Skocz do zawartości




- - - - -

Silnik - stuki podczas pracy


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   DIETER 27


  • Postów: 13
  • Na forum od: 31 gru 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 31 grudnia 2007 - 17:34

Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące silnika, a mianowicie stuków które się z niego wydobywają. Kilka osób mówiło że w dislach to normalne, ale nie dla mnie. Problem zaczął sie od wymiany oleju i spadku cisnienia oleju. Stuk słychać z 5-go cylindra. Gdy luzuję wtryskiwacz (przewód zasilający), stuki cichną. Sprawdzałem wtryskiwacz i jestem pewny, że to nie on. Wymieniłem dwa popychacze na piątym cylindrze i dalej stuka.

Zna ktoś rozwiązanie mojego problemu? Proszę o pomoc.

:pop:

MOD: Kolego na przyszłość proszę zakładaj nowy wątek z danym problemem, ewentualnie dopisuj posta do wątku, którego temat odpowiada Twoim problemom.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 31 grudnia 2007 - 17:44

DIETER 27 napisał:

Problem zaczął sie od wymiany oleju i spadku cisnienia oleju.
:pop:

Napisz coś więcej. Na jakim oleju jeździł, co zalałeś, przebieg, czy do wymiany wszystko było ok?

#3 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 31 grudnia 2007 - 22:23

Jeśli po zlizowaniu przewodu stuki nikną można być pewnym niewłaściwej pracy wtryskiwacza lub pompy. Jeśli wykluczyłeś wtrysk, tzn właściwie pyli i ma odpowiednie ciśnienie otwarcia to pozostaje sprawdzenie pompy. Z tego co pamiętam to istnieją kłopoty z sekcją 5 cylindra przy uszkodzeniu łozyskowania wałka w pompie.

#4 Offline   DIETER 27


  • Postów: 13
  • Na forum od: 31 gru 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 01 stycznia 2008 - 14:57

Problemy zaczęły się jak zalałem Mobil 15W/40, przebieg mam ok. 400tys. Wcześniej jezdziłem na Mobilu 10W/40. Jeżeli pompa pracuje nieprawidłowo to stuki byłyby na każdej sekcji, czy mogą być np. na 5 cylindrze ?

#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 01 stycznia 2008 - 15:10

W pompie rzędowej może uszkodzić się jedna sekcja.
Olej sobie odpuść nie ma nic z tym wspólnego, zwykle nie ma z niczym. No i całkiem nie przy takiej diagnozie - tzn zanik stuku po poluzowaniu przewodu.

#6 Offline   DIETER 27


  • Postów: 13
  • Na forum od: 31 gru 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 01 stycznia 2008 - 15:24

A NAGŁY SPADEK CIŚNIENIA OLEJU :pop:

EDIT:
Zapomniałem dodać, że przy minusowej temperaturze stuki silnika pojawiają się po około 1 minucie.

MOD: Scalono posty.

#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 01 stycznia 2008 - 18:22

A co to znaczy nagły? jakie wartości ma ciśnienie przy jakich prędkościach obrotowych silnika?
Może wcześniej był dodany do oleju motodoktor a teraz jest czysty... Inne wyjaśnienie nie przychodzi mi do głowy. Chyba, że zbieg okoliczności. Nagle takie cuda się nie dzieją.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 01 stycznia 2008 - 19:35

DIETER 27 napisał:

A NAGŁY SPADEK CIŚNIENIA OLEJU :!:

Napisz czy przejście na inny olej ktoś Ci doradził czy sam tak zadecydowałeś, czym to było spowodowane? I czy pewny jesteś że poprzednio na pewno był półsyntetyk? Napisz jak sprawdzałeś wtryskiwacz ( czy sprawdziłeś że po prostu jest :pop:) czy ktoś to robił odpowiednio? Napisz też czy tłucze się cały czas i czy jest to metaliczny dźwięk jak by coś dostało luzu. I czy pewne jest że to V gar czy tylko tak się wydaje?

#9 Offline   DIETER 27


  • Postów: 13
  • Na forum od: 31 gru 2007
  • Miejscowość: Olsztyn

Napisano 02 stycznia 2008 - 12:56

Po rozpytaniu kilku osób doradzili mi wymiane oleju na 15W/40, gdyż ten jest za rzadki i z tym przebiegiem lepiej zalać mineralny, a wcześniej napewno jeżdził na 10W/40. Wtrysk sprawdzałem na dwa sposoby, dałem go do warsztatu gdzie gościu mówił że jest dobry a następnie zamieniłem piąty wtrysk z pierwszym i dalej stukał na piątym. Jest to metaliczny stuk, a po wyżej 2500obr. cichnie. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie oleju spada do 1,5 a nawet 1.

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2008 - 13:01

Please, nie rozpoczynajcie znowu dyskusji n/t olejow :-|








Podobne tematy Zwiń