Witam,
Kupiłem niedawno mercedesa 190 2.3E, lpg rocznik 1990. Chciałem zapytać użytkowników co kontrolować na co zwracać uwagę przy takim samochodzie. Wcześniej miałem forda escorta.
Ew. co ile wymieniać jakie komponenty itd. ogólnie chodzi mi o to jak go użytkować.
0
Co kontrolować w mercedesie - mam go od tygodnia
Rozpoczęty przez rmajda, sty 02 2008 14:53
27 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 stycznia 2008 - 14:53
#2
Napisano 02 stycznia 2008 - 16:58
Milo powitac nowego posiadacza naszej szacownej marki, na poczatek to tak jak z kazdym nabytkie nowym wymien filtry oleje bo nigdy nie wiesz jak poprzedni uzytkownik traktowal te sprawy. Gratuluje wyboru a przewody ws bo to lpg rowniez polecam wymienic zebys nie mial jakis niespodzianek
#3
Napisano 02 stycznia 2008 - 17:01
rmajda napisał:
chodzi mi o to jak go użytkować.
Olej w silniku to chyba wiesz co ok. 8kkm, w skrzyni (zalecane co 60kkm), moscie. Nalezy zwracac uwage na sworznie najlepiej jak pojedziesz do magika to zmien sworznie od razu bo Bog jedyny wie kiedy byly wymieniane a tak bedziesz jezdzil bez obaw
Ja przy kupnie samochodu jade do magika i nie wierze zbytnio ludziom, ze to bylo wtedy i wtedy wymieniane bo mozna sie niezle zdziwic i przy okazji w autku narobic szkod co odbije sie na portfelu ;-)
Pozdrawiam i witam w Rodzinie :cool:
#4
Napisano 02 stycznia 2008 - 18:18
Kolego powiem Ci co ja robie po kupnie:
1. Wymiana oleju - silnik, skrzynia, most, wspomaganie
2. Filtry
3. Świece + kontrola pozostałych elementów układu zapłonowego
4. Kontrola układu hamulcowego + łożysk
5. Kontrola oświetlenia + ewentualne mycie lamp od środka
Jeżeli dokladnie sprawdziles auto przed zakupem i nie ma żadnych niespodzianek, to wiecej robić za bardzo nie musisz. Jeżeli nie to:
1. Kontrola blachy - wszytkie ogniska rdzy od razu do wyeliminowania
2. Szczegółowa kontrola zawieszenia - jeżeli konieczne to wymiana "kompleksowo" i ustawienie geometrii
3. Sprawdzenie wycieków i ich eliminacja
No to juz teraz zostaje Ci i cieszenie sie z pieknie działającego samochodu
1. Wymiana oleju - silnik, skrzynia, most, wspomaganie
2. Filtry
3. Świece + kontrola pozostałych elementów układu zapłonowego
4. Kontrola układu hamulcowego + łożysk
5. Kontrola oświetlenia + ewentualne mycie lamp od środka
Jeżeli dokladnie sprawdziles auto przed zakupem i nie ma żadnych niespodzianek, to wiecej robić za bardzo nie musisz. Jeżeli nie to:
1. Kontrola blachy - wszytkie ogniska rdzy od razu do wyeliminowania
2. Szczegółowa kontrola zawieszenia - jeżeli konieczne to wymiana "kompleksowo" i ustawienie geometrii
3. Sprawdzenie wycieków i ich eliminacja
No to juz teraz zostaje Ci i cieszenie sie z pieknie działającego samochodu
#5
Napisano 02 stycznia 2008 - 19:21
Podłącze sie pod temat. Panowie, jak czesto wymieniacie olej w silniku 2.0 diesel?Bo tak sie zastanawiam co zrobic. Wymianialem we wrzesniu ale od tego czasu przejechalem juz 13 tysiecy km i nie wiem czy czekac do wiosny czy teraz go wymienic?W zimie jezdze bardzo malo i do wiosny raczej wiecej niz 2000 km nie zrobie tylko czy to bedzie zdrowo go przeczekac az tyle?Jaka ilosc oleju przez 13tys mogl mi 'zjesc" zeby mozna bylo uznac ze jest w normie bo ja dolalem jakies 0.5 litra przez ten czas.
#6
Napisano 02 stycznia 2008 - 19:26
FilipW napisał:
przejechalem juz 13 tysiecy km
#7
Napisano 02 stycznia 2008 - 23:14
FilipW napisał:
rzejechalem juz 13 tysiecy km i nie
podstawowe pytanie w tym przypadku, na jakim oleju jezdzisz? Jezeli mineralny to troche przeciągnąłeś...
#8
Napisano 02 stycznia 2008 - 23:42
Castrol GTX. Mineralny wlasnie. Zmartwiony jestem szczerze mowiac ze az tak go przeciagnalem na tym oleju ale robie bardzo duze trasy i wlasciwie taki przebieg nabilem kilkoma wyjazdami. Wczesniej jezdzilem mniej wiec przyzwyczajony bylem sie przejmowac olejem i filtrami dosc rzadko :sad: Ehh eksploatacja. Mam tylko nadzieje ze bardzo mojej nie zaszkodze tym zaniedbaniem.
#9
Napisano 02 stycznia 2008 - 23:44
FilipW, nie ma tragedii, jakbys zrobic 25 tys to by byla... niektorzy wyznaja zasade ze minteralny po 10 lub 12 tysiącach, ale ja uwazam, ze 8- 10 to max a i tak wymieniam zawsze po 8tysiacach. Wymien i sie nie przejmuj...
#10
Napisano 02 stycznia 2008 - 23:50
Samochod to skarbonka bez dna. Ale jak sie chce jezdzic wygodnie i w cieple to trzeba placic Pojade i wymienie ten olej bo faktycznie wstyd A powiedzcie mi jak jest z tym amortyzatorkiem z przodu silnika, ktory jest obok sprezyny napinacza. U mnie padl ten amorek i wiem ze do wymiany tez juz jest "kiwaczka". Jak dlugo mozna z tym zwlekac i co ewentualnie poza tym ukladem moze sie od padnietego amortyzatorka uszkodzic?Kasy niestety brakuje na wszystko a ostatnio klocki, swiece, filtry, ubezpieczenie na caly rok, przeglad i teraz dojdzie olej Tragedia, szczegolnie po swietach i sylwestrze :-P
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[C207] Szyberdach w mercedesie klasy E coupe nietypowy problem |
Mercedes C, E i CLK | majkel73 |
|
||
[W201] Mam numer z komputera silnika - która to wersja KJ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
||
[w124] Wymiana podłogi w Mercedesie W124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | picia_r |
|
||
[w201/w124] KE-Jetronic - czy mam właściwy sterownik silnika? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Qbica |
|
||
Widzaiał ktoś taki panel klimy ? BEHR mam dylemat. |
HydePark | bart22 |
|
|