może wymiana oleju na jesieni czyli przed zimą ma ułatwić rozruch silnika w niskich temeraturach. W parametrach oleju jest przecież podana min temp., a olej przepracowany może pewne swoje właściwości utracić.
ps. Ja wymieniam co 10kkm i jest OK.
0
Co kontrolować w mercedesie - mam go od tygodnia
Rozpoczęty przez rmajda, sty 02 2008 14:53
27 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 10 stycznia 2008 - 15:39
#22
Napisano 10 stycznia 2008 - 16:00
de_lukasz napisał:
Takze wydaje mi sie ze jezeli producent ma takie zalecenia co do oleju, to chyba nie ma sensu byc nadgorliwym
Oczywiście masz rację, z małym zastrzeżeniem. Nasze auta nie rzadko mają przejechane więcej jak 300-500kkm, co się z tym wiąże nie wiemy na jakim badziewiu jeździli poprzedni właściciela, co było wymieniane czyli jak i co ile auto było serwisowane. Wiadomo że szczególnie w dieslu olej szybciej się starzeje, a i wszelkiego rodzaju przedmuchy w agregacie nie wpływają mu na dobre. Ponadto wziąłbym poprawkę na jakość olei sprzedawanych u nas, nawet uznanych marek, gdyż np Castrol 5W40 w Niemczech kosztuje za litr około 25 Euro a w Polsce około 50PLN. Podejrzewam że coś jest na rzeczy podobnie jak z paliwami, bo u nich jakieś tłuściejsze są co odczuwa się znacznie podczas jazdy.
Należy też wziąć pod uwagę jak auto jest eksploatowane: czy jazdy na krótkich odcinkach czy długie trasy - bo to też ma wpływ na starzenie się oleju. Według mnie jeżeli ktoś dieslem jeździ na mineralnym to uzasadniona jest wymiana co 8 kkm, jeżeli na syntetyku to spoko 10-15kkm można trzaskać. W benzynie na mineralnym 10kkm wystarczy.
Pamiętajmy: kto smaruje ten jedzie ;-)
Kolego de_lukasz słusznie zauważyłeś że jakość olei się zmieniła na korzyść od roku 1986r, ale zmieniła się również sprawność Twojego auta
#23
Napisano 10 stycznia 2008 - 18:48
No ale chyba mi nie powiesz ze do mercedesa ktory ma 300-400kkm i slnik w nienajlepszej kondycji ("bierze" olej) bedziesz zalewal 5W40??
Co do tego ze olej w dieslu szybciej sie starzeje, to wydaje mi sie ze w dniu dzisiejszym starzenie sie oleju chyba juz nie jest tak wielkim problemem. Sa oleje uniwersalne ale sa tez oleje tylko do diesla. Maja one, zreszta jak kazdy olej silnikowy w swoim skladzie dodatki przeciwstarzeniowe i rozne inne. Poza tym oleje dedykowane do silnikow diesla z zalozenia sa przystosowane do pracy w innych warunkach niz te jakie wystepuja w silnikach benzynowych.
A co tego ze z wiekiem zmienila sie zprawnosc silnika, zgadzam sie, z tym ze jest jedno male ale skoro silnik oleju nie bierze, nie ma spadku mocy ani zadnych innych dziwnych objawow to raczej jest w nie najgorszej kondycji i chyba mozna go traktowac jak sprawny silnik i serwisowac zgodnie z zaleceniami producenta.
Ma ktos moze jakis pomysl dlaczego MB zaleca wymiane na jesieni??
Co do tego ze olej w dieslu szybciej sie starzeje, to wydaje mi sie ze w dniu dzisiejszym starzenie sie oleju chyba juz nie jest tak wielkim problemem. Sa oleje uniwersalne ale sa tez oleje tylko do diesla. Maja one, zreszta jak kazdy olej silnikowy w swoim skladzie dodatki przeciwstarzeniowe i rozne inne. Poza tym oleje dedykowane do silnikow diesla z zalozenia sa przystosowane do pracy w innych warunkach niz te jakie wystepuja w silnikach benzynowych.
A co tego ze z wiekiem zmienila sie zprawnosc silnika, zgadzam sie, z tym ze jest jedno male ale skoro silnik oleju nie bierze, nie ma spadku mocy ani zadnych innych dziwnych objawow to raczej jest w nie najgorszej kondycji i chyba mozna go traktowac jak sprawny silnik i serwisowac zgodnie z zaleceniami producenta.
Ma ktos moze jakis pomysl dlaczego MB zaleca wymiane na jesieni??
#24 Gość__
Napisano 10 stycznia 2008 - 19:22
de_lukasz napisał:
Ma ktos moze jakis pomysl dlaczego MB zaleca wymiane na jesieni??
Może dlatego że po jesieni mamy zimę
#25
Napisano 10 stycznia 2008 - 23:53
de_lukasz napisał:
No ale chyba mi nie powiesz ze do mercedesa ktory ma 300-400kkm i slnik w nienajlepszej kondycji ("bierze" olej) bedziesz zalewal 5W40??
MB z przebiegiem 300-400kkm ma silnik w bardzo dobrej kondycji z tym że trzeba być pewnym przebiegu, a nie domyślać się lub dla poprawy samopoczucia tłumaczyć sobie że auto około dwudziestoletnie ma niecałe 200km (jak większość MB w Polsce ) Co do brania oleju to zapewniam Cię że przy tym przebiegu MB nie biorą*, a jeżeli biorą to trzeba znaleźć przyczynę (uszczelniacze) i usunąć, a nie zalewać coraz gęściejszy olej bo w końcu trzeba będzie tawot do miski olejowej wcisnąć .
