Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] przełącznik trybu pracy ASB E-S napięcie zasilania


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   grzegorz1981


  • Postów: 82
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:W201 2.2 16V - M111.960

Napisano 15 kwietnia 2012 - 10:36

Witam

Ma pytanie odnośnie przełącznika trybu pracy automatu E-S i w sumie całego układu. Podobno jest zasilany z komputera KE, ciężko będzie mi to sprawdzić, gdyż komputer Bosch i wiązka ustąpiły miejsca Ford EEC4...
Obecnie skrzynia pracuje mi w trybie tylko S, na przełączenie na E nie reaguje aktuator nad pompą wspomagania hamulców. Dwa brązowe kabelki mają łądnie masę. Natomiast czarny z paskiem chyba fioletowym, niezależnie od pozycji przełącznika - nic.
Zdjąłem tunel środkowy, dobrałem się do przełącznika, idzie do niego kabelek w takim samym kolorze jak ten we wtyczce pod maską i drugi - czarny z czerwonym paskiem - oczywiście na nim też "nic". Powinien być jakiś "+".
Czy ktoś wie, jakim napięciem był zasilany układ? Stabilizowane przez komputer 5V, 12V czy z alternatora ~14V ? Lepiej podłączyć do akumulatora na stałe czy po przekaźniku po stacyjce czy do komputeraz stabilizowane jakieś?

Pozdrawiam
Grzegorz



#2 Offline   tommerc190


  • Postów: 16
  • Na forum od: 08 sie 2010
  • Miejscowość: Sierpc
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:CC700 na wtrysku

Napisano 22 kwietnia 2012 - 23:18

Witam zawór od zmiany trybów pracy(s-n)zasilany jest na 12v Sprawdz na włączonym zapłonie podając na kabel od przełącznika(czarny z czerwonym paskiem)+12v.Szłyszalne powinno być stuknięcie Jeśli nie to zmień pozycję przełącznika trybu pracy jeśli tak to jesteś w domu.podłączasz kabel po stacyjce.jest :okdouble: Pozdrawiam

Użytkownik tommerc190 edytował ten post 22 kwietnia 2012 - 23:27


#3 Offline   sokoltdm


  • Postów: 21
  • Na forum od: 10 wrz 2010
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2,2 kombi

Napisano 05 lutego 2015 - 21:16

Podłączę się do tematu czy diesle miały dwa tryby pracy ASB ? Jeżeli tak czy z klasycznego lewarka zmiany biegów można zrobić zamianę na taki ze zmianą trybów ?

#4 Offline   bartekpekin


  • Postów: 66
  • Na forum od: 19 sie 2013
  • Miejscowość: rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 grudnia 2015 - 23:56

Witam mam pytanie, ktory zaworek odpowiada za zmiane trybu pracy skryni biegów,mam ich kilka w okolicy serwa ale niewiem ktory od czego,jest gdzieś jakis opis,schemat, gdzie znajdują sie wszystkie zaworki i za co odpowiadają?skrzyna zablokowana na trybie e strasznie zamula i nie redukuje biegow tylko gdy wcisne kick down lub zwalniam,zauwazylem ze np jadac na 3 biegu ok 2 tys obrotow wcisne gaz do końca ale bez kickdownu to nie zredukuje biegu bedzie ciągnął ale nie zredukuje,zaś na wyższych biegach redukuje i to od wcisniecia połowy gazu czy to normalne?

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2015 - 08:04

Zaworek jest na ścianie grodziowej, w okolicy lewego mocowania amortyzatora. Podanie napięcia i "puszczenie" podciśnienia powoduje załączenie trybu E.

Drugi taki zaworek, nad serwem hamulcowym jest od podniesienia punktu przełączania 2-3 na zimnym silniku.

#6 Offline   bartekpekin


  • Postów: 66
  • Na forum od: 19 sie 2013
  • Miejscowość: rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudnia 2015 - 21:58

Dziekuje bardzo niewiem co byśmy tu bez ciebie zrobili z tymi naszymi mietkami:) mam.jeszcze 2 pytanka który to ten zaworek od 2-3 biegu bo wiem ze nad servem są 3 kolo siebie.ogólnie wszedzie ich pełno i irytuje mnie ze kazdy taki sam jest i niewiem od czego.pytanie drugie,czy da sie jeszcze je gdzies kupic?

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudnia 2015 - 10:10

http://mb201-124.eu/...3-dezaktywacja/

Te zaworki występowały w praktycznie wszystkich modelach z lat 90 i pełniły różne funkcje. Rzadko się psuły - były bardzo trwałe.

#8 Offline   bartekpekin


  • Postów: 66
  • Na forum od: 19 sie 2013
  • Miejscowość: rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudnia 2015 - 16:34

Dzisiaj wziąłem się za sprawdzanie zaworków,chyba wszystkich znajdujących sie pod maską,okazało się ze prawie wszystkie sprawne,padł wlasnie ten od trybu S/N, ale po podmienieniu zaworków ze sprawnym nadal niema reakcji na zmiane trybu,wydaje mi sie ze będzie gdzies nieszczelności miedzy zaworkiem a połączeniem z kolektorem bo podcisnienie jest slabiutkie.zaworek znów od opóźnienia biegu 2-3 dziala prawidłowo i jest wieksze podcisnienie zdecydowanie.Zastanawiam sie czy nie połączyć przewodu od trybu pracy skrzyni do zaworka od opóźnienia zmiany biegu na zimnym silniku,wtedy po zagrzaniu bedzie wchodził w tryb economy jak dlamnie to ma sens,co o tym myślisz?

#9 Offline   MarkII


  • Postów: 31
  • Na forum od: 16 mar 2016
  • Miejscowość: Praszka
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2017 - 20:32

Pozwólcie, że podepnę się pod temat. Jestem laikiem więc proszę łopatologicznie. Moja skrzynia reagowała na zmiany trybu S/E. Reagowała ale dziś zauważyłem, że przestała. Pracuje tylko w trybie Standard.
Od czego zacząć sprawdzanie ?








Podobne tematy Zwiń