Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] Problem z licznikiem kilometrów.


41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Achilles1990


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 maj 2012 - 15:02

Witam,
Ostatnio przestało mi naliczać kilometry na głównym i tym drugim liczniku. Prędkościomierz działa normalnie.
Czym to może być spowodowane ?
Drugie moje pytanie. Odkąd kupiłem samochód nie działa mi zerowanie tego drugiego licznika kilometrów. Jak to naprawić ? Bo czuję że jak będę się za tamto brał to to przy okazji zrobię.
Dziękuję i z Bogiem.

#2 Offline   klata1981


  • Postów: 4088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maj 2012 - 15:24

Hehe. jak by siebie widział. Mialem identyko problemy i sobie poradziłem z tym :)

Górny jak i dolny sa połączone małym trybikiem dlatego jeśli górny nie działa to i dolny stoi. Obadaj ślimak który jest na pion i dochodzi do głównego wałka. Jak ząbek się ukruszył to nie napędza.

Mi też zerowania padło. Są przynajmniej 2 tego powody.

1. Ułamał(y) się zęby kasujące
2. Poluzował się pręcik na którym jest kasownik.

Zresztą, jak go wyjmiesz i obadasz co i jak to sam się zoriętujesz co jest nie hallo.

hh - YouTube

Tylko coś takiego mam.

Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maj 2012 - 15:25


#3 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maj 2012 - 15:42

Ja właśnie mam na stole prędkościomierz w kawałkach. ;) Tak jak Klata pisze, jak wyciągniesz licznik z zegarów to spojrzyj na wałek z boku i zębatkę, którą napędza. Nie trzeba w tym rozkładać prędkościomierza na kawałki tak jak na filmiku, wszystko będzie widoczne po wyjęciu go z zegarów.

#4 Offline   klata1981


  • Postów: 4088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maj 2012 - 15:46

Ale by dojść do kasownika i zobaczyc dokłądnie co jest trzeba by zdjać tarczę i sprężynkę z igły. to nic trudnego.

#5 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maj 2012 - 15:56

Tylko trzeba się bardzo delikatnie z tym obchodzić, żeby nie zostawić śladów. Szczególnie jeśli chodzi o śrubki trzymające tarczę, łatwo z nich zdrapać farbę - także bez dobrego śrubokrętu ani rusz. Wskazówka, jeśli nigdy nie była wyciągana, będzie siedzieć bardzo mocno więc trzeba ją wyciągać z wyczuciem i nie ruszać przy tym na boki, tylko centalnie w górę. Podważanie czymś odpada. Sprężynkę z kolei trzeba już podważyć, ale ostrożnie żeby śrubokręt nie uciekł na bok - inaczej rysa na cyferkach murowana. ;)

#6 Offline   klata1981


  • Postów: 4088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maj 2012 - 16:01

Ja podważałem płaskim śrubokrętem sprężynkę przymając palec na bolcu by zbyt za wysoko nie poleciała i się nie pogięła.

Wskazówkę wyjmowałem kciukiem i wskazującym chyba hehe, ten obok kciuka :E Łapałem płytko do tarczy i robiłem O z palców

#7 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 06 maj 2012 - 16:05

Tak na przyszłość - jak naprawicie - liczniki się często psują od zerowania podczas jazdy, wtedy mogą się ząbki z trybików ukruszać i później takie problemy. Także jak zerować, to tylko na postoju.

#8 Offline   Achilles1990


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 maj 2012 - 17:55

Dziękuję za pomoc. Macie może jakis filmik jak wyciągnąć tablice rozdzielczą ? Niue chce czegoś z pie... :spokoj:

#9 Offline   klata1981


  • Postów: 4088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maj 2012 - 18:16

zegary? proste jak konstrukcja 190 :E

Od spodu masz oslone. 3 wkrety i oslona idzie w dół. potem musisz wymacac rure od nawiewu która idzie od nagrzewnicy do lewej kratki. rozlacz ja od plastikowego elementu laczacego ja z nagrzewnicą. przerzuć rure za kolumne kier. wsadz reke do góry i odkrec nakretke na lince. wypchnij zegary od tylu poczym porozlanczaj kostki, kontrolki i inen bajery.Zegary wysówasz w strone drzwi kierowcy ;)

Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maj 2012 - 18:19


#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2146
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Citroen C4

Napisano 07 maj 2012 - 12:03

Wyświetl postUżytkownik klisza dnia 06 maj 2012 - 16:05 napisał

liczniki się często psują od zerowania podczas jazdy . Także jak zerować, to tylko na postoju.
Jak byś chociaż raz zajrzał do wnętrza licznika i zastanowił nad jego konstrukcją to byś zauważył, że już w początkowym ruchu przycisku kasowania cały napęd od bębenków zostaje odłączony. Tak więc licznikowi jest wszystko jedno czy auto jedzie czy stoi. Zresztą w instrukcji samochodu nie ma żadnego zastrzeżenia żeby tej czynności nie wykonywać w czasie jazdy.

