Skocz do zawartości




- - - - -

Co kontrolować w mercedesie - mam go od tygodnia


27 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 10 stycznia 2008 - 15:39

może wymiana oleju na jesieni czyli przed zimą ma ułatwić rozruch silnika w niskich temeraturach. W parametrach oleju jest przecież podana min temp., a olej przepracowany może pewne swoje właściwości utracić.
ps. Ja wymieniam co 10kkm i jest OK.



#22 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 10 stycznia 2008 - 16:00

de_lukasz napisał:


Takze wydaje mi sie ze jezeli producent ma takie zalecenia co do oleju, to chyba nie ma sensu byc nadgorliwym

Oczywiście masz rację, z małym zastrzeżeniem. Nasze auta nie rzadko mają przejechane więcej jak 300-500kkm, co się z tym wiąże nie wiemy na jakim badziewiu jeździli poprzedni właściciela, co było wymieniane czyli jak i co ile auto było serwisowane. Wiadomo że szczególnie w dieslu olej szybciej się starzeje, a i wszelkiego rodzaju przedmuchy w agregacie nie wpływają mu na dobre. Ponadto wziąłbym poprawkę na jakość olei sprzedawanych u nas, nawet uznanych marek, gdyż np Castrol 5W40 w Niemczech kosztuje za litr około 25 Euro a w Polsce około 50PLN. Podejrzewam że coś jest na rzeczy :drive: podobnie jak z paliwami, bo u nich jakieś tłuściejsze są co odczuwa się znacznie podczas jazdy.
Należy też wziąć pod uwagę jak auto jest eksploatowane: czy jazdy na krótkich odcinkach czy długie trasy - bo to też ma wpływ na starzenie się oleju. Według mnie jeżeli ktoś dieslem jeździ na mineralnym to uzasadniona jest wymiana co 8 kkm, jeżeli na syntetyku to spoko 10-15kkm można trzaskać. W benzynie na mineralnym 10kkm wystarczy.
Pamiętajmy: kto smaruje ten jedzie ;-)

Kolego de_lukasz słusznie zauważyłeś że jakość olei się zmieniła na korzyść od roku 1986r, ale zmieniła się również sprawność Twojego auta :hmm:

#23 Offline   de_lukasz


  • Postów: 27
  • Na forum od: 11 lis 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:3x na F

Napisano 10 stycznia 2008 - 18:48

No ale chyba mi nie powiesz ze do mercedesa ktory ma 300-400kkm i slnik w nienajlepszej kondycji ("bierze" olej) bedziesz zalewal 5W40??

Co do tego ze olej w dieslu szybciej sie starzeje, to wydaje mi sie ze w dniu dzisiejszym starzenie sie oleju chyba juz nie jest tak wielkim problemem. Sa oleje uniwersalne ale sa tez oleje tylko do diesla. Maja one, zreszta jak kazdy olej silnikowy w swoim skladzie dodatki przeciwstarzeniowe i rozne inne. Poza tym oleje dedykowane do silnikow diesla z zalozenia sa przystosowane do pracy w innych warunkach niz te jakie wystepuja w silnikach benzynowych.

A co tego ze z wiekiem zmienila sie zprawnosc silnika, zgadzam sie, z tym ze jest jedno male ale :drive: skoro silnik oleju nie bierze, nie ma spadku mocy ani zadnych innych dziwnych objawow to raczej jest w nie najgorszej kondycji i chyba mozna go traktowac jak sprawny silnik i serwisowac zgodnie z zaleceniami producenta.

Ma ktos moze jakis pomysl dlaczego MB zaleca wymiane na jesieni??

#24 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 10 stycznia 2008 - 19:22

de_lukasz napisał:

Ma ktos moze jakis pomysl dlaczego MB zaleca wymiane na jesieni??

Może dlatego że po jesieni mamy zimę :drive:

#25 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 10 stycznia 2008 - 23:53

de_lukasz napisał:

No ale chyba mi nie powiesz ze do mercedesa ktory ma 300-400kkm i slnik w nienajlepszej kondycji ("bierze" olej) bedziesz zalewal 5W40??

MB z przebiegiem 300-400kkm ma silnik w bardzo dobrej kondycji :P z tym że trzeba być pewnym przebiegu, a nie domyślać się lub dla poprawy samopoczucia tłumaczyć sobie że auto około dwudziestoletnie ma niecałe 200km (jak większość MB w Polsce :jump: ) Co do brania oleju to zapewniam Cię że przy tym przebiegu MB nie biorą*, a jeżeli biorą to trzeba znaleźć przyczynę (uszczelniacze) i usunąć, a nie zalewać coraz gęściejszy olej bo w końcu trzeba będzie tawot do miski olejowej wcisnąć :) .

Co do starzenia oleju to proponuję poszperać w materiałach. A jeżeli chcesz się na własne oczy przekonać co się dzieje z olejem w dieslu to zalej świeży olej, przejedź 10km i zobacz czy jest jeszcze jasnobrązowy czy już czarny. Zrób to samo w benzynie i zobaczysz różnicę.

