Skocz do zawartości




- - - - -

Bardzo wysokie spalanie.


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dual


  • Postów: 57
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 grudnia 2007 - 09:10

Witam,

Moja gwiazdka doprowadzi mnie do bankructwa, od kiedy zrobiło się zimno ( temperatura mniej niż 0 C ) zaczęła spalać po 25 -30 l gazu na 100km. staram się jeździć jak emeryt nie przeciągam na biegach, do światełek ( czerwonych ) dojeżdżam powoli. Jakie mogą być przyczyny tak ogromnego spalania. Dodam tylko że gdy było cieplej auto trzymało się w granicach 16l i nie chciało zejść poniżej. Silniczek tak jak w opisie 2.0 na gaźniku stromberg 175 CDT. Instalacja I-szej generacji. I niech nikt nie mówi że to normalne przy naszych autach . Pozdrawiam.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 grudnia 2007 - 09:21

dual napisał:


zaczęła spalać po 25 -30 l gazu na 100km.

Dobre auto dobrze pali ;-)

#3 Offline   dual


  • Postów: 57
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 grudnia 2007 - 09:32

Rob


Ja wiem że gwiazdka jest najlepsza, ale nadal męczy mnie pytanie dlaczego tak chla ten gaz. Co należy sprawdzić, nie wiem filtry? Jakoś ustawić inaczej gaz?. Czy stukający hydropopychacz może mieć wpływ na spalanie? I jeszcze jedno, na luzie silnik bez problemów wkręca się do 5500 obr/min a gdy jadę np. na 1-nce już nie max mogę się wkręcić do 4500 obr/min. To też mnie troszkę dziwi. Oczywiście gaz jest.

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 grudnia 2007 - 09:57

dual napisał:

dlaczego tak chla ten gaz. .

Popychacz nie ma wpływu na większe spalanie, raczej na kulturę pracy silnika i osiągi. Ja bym doszukiwał się przyczyny w spadku temperatury powietrza. Jak wiadomo silnik dłużej się nagrzewa, reduktor jest zimniejszy i stąd problemy ze zmianą stanu skupienia gazu. Tak mi się wydaje gdyż nigdy nie używałem LPG i to są moje domniemania. Napisz jak z temperaturą silnika, czy nagrzewa się szybko i czy utrzymuje się w okolicach 80 stopni ;-) Być może jest niedogrzany... Co do niższych obrotów na full gazie na pierwszym biegu to po prostu motor ma za mało paliwa i nie jest w stanie wkręcić się na wyższe obroty, na luzie da rade bo nie ma takich obciążeń. Oczywiście filtry sprawdź to podstawa.

#5 Offline   dual


  • Postów: 57
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 grudnia 2007 - 10:33

Rob

Silnik nagrzewa się troszkę dłużej ale temperatura nie dochodzi do 80 jest troszkę niżej ( jak będę miał chwilkę to zobaczę pirometrem temperaturę ) Ok filtry ( powietrze i gaz ) wymienię, a czy jest jakiś "złoty" sposób aby samodzielnie wyregulować instalacje I-szej generacji? Szukałem kiedyś nawet coś znalazłem ustawiłem tak jak tam pisali i spalał troszkę mniej ale teraz już to nie pomaga. Proszę o jakieś sugestie co może być nie tak.

Pozdrawiam

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 grudnia 2007 - 13:20

dual, najpierw doprowadz sprawe temperatury do porządku, pewnie masz walniety termostat.

#7 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 24 grudnia 2007 - 17:09

1. Uszczelnienie gaźnika
2. Sprawdzenie wszystkich podciśnień i odm
3. Układ WN musi być sprawny
4. Nieszczelności w instalacji gazowej
5. Analizator spalin i CO na 1,5 % i powinno być dobrze.

POzdrawiam

#8 Offline   dual


  • Postów: 57
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 25 grudnia 2007 - 10:56

Dzieki chłopaki,

w nowym roku zabiearm się za to bo nie wyrobię na gaz. Wczoraj jechałem z Wawy do Lublina i na tej trasie poszło 40l gazu.

Pytanie do Lubaz 1981 czy z t6ym uszczelnieniem gaźnika da radę samemu? czy do specjalisty trzeba? Byłem na ul. Szarych szeregów w wawie i za dzień dobry chcieli 250zł, więc był bym szczęśliwy gdyby dało rade samemu coś wymyślić.


Pozdrawiam

#9 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 25 grudnia 2007 - 11:16

Wiesz co ja na twoim miejscu bym oddał - jesli oczywiście ten mechanik wie o co chodzi. Samemu jeśli nie robiłeś czegoś takiego to pewnie stracisz dwa razy tyle czasu, poprawisz nie raz i cenowo wyjdzie tak samo. Moim zdaniem 250 zł za zrobienie gaźnika to nie dużo. Popytaj taksówkarzy gdzie jest warsztat w którym można to zrobić dobrze i tanio - oni zawsze wiedzą.
We wrocławiu bym ci wskazał gościa który zrobił byt wszystko kompleksowo razem z ustawieniem gazu.

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 25 grudnia 2007 - 11:33

Zanim zaczniesz remontować pół silnika podjedź do pierwszego lepszego zakładu LPG na regulację. Potrwa to kilka minut i zapłacisz 20-30zł.

Zawsze możesz wkręcić tą największą śrubę (licząc dokładnie obroty) i jednocześnie trzymać cięgło od gazu. Wkręcasz ją do momentu aż silnik przestanie się płynnie wkręcać na obroty.

Jak silnik chodzi na benzynie? Kiedy ostatnio robiłeś regulację?








Podobne tematy Zwiń