się pianka...

To też nie musi sygnalizować awarii.

Bardzo dużo odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz czytając starsze wątki. Dużo to nie kosztuje a wiedza jest przeogromna.
Jeśli zastosujesz się do tego będziesz wiedział jakie są pierwsze objawy uszkodzonego układu chłodzenia (obce ciała w zbiorniczku wyrównawczym, dymienie, grzanie się silnika, zmiana koloru oleju silnikowego itp.)

#3 Offline   Max


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Ciechocinek

Napisano 19 grudnia 2007 - 21:51

Dodam może, że jakiś rok temu zmieniałem uszczelkę pod głowicą (wtedy pojawiła się taka szara maź w układzie chłodzenia - czyli olej przedostawał się do układu chłodzenia). Ta pianka trochę mnie zaniepokoiła ponieważ, to oznacza, że są przedmuchy. Nie wiem czy dobrze myślę...i tak sobie wywnioskowałem, że albo znowu uszczelka, albo co gorsza głowica :ok: Ale to tylko moje dywagacje...


P.S. Co do opcji szukaj...znam znaczącą większość z napisanych wątków na tym forum, ale niewykluczone, że coś przeoczyłem :?

Pozdr.
Marcin

#4 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 20 grudnia 2007 - 09:37

Max napisał:

oznacza, że są przedmuchy. Nie wiem czy dobrze myślę...
Przedmuchy kompresji do układu chłodzenia powodują powstanie dużego ciśnienia w układzie chodzenia i wywalenie płynu na zewnątrz. Po przejechaniu odcinka i osiągnięciu temperatury wąż górny od silnika do chodnicy jest twardy. A pozatym silnik się grzeje powyżej temperatury normalnej.

Max napisał:

Ta pianka trochę mnie zaniepokoiła
Moim zdaniem zupenie niepotrzebnie, pianka powstała bo pompa w układzie chłodzenia pracowała z szybkością większą od 5000 obrotów.Markowe płyny do układów chłodzenia mają dodatki zapobiegające pienieniu.








Podobne tematy Zwiń