Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Gdzie znajduje się odpowietrznik zbiornika paliwa?


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lafiesta


  • Postów: 54
  • Na forum od: 02 sie 2011
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2012 - 15:50

Witam. Gdzie znajduje się odpowietrznik zbiornika paliwa? VIN WDB1240521C183662



#2 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 kwietnia 2012 - 18:32

w korku

#3 Offline   wojpst


  • Postów: 3
  • Na forum od: 24 cze 2010

Napisano 03 kwietnia 2012 - 21:06

podwozie,pod zbiornikiem

#4 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 kwietnia 2012 - 21:28

Czy w benzynie też jest też zawór napowietrzający pod zbiornikiem, czy instalacja od pochłaniania oparów robi wszystko?

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 kwietnia 2012 - 22:02

XM, jest tam taki mały zaworek który puszcza opary w jedną stronę nr.tego zaworkaA 124 476 04 32

Użytkownik melfio1 edytował ten post 04 kwietnia 2012 - 22:03


#6 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2012 - 20:34

Melfio1, rozumiem, że on puszcza wyłącznie opary w kierunku ze zbiornika do puszki filtra z wkładem węglowym. A czy oprócz tego, czy w benzynowych jest też zawór napowietrzający (zapobiegający zassaniu zbiornika) połączony bezpośrednio z atmosferą, jak w dieslu? Chodzi o coś jak na schemacie - to z gumową fajką:
Dołączona grafika
Bo jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.

Użytkownik XM edytował ten post 05 kwietnia 2012 - 20:37


#7 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 05 kwietnia 2012 - 20:57

XM, nie na 99,9%nie ma tam tego zaworku ,jaki jest w dieslu,a w korku podobno jest jakiś zawór bezpieczeństwa ;)

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 kwietnia 2012 - 23:06

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 05 kwietnia 2012 - 20:34 napisał

jakoś nie mogę uwierzyć, że cokolwiek dzieje się przez korek, tak jak napisał Johny.
Przeczytajcie sobie, co jest napisane na korku: "Ohne beluftung" - BEZ ODPOWIETRZENIA
Natomiast o działaniu układu pochłaniania oparów paliwa w silniku benzynowym i powstającej w związku z tym różnicy ciśnień napisano już tomy - wystarczy poszukać.

#9 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 06 kwietnia 2012 - 09:54

no niewiem Gerri,
http://mb.bolinko.or...em.html?start=1

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 kwietnia 2012 - 16:12

melfio1& napisał:

niewiem
No właśnie - bo "nie wiem" piszemy osobno :)
Wracając do tematu: Materiał z linku jest bardzo dobry i wszystko wyjaśnia. Istotą całego układu jest niedopuszczenie do przedostania się oparów paliwa na zewnątrz. W korku znajduje się tylko ZABEZPIECZENIE AWARYJNE które uniemożliwia zniszczenie zbiornika paliwa w przypadku usterki układu. Nie jest to odpowietrzenie!
Z rysunku 2.4 też można wyciągnąć błędne wnioski - że rurka 6 określona jako przewód przewietrzający prowadzi pod auto.
NIEPRAWDA! Dopiero na rysunku 2.9 widać, że ta rurka nie prowadzi pod auto - tylko poprzez zaworek przewietrzający do filtra z węglem aktywnym.
W prawidłowo pracującym układzie pochłaniania par paliwa zawsze jest pewna różnica ciśnień (na plus lub na minus) w stosunku do ciśnienia atmosferycznego i TAK JEST DOBRZE!
I z tego powodu należy się cieszyć - a nie szukać dziury w całym... ;)

Użytkownik Gerri edytował ten post 06 kwietnia 2012 - 16:14









Podobne tematy Zwiń