Skocz do zawartości




* * - - - 1 głosy

[W124] ASB - szarpanie przy zmianie biegów



145 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   neron750


  • Postów: 10
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 grudnia 2007 - 15:03

Mam taki problem w swojej gwiazdce , po wymianie oringów w pompie ( pod przewodami paliwowymi )aut. skrzynia biegów przy zmianie biegu szarpie i słyszę huk gdzieś z tyłu i czuję jakby ktoś kopnął mnie w tył samochodu. Podobno ma to związek z przewodem podciśnieniowym , który idzie gdzieś skąś spod kolektora ssącego ( jakiś dwójnik jak wyczytałem na forum ) do skrzyni biegów . Niestety ale nie moge znaleźć tego przewodu może koledzy mają jakąś fotkę albo mieli podobny problem i wiedzą gdzie szukac i jak wygląda ten przewód .

Zmieniłem tytuł



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 grudnia 2007 - 15:55

neron750 napisał:

Mam taki problem w swojej gwiazdce , po wymianie oringów w pompie

Czy przy okazji wymiany uszczelnień nikt nie korygował ustawienia wolnych obrotów?
Na razie dalej nie szukaj, to co napisałem jest bardzo ważne dla dalszej diagnozy

#3 Offline   neron750


  • Postów: 10
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 grudnia 2007 - 16:40

z tego co wiem to nie . A dzisiaj zauważyłem , że po odpaleniu na zimnym silniku obrot są na poziomie 600 - 650 a wcześniej były wyższe ( niestety nie wiem dokładnie ile, ale na pewno były wyższe bo po pewnym czasie schodziły na mniej wiecej na 650 i to było słyszalne ) .

#4 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 24 grudnia 2007 - 17:03

Miałem ten sam problem z ASB jak po remoncie silnika nie podpięli podciśnienia pomiędzy kolektorem a skrzynią biegów ( Mercedes 190 E 2.0 z ASB ). Identyczne objawy szarpała aż ciężko było jeździć. U mnie to była taka cieniutka rurka może 4 mm. Po podłączeniu problem zniknął.

POzdrawiam

#5 Offline   neron750


  • Postów: 10
  • Na forum od: 13 lis 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 grudnia 2007 - 17:55

A może wiesz dokładnie skąd ta rurka idzie ( nie mogę jej znaleźć ) ?

#6 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 24 grudnia 2007 - 20:05

Tak dokładnie nie pamiętam ale wiem że była po stronie kierowcy. Wiem że mechanik sprawdzał to w jakimś katalogu gdzie miał narysowane części i numery tych części. Niektóre osoby sprawdzają to w necie na ruskich stronach. Poszukaj na forum na pewno gdzieś będzie adres strony.

#7 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 grudnia 2007 - 20:20

http://www.detali.ru/cat/oem_mb.asp to jest ta ruska strona :pub:

#8 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 grudnia 2007 - 22:35

Dołączona grafika
Chyba element nr 420

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 grudnia 2007 - 23:40

Lubaz1981 napisał:

Miałem ten sam problem z ASB jak po remoncie silnika nie podpięli podciśnienia pomiędzy kolektorem a skrzynią biegów

Kolego Lubaz1981 tu nie było remontu silnika po pierwsze. Po drugie Ty masz benzynę i takich uszczelnień się nie wymienia :pub:
Po wymianie uszczelnień w dieslu na 90% wzrosły obroty, więc zostały skorygowane ustawieniem na pompie, niestety na tyle nieudolnie że podczas zmiany obroty spadają za nisko i stąd ASB szarpie i wali zadem, raczej dyfrem. Miałem to samo u siebie właśnie po identycznej naprawie. Tym bardziej że kolega sugeruje iż bezpośrednio po naprawie tak się pokiełbasiło, więc jeżeli przewody są na miejscu to....

#10 Offline   Lubaz1981


  • Postów: 52
  • Na forum od: 24 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:MErcedes CLK 430 AMG LPG :)

Napisano 25 grudnia 2007 - 02:34

Rob napisał:

Kolego Lubaz1981 tu nie było remontu silnika po pierwsze. Po drugie Ty masz benzynę i takich uszczelnień się nie wymienia

Być może i tak ale chyba chodzi o podciśnienie którego kolega nie ma skoro go nie widzi ??? Hmm... tylko pytanie czy jest ono u niego seryjnie ?

Rob napisał:

Po wymianie uszczelnień w dieslu na 90% wzrosły obroty, więc zostały skorygowane ustawieniem na pompie, niestety na tyle nieudolnie że podczas zmiany obroty spadają za nisko i stąd ASB szarpie i wali zadem, raczej dyfrem

Dlatego właśnie nie lubię mechaników nieudaczników, którzy zamiast najpierw sprawdzić czy wszystko jest podłączone to kręcą czym popadnie . Kończy się tym że rozregulują co się da i mówią że to nie ich wina.

POzdrawiam

PS czasami dobrze jest mieć dokumentację techniczną do danego modelu !

MOD: Cytowanie :star:








Podobne tematy Zwiń