Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 2.8E / 3.2E odcięcie obrotów przy 4200 obr\min



32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 18 kwietnia 2012 - 18:40

Witam!!!

Pytanie jak w temacie silnik siedzi w 190 pali jeździ bez problemów ale niestety jest odcinka. Silnik był wcześniej ze skrzynią automatyczną w w124 (1993). ECU VDO



#2 Offline   ssammy


  • Postów: 17
  • Na forum od: 03 lis 2009
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 19 kwietnia 2012 - 22:21

Musisz dac sterownikowi silnika sygnal ze jest na biegu, oryginalne odcinka przy 4200obr\min jest na P i N w automacie, Ty masz teraz manual wiec sterownik widzi jak by auto nie bylo na biegu. Poszukaj schematow i zmostkuj odpowiednie kable.

#3 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 20 kwietnia 2012 - 05:47

Ew sterownik od manuala załóż.

#4 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 23 kwietnia 2012 - 13:15

W schematach to ja już siedze od 2 tygodni i byłem z tym u dwóch elektryków i onie nie wiedzą jak to zrobić może ktoś z was już miał taki problem i robił taką operację. Bardzo proszę o poradę. Wydaje mi sie że to musi być jakiś sygnał z abs-u ponieważ mój kolega przełożył sobie skrzynie do takiego samego silnika (manual) i bez zwierania kabli auto ma odcięcie kiedy stoi ale jak tylko ruszy to juz nie ma czyli komputer musi czytac sygnał albo z czujników z absu lub z TACHO. Sprawdzałem też w takim aucie z automatem że kiedy auto jest w ruchu wyrzucamy na N i nie ma odcinki.

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2012 - 11:48

Słabiutko szukasz.

Sygnał o prędkości idzie z pinu 30 sterownika ABS kolor GRN/BLK do pinu 8 sterownika HFM.

#6 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 27 kwietnia 2012 - 08:02

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 24 kwietnia 2012 - 11:48 napisał

Słabiutko szukasz.

Sygnał o prędkości idzie z pinu 30 sterownika ABS kolor GRN/BLK do pinu 8 sterownika HFM.

Tak już robiłem z tym że ja podaję na pin 8 sygnał który emituje licznik prędkościomierza a nie ABS ponieważ ABSu nie ma i teraz jest pytanie jaki sygnał emituje ABS ??? Jeśli wiesz to podzil się wiedzą albo najlepiej coś wymyśl żeby działało ;P

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2012 - 10:55

Nie wiem, jak wygląda sygnał z ABS'u. Trzeba by dorwać w124 z działającym ABS i podpiąć oscyloskop. Dodam, że każdy sterownik ABS daje na tym pinie sygnał o prędkości, niezależnie, czy to 104 czy om602

#8 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 27 kwietnia 2012 - 15:30

Mam ABS do 190 całą wiązke i czujniki pompe wszystko tylko na schemacie wychodzi że pin 30 jest pusty. CO ROBIĆ??

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2012 - 17:42

Trzeba rozebrać wtyczkę i dołozyć go. Ze sterownika jest wyjście, ale brakuje jej we wtyczce, gdyż w w201 po prostu nie jest potrzebny.

#10 Offline   ketjakr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 08 sie 2008
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 3.2 TE-saloon 220KM
  • Trzeci Mercedes:310 2.3 lpg

Napisano 27 kwietnia 2012 - 18:54

a jak mam znaleźć pin 30 jak ani na wtyczce ani na komputerze nie ma numerów ??? trzeba jakoś liczyć??? od której strony ???








Podobne tematy Zwiń