Skocz do zawartości




* * - - - 1 głosy

[W124] ASB - szarpanie przy zmianie biegów



145 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   gizmozabojca


  • Postów: 51
  • Na forum od: 23 wrz 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2008 - 20:41

Rob z tą moją pompą vacum przy takich objawach jak moje mam coś robić czy zostawić to tak jak jest? Jak to się mówi "nie ruszaj g...a póki nie śmierdzi" ;-) Bo w sumie, nie przeszkadza mi to bardzo w jeździe. Autko radzi sobie nad podziw dobrze na drodze.



#42 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 października 2008 - 20:46

gizmozabojca napisał:

Rob z tą moją pompą vacum przy takich objawach jak moje mam coś robić

Zmierzyć jakie podciśnienie potrafi wytworzyć (najczęściej mierzy się to w okolicy 2.5 tys obr na zimno i ciepło) i będzie wiadomo co jest warta. Należy dążyć by ASB działał płynnie, bo każde uderzenia źle wpływają na cały mechanizm przekazania napędu - nie wspomnę o nerwicy kierowcy ;-)

[ Dodano: Sro Paź 08, 2008 21:46 ]

roxa napisał:

coupeta w dieslu

Wychodziły od Heńka z garażu :ok:

#43 Offline   gizmozabojca


  • Postów: 51
  • Na forum od: 23 wrz 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 października 2008 - 20:59

Z tym że moja ASB nie uderza przy zmianach biegów a raczej jakby trochę przeciąga przy mniejszych prędkościach. Dzieje się to tylko przy zmianie z 1 na 2. Pompę niebawem sprawdzę na podciśnienie. A co do nerwicy, to ja, żeby sobie poprawić humor wsiadam w mojego Rumburaka ;-) i rozkoszuję się jazdą na automacie. Coś pięknego. Tylko gaz i hamulec. Lepiej być nie może.

#44 Offline   Robert142T


  • Postów: 150
  • Na forum od: 06 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w168 A170 CDI 1999r.

Napisano 13 października 2008 - 14:56

Chłopaki co do sprawy szarpania i przeciagania to u mnie tez kiedys to bylo. Lecz usunąłem je z czasem :) W tym nie ma nic do rzeczy pompa tylko pod maska masz przewody od powietrza do skrzyni i w nich takie zaworki plastikowe to wystraczy troche pokombinowac powyjmowac zaworki i podlaczyc bez nich i sprawdzic aby samochod byl bardziej wyrywny a do tego zmieniał precyzyjnie biegi :ok: U mnie ustawione na cacy... P.S ostatnio przytkal mi sie jeden zaworek i skrzynia biła, nie reagowala na pedał gazu i na kick down lecz po sprawdzeniu i wymianie zaworka jest juz ok, wiec sprawdzie rowniez zaworki.

Pozdraiwam :)

#45 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 października 2008 - 17:42

Robert142T napisał:

W tym nie ma nic do rzeczy pompa
\\


Czyli pompa jest zbędna według Ciebie?

#46 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 14 lutego 2009 - 20:41

odgrzewam watek bo mam pytanie odnosnie szarpania i przeciagania asb, tzn. dlaczego powinno sie mierzyc podcisnienie z vacum na cieplym i na zimnym? sa jakies roznice, jesli tak to skad one wynikaja? i jeszcze jedno: na postoju czy podczas jazdy, i jesli tak to dlaczego?

#47 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 lutego 2009 - 23:22

patrykL napisał:

podcisnienie z vacum na cieplym i na zimnym?

Gdyż na ciepłym współpracujące części są szczelniejsze. Pomiar na zimnym i ciepłym pozwoli ocenić na ile części sa zużyte.Oczywiście mierzy się podciśnienia na postoju w okolicach 2-2.5 tys obr/min

#48 Offline   LoKo


  • Postów: 257
  • Na forum od: 20 wrz 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124-SOLD,W201 SOLD
  • Inne auto:BMW E60 530 D

Napisano 26 września 2009 - 13:58

Mam taki sam problem z tym szarpaniem. Wczoraj troche pogrzebałem pod maską ( sciągając całkiem filtr powietrza ,grzabiąc przy filtrze oleju i szukając czujnika oleju ktorego nie znalazlem :zeby: ) i zaraz po tym skrzynia zaczeła dziwnie działac. Przede wszystkim szarpie co jest strasznie denerwujace :hmm: Silnik i skrzynie mam raczej w idealnym stanie ,a tu nagle zaczela szarpac. Jestem zdruzgotany.Czy może ktoś zrobić zdjecie ,gdzie znajduje sie ten przewód podciśnienia do skrzyni biegów pod maską i przy okazji zdjęcie ,gdzie jest czujnik ciśnienia oleju. Jestem zielony w mercedesach ,a w mechanice jakoś ogarniam. Ale tam pod maska jest tak mało miejsca ,że nie moge się polapac. Przede wszystkim to mój pierwszy diesel i to może dlatego. Prosiłbym bardzo o pomoc ,bo jestem załamany. NIe jeżdze nim teraz ,bo się boje żeby nic się nie popsuło.

#49 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 18 października 2009 - 18:10

W moim 124 problem z ASB jest taki ze wsteczny nie ma sily :mrgreen: tzn. nie jedzie pod gorke nie mozna mu dodac gazu bo szarpie,dziala tylko na plaskim terenie pod warunkiem ze nie doda sie zamocno gazu jest uczucie jakby sie sprzeglo slizgalo ale tylko na R.Podobno to tarczki wie ktos jak je sie wymienia i czy moglby sie podzielic no i moze orientacyjny koszt.

#50 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2009 - 16:26

Mam dokładnie taki sam objaw w swojej ASB, i dostałem na ten temat około 7 różnych teorii - począwszy od 70 PLN skończywszy na 2500 PLN ;-)

Czy jak jest zimny ( gęsty olej w ASB ) to cofa normalnie, czy od razu nie ma siły?

Prawda jest taka, że dopóki skrzyniarz nie otworzy, to nie będziesz wiedział co to jest.
Ja tak jeżdzę na swojej od.... od dnia numer jeden, i zamierzam dojeździć do wiosny, a wiosną oddać skrzynię "pod nóż".

Pozdrawiam,
W.








Podobne tematy Zwiń