Witam
Ma pytanie odnośnie przełącznika trybu pracy automatu E-S i w sumie całego układu. Podobno jest zasilany z komputera KE, ciężko będzie mi to sprawdzić, gdyż komputer Bosch i wiązka ustąpiły miejsca Ford EEC4...
Obecnie skrzynia pracuje mi w trybie tylko S, na przełączenie na E nie reaguje aktuator nad pompą wspomagania hamulców. Dwa brązowe kabelki mają łądnie masę. Natomiast czarny z paskiem chyba fioletowym, niezależnie od pozycji przełącznika - nic.
Zdjąłem tunel środkowy, dobrałem się do przełącznika, idzie do niego kabelek w takim samym kolorze jak ten we wtyczce pod maską i drugi - czarny z czerwonym paskiem - oczywiście na nim też "nic". Powinien być jakiś "+".
Czy ktoś wie, jakim napięciem był zasilany układ? Stabilizowane przez komputer 5V, 12V czy z alternatora ~14V ? Lepiej podłączyć do akumulatora na stałe czy po przekaźniku po stacyjce czy do komputeraz stabilizowane jakieś?
Pozdrawiam
Grzegorz
1
[w201] przełącznik trybu pracy ASB E-S napięcie zasilania
Rozpoczęty przez grzegorz1981, kwi 15 2012 10:36
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 kwietnia 2012 - 10:36
#2
Napisano 22 kwietnia 2012 - 23:18
Witam zawór od zmiany trybów pracy(s-n)zasilany jest na 12v Sprawdz na włączonym zapłonie podając na kabel od przełącznika(czarny z czerwonym paskiem)+12v.Szłyszalne powinno być stuknięcie Jeśli nie to zmień pozycję przełącznika trybu pracy jeśli tak to jesteś w domu.podłączasz kabel po stacyjce.jest Pozdrawiam
Użytkownik tommerc190 edytował ten post 22 kwietnia 2012 - 23:27
#3
Napisano 05 lutego 2015 - 21:16
Podłączę się do tematu czy diesle miały dwa tryby pracy ASB ? Jeżeli tak czy z klasycznego lewarka zmiany biegów można zrobić zamianę na taki ze zmianą trybów ?
#4
Napisano 17 grudnia 2015 - 23:56
Witam mam pytanie, ktory zaworek odpowiada za zmiane trybu pracy skryni biegów,mam ich kilka w okolicy serwa ale niewiem ktory od czego,jest gdzieś jakis opis,schemat, gdzie znajdują sie wszystkie zaworki i za co odpowiadają?skrzyna zablokowana na trybie e strasznie zamula i nie redukuje biegow tylko gdy wcisne kick down lub zwalniam,zauwazylem ze np jadac na 3 biegu ok 2 tys obrotow wcisne gaz do końca ale bez kickdownu to nie zredukuje biegu bedzie ciągnął ale nie zredukuje,zaś na wyższych biegach redukuje i to od wcisniecia połowy gazu czy to normalne?
#5
Napisano 18 grudnia 2015 - 08:04
Zaworek jest na ścianie grodziowej, w okolicy lewego mocowania amortyzatora. Podanie napięcia i "puszczenie" podciśnienia powoduje załączenie trybu E.
Drugi taki zaworek, nad serwem hamulcowym jest od podniesienia punktu przełączania 2-3 na zimnym silniku.
Drugi taki zaworek, nad serwem hamulcowym jest od podniesienia punktu przełączania 2-3 na zimnym silniku.
#6
Napisano 18 grudnia 2015 - 21:58
Dziekuje bardzo niewiem co byśmy tu bez ciebie zrobili z tymi naszymi mietkami:) mam.jeszcze 2 pytanka który to ten zaworek od 2-3 biegu bo wiem ze nad servem są 3 kolo siebie.ogólnie wszedzie ich pełno i irytuje mnie ze kazdy taki sam jest i niewiem od czego.pytanie drugie,czy da sie jeszcze je gdzies kupic?
#7
Napisano 19 grudnia 2015 - 10:10
http://mb201-124.eu/...3-dezaktywacja/
Te zaworki występowały w praktycznie wszystkich modelach z lat 90 i pełniły różne funkcje. Rzadko się psuły - były bardzo trwałe.
Te zaworki występowały w praktycznie wszystkich modelach z lat 90 i pełniły różne funkcje. Rzadko się psuły - były bardzo trwałe.
#8
Napisano 19 grudnia 2015 - 16:34
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzanie zaworków,chyba wszystkich znajdujących sie pod maską,okazało się ze prawie wszystkie sprawne,padł wlasnie ten od trybu S/N, ale po podmienieniu zaworków ze sprawnym nadal niema reakcji na zmiane trybu,wydaje mi sie ze będzie gdzies nieszczelności miedzy zaworkiem a połączeniem z kolektorem bo podcisnienie jest slabiutkie.zaworek znów od opóźnienia biegu 2-3 dziala prawidłowo i jest wieksze podcisnienie zdecydowanie.Zastanawiam sie czy nie połączyć przewodu od trybu pracy skrzyni do zaworka od opóźnienia zmiany biegu na zimnym silniku,wtedy po zagrzaniu bedzie wchodził w tryb economy jak dlamnie to ma sens,co o tym myślisz?
#9
Napisano 09 kwietnia 2017 - 20:32
Pozwólcie, że podepnę się pod temat. Jestem laikiem więc proszę łopatologicznie. Moja skrzynia reagowała na zmiany trybu S/E. Reagowała ale dziś zauważyłem, że przestała. Pracuje tylko w trybie Standard.
Od czego zacząć sprawdzanie ?
Od czego zacząć sprawdzanie ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Szum z przełącznika regulacji świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kaczor123 |
|
|
|
Przełącznik świateł od 201 do 124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|
||
[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RyjekMB |
|
|
|
W 124 2.5d podciśnienie do modulatora ASB |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sebaIRF1 |
|
|
|
[W124] słabe napięcie anteny elektrycznej |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | Wojtast1 |
|