Co do starzenia oleju to proponuję poszperać w materiałach. A jeżeli chcesz się na własne oczy przekonać co się dzieje z olejem w dieslu to zalej świeży olej, przejedź 10km i zobacz czy jest jeszcze jasnobrązowy czy już czarny. Zrób to samo w benzynie i zobaczysz różnicę.
Cytat
skoro silnik oleju nie bierze, nie ma spadku mocy ani zadnych innych dziwnych objawow to raczej jest w nie najgorszej kondycji i chyba mozna go traktowac jak sprawny silnik i serwisowac zgodnie z zaleceniami producenta.
*Silnik olej zawsze bierze, gdyż niemożliwe jest idealne jego uszczelnienie. Jeżeli jest w dobrym stanie to po prostu wypija ilości śladowe. Co do spadku mocy to oczywiście jest, bezdyskusyjnie z powodu powstałych luzów, rozszczelnień, nagaru, nieszczelności zaworów itd itd, A tak na marginesie to widziałeś na ilu km kończy się książka serwisowa MB 124 lub 190?
Cytat
Ma ktos moze jakis pomysl dlaczego MB zaleca wymiane na jesieni??
Są dwie szkoły - jedni na wiosnę drudzy na zimę.
Jest jeszcze trzecia - na wiosnę i zimę
Moim zdaniem jeżeli do wymiany zostało 1-3 kkm to można śmignąć przed zimą, ale jeżeli 5kkm i więcej to bez sensu. Dzisiejsze oleje dość długo zachowują swoją sprawność. Jedni twierdzą że olej zimą jest bardziej eksploatowany i zbiera więcej zanieczyszczeń z silnika (zimny rozruch) i zalecają wymianę na wiosnę, drudzy zalecają wymianę przed zimą by świeży olej szybciej docierał tam gdzie ma smarować. W sumie litr mineralnego kosztuje około 30PLN więc spoko można dwa razy w roku mimo małych przebiegów. Syntetyk droższy, ale zdrowie silnika najważniejsze ;-)
#26
Napisano 11 stycznia 2008 - 09:33
Rob napisał:
MB z przebiegiem 300-400kkm ma silnik w bardzo dobrej kondycji
Ja napisalem akurat o takim ktory juz ma silnik w nie najlepszej kondycji.
Rob napisał:
Co do starzenia oleju to proponuję poszperać w materiałach. A jeżeli chcesz się na własne oczy przekonać co się dzieje z olejem w dieslu to zalej świeży olej, przejedź 10km i zobacz czy jest jeszcze jasnobrązowy czy już czarny. Zrób to samo w benzynie i zobaczysz różnicę.
No to musze jeszcze tym moim dieselkiem troche pojezdzic, zeby dobilo do tych 10kkm
Ale w benzynie to nie powiem zebym przy wymianie mial zlocisty olej
Rob napisał:
A tak na marginesie to widziałeś na ilu km kończy się książka serwisowa MB 124 lub 190?
A widzialem :-P ksiazka konczy sie na 200kkm co chyba raczej nie swiadczy o tym ze nie mozna jej przedluzyc
Rob napisał:
W sumie litr mineralnego kosztuje około 30PLN więc spoko można dwa razy w roku mimo małych przebiegów.
To o jakim oleju minaralnym jest mowa?? Za 30pln litr syntetyka chyba raczej
A tak poza tematem
JAk ktos ma udokumentowany przebieg to moze sie czyms takim sie zainteresowac nie wiem tylko czy to w Europie tez dziala
http://www.mbusa.com...high-mileage.do
Najlepsze jest to
The current Mercedes-Benz High Mileage champ is Gregorios Sachinidis, a Greek taxi driver who holds the known record of more than 2.8 million miles in his 1976 Mercedes-Benz 240D.
2,8mln mil to mniej wiecej 4,5 mln km to dopiero szatanska maszyna
MOD: cytowanie
#27
Napisano 11 stycznia 2008 - 16:47
de_lukasz napisał:
No to musze jeszcze tym moim dieselkiem troche pojezdzic, zeby dobilo do tych 10kkm
Ale w benzynie to nie powiem zebym przy wymianie mial zlocisty olej
Miałem na myśli (i tak napisałem) 10 kilometrów, nie 10 tys kilometrów. W dieslu olej czernieje w kilka minut po pierwszym odpaleniu po wymianie.
#28
Napisano 19 stycznia 2008 - 20:00
Rob napisał:
*Silnik olej zawsze bierze, gdyż niemożliwe jest idealne jego uszczelnienie. Jeżeli jest w dobrym stanie to po prostu wypija ilości śladowe.
220 konny 3 litrowy motor Mercedesa w124 wg książki serwisowej ma prawo wypić 0,5litra oleju na 1000km...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[C207] Szyberdach w mercedesie klasy E coupe nietypowy problem |
Mercedes C, E i CLK | majkel73 |
|
||
[W201] Mam numer z komputera silnika - która to wersja KJ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
||
[w124] Wymiana podłogi w Mercedesie W124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | picia_r |
|
||
[w201/w124] KE-Jetronic - czy mam właściwy sterownik silnika? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Qbica |
|
||
Widzaiał ktoś taki panel klimy ? BEHR mam dylemat. |
HydePark | bart22 |
|
|