Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Gdzie znajduje się odpowietrznik zbiornika paliwa?


28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lafiesta


  • Postów: 36
  • Na forum od: 02 sie 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwiecień 2012 - 15:50

Witam. Gdzie znajduje się odpowietrznik zbiornika paliwa? VIN WDB1240521C183662

#2 Offline   Johny


  • Postów: 1600
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz/Szczecin
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200D OM601
  • Inny samochód:Passerrati 1.8 RP

Napisano 03 kwiecień 2012 - 18:32

w korku

#3 Offline   wojpst


  • Postów: 3
  • Na forum od: 24 cze 2010

Napisano 03 kwiecień 2012 - 21:06

podwozie,pod zbiornikiem

#4 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwiecień 2012 - 21:28

Czy w benzynie też jest też zawór napowietrzający pod zbiornikiem, czy instalacja od pochłaniania oparów robi wszystko?

#5 Online   melfio1


  • Postów: 1977
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 04 kwiecień 2012 - 22:02

XM, jest tam taki mały zaworek który puszcza opary w jedną stronę nr.tego zaworkaA 124 476 04 32

Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 kwiecień 2012 - 22:03


#6 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwiecień 2012 - 20:34

Melfio1, rozumiem, że on puszcza wyłącznie opary w kierunku ze zbiornika do puszki filtra z wkładem węglowym. A czy oprócz tego, czy w benzynowych jest też zawór napowietrzający (zapobiegający zassaniu zbiornika) połączony bezpośrednio z atmosferą, jak w dieslu? Chodzi o coś jak na schemacie - to z gumową fajką:
Dołączona grafika
Bo jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.

Użytkownik XM edytował ten post 05 kwiecień 2012 - 20:37


#7 Online   melfio1


  • Postów: 1977
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 05 kwiecień 2012 - 20:57

XM, nie na 99,9%nie ma tam tego zaworku ,jaki jest w dieslu,a w korku podobno jest jakiś zawór bezpieczeństwa ;)

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 1739
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 05 kwiecień 2012 - 23:06

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 05 kwiecień 2012 - 20:34 napisał

jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.
Przeczytajcie sobie, co jest napisane na korku: "Ohne beluftung" - BEZ ODPOWIETRZENIA
Natomiast o działaniu układu pochłaniania oparów paliwa w silniku benzynowym i powstającej w związku z tym różnicy ciśnień napisano już tomy - wystarczy poszukać.

#9 Online   melfio1


  • Postów: 1977
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Opel Agila

Napisano 06 kwiecień 2012 - 09:54

no niewiem Gerri,
http://mb.bolinko.or...em.html?start=1

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 1739
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 06 kwiecień 2012 - 16:12

melfio1& napisał:

niewiem
No właśnie - bo "nie wiem" piszemy osobno :)
Wracając do tematu: Materiał z linku jest bardzo dobry i wszystko wyjaśnia. Istotą całego układu jest niedopuszczenie do przedostania się oparów paliwa na zewnątrz. W korku znajduje się tylko ZABEZPIECZENIE AWARYJNE które uniemożliwia zniszczenie zbiornika paliwa w przypadku usterki układu. Nie jest to odpowietrzenie!
Z rysunku 2.4 też można wyciągnąć błędne wnioski - że rurka 6 określona jako przewód przewietrzający prowadzi pod auto.
NIEPRAWDA! Dopiero na rysunku 2.9 widać, że ta rurka nie prowadzi pod auto - tylko poprzez zaworek przewietrzający do filtra z węglem aktywnym.
W prawidłowo pracującym układzie pochłaniania par paliwa zawsze jest pewna różnica ciśnień (na plus lub na minus) w stosunku do ciśnienia atmosferycznego i TAK JEST DOBRZE!
I z tego powodu należy się cieszyć - a nie szukać dziury w całym... ;)