Cytat

skoro silnik oleju nie bierze, nie ma spadku mocy ani zadnych innych dziwnych objawow to raczej jest w nie najgorszej kondycji i chyba mozna go traktowac jak sprawny silnik i serwisowac zgodnie z zaleceniami producenta.

*Silnik olej zawsze bierze, gdyż niemożliwe jest idealne jego uszczelnienie. Jeżeli jest w dobrym stanie to po prostu wypija ilości śladowe. Co do spadku mocy to oczywiście jest, bezdyskusyjnie z powodu powstałych luzów, rozszczelnień, nagaru, nieszczelności zaworów itd itd, A tak na marginesie to widziałeś na ilu km kończy się książka serwisowa MB 124 lub 190? :?:

Cytat

Ma ktos moze jakis pomysl dlaczego MB zaleca wymiane na jesieni??

Są dwie szkoły - jedni na wiosnę drudzy na zimę.
Jest jeszcze trzecia - na wiosnę i zimę :P
Moim zdaniem jeżeli do wymiany zostało 1-3 kkm to można śmignąć przed zimą, ale jeżeli 5kkm i więcej to bez sensu. Dzisiejsze oleje dość długo zachowują swoją sprawność. Jedni twierdzą że olej zimą jest bardziej eksploatowany i zbiera więcej zanieczyszczeń z silnika (zimny rozruch) i zalecają wymianę na wiosnę, drudzy zalecają wymianę przed zimą by świeży olej szybciej docierał tam gdzie ma smarować. W sumie litr mineralnego kosztuje około 30PLN więc spoko można dwa razy w roku mimo małych przebiegów. Syntetyk droższy, ale zdrowie silnika najważniejsze ;-) :)

#26 Offline   de_lukasz


  • Postów: 27
  • Na forum od: 11 lis 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:3x na F

Napisano 11 stycznia 2008 - 09:33

Rob napisał:

MB z przebiegiem 300-400kkm ma silnik w bardzo dobrej kondycji :ok:

Ja napisalem akurat o takim ktory juz ma silnik w nie najlepszej kondycji.

Rob napisał:

Co do starzenia oleju to proponuję poszperać w materiałach. A jeżeli chcesz się na własne oczy przekonać co się dzieje z olejem w dieslu to zalej świeży olej, przejedź 10km i zobacz czy jest jeszcze jasnobrązowy czy już czarny. Zrób to samo w benzynie i zobaczysz różnicę.

No to musze jeszcze tym moim dieselkiem troche pojezdzic, zeby dobilo do tych 10kkm :)
Ale w benzynie to nie powiem zebym przy wymianie mial zlocisty olej :mrgreen:

Rob napisał:

A tak na marginesie to widziałeś na ilu km kończy się książka serwisowa MB 124 lub 190? :mrgreen:

A widzialem :-P ksiazka konczy sie na 200kkm co chyba raczej nie swiadczy o tym ze nie mozna jej przedluzyc

Rob napisał:

W sumie litr mineralnego kosztuje około 30PLN więc spoko można dwa razy w roku mimo małych przebiegów.

To o jakim oleju minaralnym jest mowa?? Za 30pln litr syntetyka chyba raczej :!:


A tak poza tematem
JAk ktos ma udokumentowany przebieg to moze sie czyms takim sie zainteresowac :) nie wiem tylko czy to w Europie tez dziala

http://www.mbusa.com...high-mileage.do


Najlepsze jest to :D

The current Mercedes-Benz High Mileage champ is Gregorios Sachinidis, a Greek taxi driver who holds the known record of more than 2.8 million miles in his 1976 Mercedes-Benz 240D.

2,8mln mil to mniej wiecej 4,5 mln km :czujnik: to dopiero szatanska maszyna

MOD: cytowanie

#27 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 stycznia 2008 - 16:47

de_lukasz napisał:


No to musze jeszcze tym moim dieselkiem troche pojezdzic, zeby dobilo do tych 10kkm :czujnik:
Ale w benzynie to nie powiem zebym przy wymianie mial zlocisty olej :mrgreen:


Miałem na myśli (i tak napisałem) 10 kilometrów, nie 10 tys kilometrów. W dieslu olej czernieje w kilka minut po pierwszym odpaleniu po wymianie.

#28 Offline   WuJot


  • Postów: 55
  • Na forum od: 10 sty 2008
  • Miejscowość: Dolny Śląsk,Wielkopolska, Oleśnica, Wrocław, Kalisz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:eSa W140 300TD

Napisano 19 stycznia 2008 - 20:00

Rob napisał:

*Silnik olej zawsze bierze, gdyż niemożliwe jest idealne jego uszczelnienie. Jeżeli jest w dobrym stanie to po prostu wypija ilości śladowe.

220 konny 3 litrowy motor Mercedesa w124 wg książki serwisowej ma prawo wypić 0,5litra oleju na 1000km...








Podobne tematy Zwiń