Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Problem z licznikiem kilometrów.


41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Achilles1990


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 maja 2012 - 15:02

Witam,
Ostatnio przestało mi naliczać kilometry na głównym i tym drugim liczniku. Prędkościomierz działa normalnie.
Czym to może być spowodowane ?
Drugie moje pytanie. Odkąd kupiłem samochód nie działa mi zerowanie tego drugiego licznika kilometrów. Jak to naprawić ? Bo czuję że jak będę się za tamto brał to to przy okazji zrobię.
Dziękuję i z Bogiem.



#2 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maja 2012 - 15:24

Hehe. jak by siebie widział. Mialem identyko problemy i sobie poradziłem z tym :)

Górny jak i dolny sa połączone małym trybikiem dlatego jeśli górny nie działa to i dolny stoi. Obadaj ślimak który jest na pion i dochodzi do głównego wałka. Jak ząbek się ukruszył to nie napędza.

Mi też zerowania padło. Są przynajmniej 2 tego powody.

1. Ułamał(y) się zęby kasujące
2. Poluzował się pręcik na którym jest kasownik.

Zresztą, jak go wyjmiesz i obadasz co i jak to sam się zoriętujesz co jest nie hallo.

hh - YouTube

Tylko coś takiego mam.

Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maja 2012 - 15:25


#3 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2012 - 15:42

Ja właśnie mam na stole prędkościomierz w kawałkach. ;) Tak jak Klata pisze, jak wyciągniesz licznik z zegarów to spojrzyj na wałek z boku i zębatkę, którą napędza. Nie trzeba w tym rozkładać prędkościomierza na kawałki tak jak na filmiku, wszystko będzie widoczne po wyjęciu go z zegarów.

#4 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maja 2012 - 15:46

Ale by dojść do kasownika i zobaczyc dokłądnie co jest trzeba by zdjać tarczę i sprężynkę z igły. to nic trudnego.

#5 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2012 - 15:56

Tylko trzeba się bardzo delikatnie z tym obchodzić, żeby nie zostawić śladów. Szczególnie jeśli chodzi o śrubki trzymające tarczę, łatwo z nich zdrapać farbę - także bez dobrego śrubokrętu ani rusz. Wskazówka, jeśli nigdy nie była wyciągana, będzie siedzieć bardzo mocno więc trzeba ją wyciągać z wyczuciem i nie ruszać przy tym na boki, tylko centalnie w górę. Podważanie czymś odpada. Sprężynkę z kolei trzeba już podważyć, ale ostrożnie żeby śrubokręt nie uciekł na bok - inaczej rysa na cyferkach murowana. ;)

#6 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maja 2012 - 16:01

Ja podważałem płaskim śrubokrętem sprężynkę przymając palec na bolcu by zbyt za wysoko nie poleciała i się nie pogięła.

Wskazówkę wyjmowałem kciukiem i wskazującym chyba hehe, ten obok kciuka :E Łapałem płytko do tarczy i robiłem O z palców

#7 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 06 maja 2012 - 16:05

Tak na przyszłość - jak naprawicie - liczniki się często psują od zerowania podczas jazdy, wtedy mogą się ząbki z trybików ukruszać i później takie problemy. Także jak zerować, to tylko na postoju.

#8 Offline   Achilles1990


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 maja 2012 - 17:55

Dziękuję za pomoc. Macie może jakis filmik jak wyciągnąć tablice rozdzielczą ? Niue chce czegoś z pie... :spokoj:

#9 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maja 2012 - 18:16

zegary? proste jak konstrukcja 190 :E

Od spodu masz oslone. 3 wkrety i oslona idzie w dół. potem musisz wymacac rure od nawiewu która idzie od nagrzewnicy do lewej kratki. rozlacz ja od plastikowego elementu laczacego ja z nagrzewnicą. przerzuć rure za kolumne kier. wsadz reke do góry i odkrec nakretke na lince. wypchnij zegary od tylu poczym porozlanczaj kostki, kontrolki i inen bajery.Zegary wysówasz w strone drzwi kierowcy ;)

Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maja 2012 - 18:19


#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 maja 2012 - 12:03

Wyświetl postUżytkownik klisza dnia 06 maja 2012 - 16:05 napisał

liczniki się często psują od zerowania podczas jazdy . Także jak zerować, to tylko na postoju.
Jak byś chociaż raz zajrzał do wnętrza licznika i zastanowił nad jego konstrukcją to byś zauważył, że już w początkowym ruchu przycisku kasowania cały napęd od bębenków zostaje odłączony. Tak więc licznikowi jest wszystko jedno czy auto jedzie czy stoi. Zresztą w instrukcji samochodu nie ma żadnego zastrzeżenia żeby tej czynności nie wykonywać w czasie jazdy.








Podobne tematy Zwiń