Użytkownik Gerri edytował ten post 06 kwiecień 2012 - 16:14


#11 Offline   karol1989


  • Postów: 108
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwiec 2012 - 13:42

witam
jestem świerzy na forum i juz wszystko przejrzałem wszystkie tematu i nie było nigdzie tego co mnie interesuje więc podpinam się do tego. Nie wiem czy tak można czy nie więc darujcie sobie docinki w stylu przejrzyj FAQ czy coś takiego. Przeglądałem i niema nic.
Przejdźmi do sedna
Mam od jakiś 2 tygodni Mercedesa 190e 2.0 benzyna 1993 rok. Czuje zapach paliwa w kabinie ale tylko wtedy gdy mam więcej benzyny w baku. I im więcej tym bardziej czuć zapach w kabinie. Jak mam już dno w baku benzyny nie czuć ale gdy tylko zatankuje to wszystko w kabinie czuć. I jeszcze jeden dziwny obiaw. Gdy jade z zamkniętymi oknami i włączoną dmuchawą wszystko jest ok gdy wyłącze dmuchawe czuć benzune a gdy uchyle okno zapach jest najmocniejszy. Co to może być? Dodam że najgorszy zapach jest w bagażniku i to tak dziwnie jak by cały zapach z tankowania zamiast wylecieć na dwór to wlatuje do samochodu. Niema charakterystycznego syknięcia po odkręceniu kurka wlewu i niewiem co to może być. Czy odpowietrznik może być zapchany czy co? Prosze o pomoc.

#12 Offline   Gerri


  • Postów: 1739
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 19 czerwiec 2012 - 19:54

Wyświetl postUżytkownik karol1989 dnia 19 czerwiec 2012 - 13:42 napisał

niewiem
No właśnie - bo "nie wiem" piszemy osobno :). Zresztą "niema" również. Fajnie by było, jakbyś nie obniżał poziomu forum ;)

#13 Offline   m104


  • Postów: 2261
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 czerwiec 2012 - 20:47

Np. zgniła puszka filtra węglowego i opary lecą w atmosferę.

#14 Offline   karol1989


  • Postów: 108
  • Na forum od: 14 maj 2012
  • Miejscowość: Działdowo
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwiec 2012 - 14:38

w atmosferę to pół biedy by było ale mi w kabinie śmierdzi:(

#15 Offline   markslew


  • Postów: 942
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 20 sierpień 2013 - 23:37

Odświeżę.

Mam W124 250D sedan , i zawsze gdy tankuję i odkręcę korek syknie spod korka. Czy tak ma być?

#16 Offline   maryusz123456


  • Postów: 1960
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w126 300SD - OM617 TURBO
  • Inny samochód:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 21 sierpień 2013 - 00:15

Nie tak nie ma być ;)
Odpowietrznik jest od spodu pod bakiem, trzeba wejść pod auto i jakby nad dyferencjalem jest takie ustrojstwo i to jest Odpowietrznik, gdzieś nawet mam zdjęcie jak to wyglada.

Użytkownik maryusz123456 edytował ten post 21 sierpień 2013 - 00:17


#17 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpień 2013 - 08:35

Zdjęcia są w temacie o "wtyczce" :D
http://mb201-124.eu/...-to-za-wtyczka/

#18 Offline   stachu22


  • Postów: 428
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:Renault Kangoo 1.5 dci

Napisano 21 sierpień 2013 - 14:36

ja mam taki sam problem i zawsze myślałem, że tak ma być :) Więc co może być powodem złej pracy odpowietrznika? Sam w sobie wysiadł? Zatkał się?

#19 Offline   XM


  • Postów: 2640
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 sierpień 2013 - 18:04

Pewnie tak jak mówisz. Szczególnie jak z zaworka odpadnie fajka, to jest bardziej narazony na wodę spod kół.
Dziwię się, że u mnie absolutnie nie ma zadnego syknięcia. Możliwe, że większa wymiana ciśnienia jest przez 24-letnią uszczelkę korka :) .

#20 Offline   markslew


  • Postów: 942
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 21 sierpień 2013 - 20:52

Dziękuję za informację :) Więc tak nie ma być że syknie ;) A jak wyjąć ten odpowietrznik, przeczyścić ? Wycieknie cały bak?