Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[m104] 2.8E / 3.2E odcięcie obrotów przy 4200 obr\min



32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 18 kwiecień 2012 - 18:40

Witam!!!

Pytanie jak w temacie silnik siedzi w 190 pali jeździ bez problemów ale niestety jest odcinka. Silnik był wcześniej ze skrzynią automatyczną w w124 (1993). ECU VDO

#2 Offline   ssammy


  • Postów: 17
  • Na forum od: 03 lis 2009
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 19 kwiecień 2012 - 22:21

Musisz dac sterownikowi silnika sygnal ze jest na biegu, oryginalne odcinka przy 4200obr\min jest na P i N w automacie, Ty masz teraz manual wiec sterownik widzi jak by auto nie bylo na biegu. Poszukaj schematow i zmostkuj odpowiednie kable.

#3 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 20 kwiecień 2012 - 05:47

Ew sterownik od manuala załóż.

#4 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 23 kwiecień 2012 - 13:15

W schematach to ja już siedze od 2 tygodni i byłem z tym u dwóch elektryków i onie nie wiedzą jak to zrobić może ktoś z was już miał taki problem i robił taką operację. Bardzo proszę o poradę. Wydaje mi sie że to musi być jakiś sygnał z abs-u ponieważ mój kolega przełożył sobie skrzynie do takiego samego silnika (manual) i bez zwierania kabli auto ma odcięcie kiedy stoi ale jak tylko ruszy to juz nie ma czyli komputer musi czytac sygnał albo z czujników z absu lub z TACHO. Sprawdzałem też w takim aucie z automatem że kiedy auto jest w ruchu wyrzucamy na N i nie ma odcinki.

#5 Offline   m104


  • Postów: 4398
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwiecień 2012 - 11:48

Słabiutko szukasz.

Sygnał o prędkości idzie z pinu 30 sterownika ABS kolor GRN/BLK do pinu 8 sterownika HFM.

#6 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 27 kwiecień 2012 - 08:02

 Użytkownik m104user dnia 24 kwiecień 2012 - 11:48 napisał

Słabiutko szukasz.

Sygnał o prędkości idzie z pinu 30 sterownika ABS kolor GRN/BLK do pinu 8 sterownika HFM.

Tak już robiłem z tym że ja podaję na pin 8 sygnał który emituje licznik prędkościomierza a nie ABS ponieważ ABSu nie ma i teraz jest pytanie jaki sygnał emituje ABS ??? Jeśli wiesz to podzil się wiedzą albo najlepiej coś wymyśl żeby działało ;P

#7 Offline   m104


  • Postów: 4398
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwiecień 2012 - 10:55

Nie wiem, jak wygląda sygnał z ABS'u. Trzeba by dorwać w124 z działającym ABS i podpiąć oscyloskop. Dodam, że każdy sterownik ABS daje na tym pinie sygnał o prędkości, niezależnie, czy to 104 czy om602

#8 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 27 kwiecień 2012 - 15:30

Mam ABS do 190 całą wiązke i czujniki pompe wszystko tylko na schemacie wychodzi że pin 30 jest pusty. CO ROBIĆ??

#9 Offline   m104


  • Postów: 4398
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwiecień 2012 - 17:42

Trzeba rozebrać wtyczkę i dołozyć go. Ze sterownika jest wyjście, ale brakuje jej we wtyczce, gdyż w w201 po prostu nie jest potrzebny.

#10 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 27 kwiecień 2012 - 18:54

a jak mam znaleźć pin 30 jak ani na wtyczce ani na komputerze nie ma numerów ??? trzeba jakoś liczyć??? od której strony ???

#11 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 27 kwiecień 2012 - 19:47

A może zna ktoś speca który przestawi komputer silnika z trybu skrzyni automatycznej w manualną i nie będzie żadnego problemu

#12 Offline   m104


  • Postów: 4398
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwiecień 2012 - 22:40

Typ skrzyni w sterowniku nie ma nic do odcinki. Czy to manual, czy automat, zawsze będzie cieło obroty na postoju i aby się kręcił do końca, potrzebny jest VSS (wehicle speed singal) do sterownika. O ile pamiętam, przy diagnostyce przez SD można nawet odczytać aktualną prędkość samochodu.

Użytkownik m104user edytował ten post 27 kwiecień 2012 - 22:44


#13 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 28 kwiecień 2012 - 10:42

no to powiedz co ja mam zrobić teraz

#14 Offline   m104


  • Postów: 4398
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 kwiecień 2012 - 12:38

Potem zejdę do garażu to ci zrobię zdjęcie na którym pinie z wtyczki ABSu idzie VSS.

#15 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 kwiecień 2012 - 16:06

Zawsze myślałem, że ABS, to całkiem odrębna instalacja i nic nie bierze z niego sygnału. Fakt, że nie miałem benzyniaka, ale czy może ktoś potwierdzić, że sterownik silnika bierze jakiś sygnał z ABS-u?

Przy okazji: ABS daje sygnał sinusoidalny (jak każdy czujnik indukcyjny), a czujnik prędkości za prędkościomierzem daje prostokątny - jak każdy elektroniczny czujnik efektu halla.

#16 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 05 maj 2012 - 09:07

Macie jeszcze jakieś koncepcje ??? bo odcinka jak była tak jest

#17 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 19 listopad 2013 - 23:35

Z kolei ja mam odwrotny problem. Mam przełożony motor (było 2,2), założony 3,2 z ASB 5biegową. Wszystkie wiązki, kompy itd jest z jednego auta, gdzie to wszytko chodziło. Ale do rzeczy, na P i N nie ma odcinki obrotów tylko kręci do maksa, ponadto nie działa tempomat (może jest to powiązane, wersja auta bez ASR). Gdzie zacząć z tym walczyć?

#18 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 20 listopad 2013 - 08:41

Tempomat jest powiązany w ASR. ASR z ABS.
Dalej się nie znam.

#19 Offline   m104


  • Postów: 4398
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopad 2013 - 09:41

Wybłyskaj błędy z tempomatu - pin 14, o ile pamiętam. W przypadku tempomatu sygnał o prędkości pojazdu leci po magistrali can (dwa cienkie przewody - biały i zielony). Spiąłeś wszystkie wtyczki ?
Zobacz też, co "słychać" na pinie 8 (sterownik wtrysku). Załącza 5 bieg ?

#20 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 20 listopad 2013 - 14:23

Właśnie dzisiaj się jeszcze dokładnie "pobawiłem" skrzynią i owszem jest 5 a nie ma 4-ki. Z trójki przełącza od razu na 5-kę, niezależnie od położenia lewarka (D lub 4), 3-kę przy 100km/h (wg WIS) ma 4300 obr, a jak przełącza wyżej ma na wyższym biegu ok.2200 obr. Na 4-ce powinien mieć około 3000obr.
Błyskaniem zajmę się jutro, zobaczymy co wyjdzie. Odnośnie tych przewodów, to masz na myśli tą małą wtyczkę koło sterownika TMP/LLR? Zerknę żeby się upewnić