Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Do czego służą przewody na zdjeciu


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 22 grudnia 2007 - 00:10

Od kupna samochodu nie mialem w nim radia tylko taka dziwna rzezbe ze wzmacianiczem i mp3. Dzis jednak wreszcie udalo mi sie kupic granie Clariona wiec zabralem sie za podpinanie wszystkiego i zglupialem. Poprzedni wlasciciel mial jakos dziwnie podlaczona kostke iso i za chiny nie moge dojsc o co chodzi. Znalazlem tam przewody: dwa brazowe, czerwony, szaro zielony i czarno zolty w zielone kropki (wszystko jest dokladnie opisane na zdjeciu ponizej). Ktos skrecil razem przewod czerwony i czarno zolty i kiedy je rozpialem klakson, wycieraczki, dmuchawa itp dzialaja dopiero po przekreceniu kluczyka, wczesniej bylo to zawsze dostepne. Skrecone razem byly tez dwa identycznie brazowe kabelki, myslalem ze to masa ale kiedy je rozkrecilem przestala swiecic kontrolka od zaciagnietego recznego. Na przewodzie szaro zielonym nic sie nie dzieje, nie ma chyba napiecia albo nie udalo mi sie go zmierzyc. Domyslam sie tylko ze czerwony to +12V dostepny zawsze, czarno zolty z kropki to pamiec albo sygnal anteny(ale tam napiecie pojawia sie dopiero po przekreceniu kluczyka). Prosba do szanownych kolegow o objasnienie co i jak, moze to sa w ogole przewody nie do podlaczenia radia tylko jakies rzezbione? Zastanawiam sie czy nie pociagnac po prostu +12 prosto z aku tak jak mialem do wzmacniacza i masy tez tak jak do wzmacanicza a tamte zostawic w spokoju?Co sadzicie?

Dołączona grafika



#2 Offline   michal1101


  • Postów: 36
  • Na forum od: 23 wrz 2007
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 22 grudnia 2007 - 08:06

FilipW, w moim :hmm: mam oryginalną instalacje nic nie grzebaną i klakson, dmuchawa wycieraczki działają tylko po przekręceniu kluczyka. Co do podłączenia radia polecam podciągniecie kabli z aku, jesli chcesz mozesz kupić oprawkę z bezpiecznikiem 5A i założyć na kablu - zapewni to dodatkowe bezpieczeństwo dla radia podczas jakiegoś przypadkowego zwarcia. pozdr :hmm:

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 grudnia 2007 - 14:20

FilipW napisał:

Poprzedni wlasciciel mial jakos dziwnie podlaczona kostke iso i za chiny nie moge dojsc o co chodzi.

To ją wywal, dokop się do przewodów fabrycznych i zrób to od nowa. Pamiętaj że oryginalnie zasila radio kilka + ;-), niektóre stale oraz po stacyjce.

#4 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 22 grudnia 2007 - 21:22

Byc moze kiedys sie do tego wezme zeby odgrzebac oryginalna instalacje ale poki co nie mam garazu a na dworze mroz i mysle zeby pociagnac napiecie od aku tylko nie do konca moge wykombinowac jak co ma byc podpiete http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif Moze panowie pomozecie? +12v czyli czerwony prosto od + z aku, pozniej masa. Na kostce ISO sa jeszcze 3 przewody - niebieski (el.antena ktorej nie mam), zolty czyli memory i pomarancz czyli iluminacja. Czy wystarczy podpiac tylko zolty do +12v (musi byc osobne czy moze byc to samo co czerwony?) i bedzie ok?

Przepraszam,moze pytanie troche lamerskie ale podlaczenie ciagnalem tylko do wzmacniacza, do radia nigdy a nie chcialbym spalic mojego nowego Clariona.Byloby szkoda :star:

#5 Offline   akaras


  • Postów: 10
  • Na forum od: 22 gru 2007
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański

Napisano 23 grudnia 2007 - 08:34

Może ta strona pomoże
Schematy
Pozdrawiam

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 grudnia 2007 - 09:31

FilipW napisał:

+12v czyli czerwony prosto od + z aku, pozniej masa. Na kostce ISO sa jeszcze 3 przewody - niebieski (el.antena ktorej nie mam), zolty czyli memory i pomarancz czyli iluminacja. ?

Spróbuję pomóc, ale elektrykiem nie jestem, więc tak na wyczucie. Byc może któryś z kolegów potwierdzi lub zaprzeczy...
Oczywiście możesz pociągnąć + z aku po bezpieczniku i na razie będzie. Ja jednak byłbym za wpięciem się w oryginalną istalkę. Zasilanie z aku ma jedną taką wadę iż radio będzie cały czas pod napięciem. Oczywiście przewód odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci musi być cały czas zasilany. Przewód "iluminacji" to bodajże przewód podświetlenia i powinien być podpięty pod podświetlenie dechy, aby podświetlenie radia działało wtedy gdy podświetlenie pokręteł i reagowało na ściemniacz.

#7 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 23 grudnia 2007 - 13:15

Dziekuje za pomoc, juz pociagnalem instalacje na nowo i jest chyba nawet lepiej niz fabrycznie bo przewody grubsze, bezpiecznik kolo akumulatora, wszystko tak jak do wzmacniacza. A co do tego ze napiecie bedzie na stale - radio zamierzam wyciagac cale i zabierac do domu. Niestety u mnie panel nie zdaje egzaminu, juz jedno radio mi z samochodu wyciagneli rozwalajac przy tym zamek, wiec to niestety trzeba bedzie chowac. W samochodzie bedzie tylko raczej na dluzsze wyjazdy, na codzien po miescie starczy stary kaseciak http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif

Co do tych dziwnych przewodow ze zdjecia to pewnie jakos dowiem sie do czego sluza jak sie zrobi cieplej. Nie lubie jak instalacja elektryczna niedomaga bo to najgorsze co moze byc, jeden kabel sie przetrze i stoisz nie wiedziac gdzie szukac :star:

#8 Offline   chemfan1968


  • Postów: 12
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: Gostynin koło Płocka

Napisano 27 grudnia 2007 - 19:42

Miałem to samo kiedy kupiłem mojego mercedesa, pop. własciciel tez mial kostki ISO .
Moja rada to zebys przerobil je za zwykle kostki ,zwykle kostki mozesz dosatc wszedzie np: pojdziesz sobie na gielde i zapropnujesz ze odkupisz kostki od jakiegos radia a najlepiej jak beda uciachane razem z przewodami wtedy to wystarczy tylko przylutowac i gra jak talala : :star:

#9 Offline   szafa


  • Postów: 6 375
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 28 grudnia 2007 - 11:00

1. kolega juz poradzil z podlaczeniem radia

2. co to sa "zwykle kostki"?

3. wogole nie rozumiem o co chodzi z tymi kostkami :jump:

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2007 - 13:02

A wystarczy zajrzec do FAQ --> SCHEMAT








Podobne tematy Zwiń