#11 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 07 maj 2012 - 12:05

Licznikowi może i tak, ale napędowi, często staremu i możliwe, że zakurzonemu - niekoniecznie. Ja nie rozbierałem nigdy licznika, ale w moim pierwszym aucie właśnie po takiej czynności się popsuł, z resztą - nie tylko mi - stąd moja sugestia.

#12 Offline   klata1981


  • Postów: 4088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 07 maj 2012 - 13:19

Ja wiedziałem, że nic mu nie będzie ale nie chciałem się wychylać bo być może jednak się mylę ;) Nie zrobili by niemcy tak, że po skasowaniu przy jeździe zostanie licznik uszkodzony. Myślę, że w żadnym aucie tak nie ma ;)

#13 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maj 2012 - 22:19

Jak na złość mi dzisiaj znów się rozleciał ten licznik :/ mam drugi to najwyżej sobie podmienię ten element. Jedynie przebieg będzie troszkę dziwny, ja już mam mały, a na tamtym jest jeszcze mniejszy, co prawda nie dużo bo z tego co pamiętam to jakieś 20-30 kkm, no ale jednak 190 a 160 kkm to jest różnica :P

#14 Offline   klata1981


  • Postów: 4088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 07 maj 2012 - 22:22

To sobie zmień. Wysuń górny precik. Nie ten na głównym wałku ale ten powyżej na którym są małe białe przezucacze cyferek. Jak wypniesz to ustaw cyferki jak checsz i wsuń spowrotem białe elementy na pręt ;)

Użytkownik klata1981 edytował ten post 07 maj 2012 - 22:23


#15 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maj 2012 - 23:56

Jak zmienić to wiem, już to wyjmowałem podczas naprawy tego starego, ale czy ustawi się cyferki równo?

#16 Offline   klata1981


  • Postów: 4088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 08 maj 2012 - 13:19

Wpierw zobacz jak te biale plasticzki sa ułozone. Nie pamiętam akurat czy jest jakas różnica w ich w wsuwaniu. Zrób zdj ich przed wyjęciem i wsuń jak były. Nic nie powinno się popsuć ;)

#17 Offline   olo3


  • Postów: 38
  • Na forum od: 27 wrz 2011
  • Miejscowość: łódź
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 wrzesień 2012 - 18:08

Panowie i Panie pomóżcie.Rozebralem licznik zdejmujac nawet wskazówkę czyli prawie na części pierwsze, przesunalem te trybiki użyłem kropelki i myślałem,że już jest dobrze a tu dupa blada znów stanęły kilometry.Czy jest ktoś z Łodzi kto wie jak to zrobić aby mógł mi pomóc. Proszę pomóżcie.
Pozdrawiam.

#18 Offline   mario85


  • Postów: 5
  • Na forum od: 30 gru 2011
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 październik 2014 - 12:11

Witam,
ja miałem niedawno podobny problem. Prędkościomierz działał ale nie naliczał kilometrów.
Problem polegał na tym że ośka, która przechodzi przez wszystkie kółka licznika (na końcu tej ośki jest trybik) wysunęła się i ślimak nie "trafiał" dobrze na trybik. Naprawa była banalnie prosta bo wystarczyło wsunąć ośkę do oporu (wtedy wskakuje na swoje miejsce i nie powinna się wysunąć).
Stało mi się to po dłuższej jeździe po dziurawej szutrowej drodze (chociaż dziwne, że ośka wyskoczyła i stało się to tylko raz).
Proponuję więc zaczynać oględziny licznika od tego czy ślimak dobrze trafia na zębatkę.

#19 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 październik 2014 - 13:19

Wyświetl postUżytkownik mario85 dnia 26 październik 2014 - 12:11 napisał

Naprawa była banalnie prosta bo wystarczyło wsunąć ośkę do oporu (wtedy wskakuje na swoje miejsce i nie powinna się wysunąć)

Na długo to nie wystarczy, jak raz się wysunęła to już będzie się wysuwać.

#20 Offline   soliszewski


  • Postów: 9
  • Na forum od: 03 mar 2015
  • Miejscowość: RZeszów
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:124 1994 automat 2,0 ben/gaz 136 km

Napisano 27 marzec 2015 - 15:52

Witam nie chcę tworzyć nowego tematu, Pytanie moje jest takie Licznik działa ale przestaje się kręcić np po około 15 minutach jazdy, rożnie to bywa. Na zimnym zawsze chodzi kreci się do parę kilometrów i przestaje. rozkręciłem i zobaczyłem tyle co na filmie.
https://www.youtube....8&v=ani0T89MLHo
Dodam ze prędkościomierz działa ciągle normalnie

Użytkownik soliszewski edytował ten post 27 marzec 2015 - 15:57