pompka paliwowa
#1
Napisano 05 czerwca 2012 - 16:55
Zamierzam zrobić sobie odcięcie paliwa kranikiem, na głównym przewodzie paliwowym przed mechaniczną pompką .
Pytanie tylko czy jak odetnę paliwo to pompka się nie zepsuje pracując na sucho ?
(jeżdżę i odpalam praktycznie tylko na LPG)
#2
Napisano 05 czerwca 2012 - 17:04
#3
Napisano 05 czerwca 2012 - 17:10
Czasem jeździłem długo na pustym baku i nic jej nie było (mechanicznej).
#6 Gość_savant_
Napisano 06 czerwca 2012 - 14:43
Użytkownik dezoo dnia 05 czerwca 2012 - 17:10 napisał
No "trochę" to baaaardzo delikatna ocena sytuacji
Użytkownik jagr14 dnia 05 czerwca 2012 - 17:04 napisał
Różnica między pompką mechaniczna, a elektryczną jest taka jak między teatrzykiem kukiełkowym, a audycją telewizyjną.
Pompka elektryczna prócz oczywistej sprawy napędu(prądem, a nie poprzez popychacz) jest w istocie smarowana paliwowo. Pracując na sucho faktycznie zaciera się, pada poprzez wyższe opory ruchu i takie tam co nas tu nie interesują.
Mechaniczna, a w w124 jest zdaje się membranowa plus dławik pulsacji paliwa przy gaźniku, pracuje podobnie jak chłop przetykający zlew tym diwajsem gumowym na kiju -taka dojarka do otworów, aż strach koło tyłka położyć . Skutkiem pracy rytmicznej, o pewnym cyklu zależnym(w aucie) od obrotów paliwo ma tendencję do pulsowania dlatego też stosuje się wspomniane tłumiki....nieważne.
Jeżeli zamkniemy dopływ paliwa na stronie tłocznej(za pompką) to pompka zacznie "ubijać paliwo w miejscu" powodując pewien opór dodatkowy dla silnika* no i wytwarzając nadciśnienie, które może i czasem uszkadza pompkę.
Jeżeli zamkniemy stronę ssącą pompka będzie chodziła na sucho "pukając" wesoło membraną i raczej jej nic nie grozi, chyba, że membrana ma tendencję do zeschnięcia się(eee tam) bez paliwa.
Natomiast mam pytanie...na kiego kranik?! Przecież są tanie elektrozawory do paliwa dedykowane właśnie współpracy z instalacjami LPG. Podpina się pod inny elektrozawór na parowniku i wszystko się dzieje automatycznie.
Są też pompki elektryczne do gaźników. Ciśnienie jakie ogólnie daje taka pompka to chyba jakieś 0.3 bara, dla porównania pompka do wtrysku jednopunktowego chba 0.8 -1 bar. Do wielopunktów to już kilka barów.
* nie ma się co podniecać Nie będzie lepiej zaiwaniał Nie do odczucia podczas jazdy...
Użytkownik savant edytował ten post 06 czerwca 2012 - 14:46
#7
Napisano 06 czerwca 2012 - 23:05
Użytkownik savant dnia 06 czerwca 2012 - 14:43 napisał
Użytkownik savant dnia 06 czerwca 2012 - 14:43 napisał
i dostroić kryzę doświadczalnie (jako kryzy użyłem dodatkowego elektrozaworu od beny trochę rozkręconego na bajpasie) wygląda to dość
dziwnie natomiast zimą się odwdzięcza kiedy zamiast chechłać rozrusznikiem włącza się pompę centralką od lpg
Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 06 czerwca 2012 - 23:09
#8 Gość_savant_
Napisano 07 czerwca 2012 - 06:51
Użytkownik Lord Zekanda dnia 06 czerwca 2012 - 23:05 napisał
Źle nieco napisałem uprzednio. Miałem na myśli pomysł po którym w rozgorączkowanych umysłach wyjęcie pompki dodaje autu kopa, bo znikają opory jakie ona po zaślepieniu generowała produkując ciśnienie nie mające ujścia(praca na gazie) Pewnie jakby się uparł to by to i zmierzył ale....
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pompka centralnego zamka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
Pompka paliwa po zapłonie pracuje cały czas m111 2.0 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | br90 |
|
|
|
[124] pompka centralnego zamka-schemat podlaczen |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zlomek |
|
||
[w140] pompka centralnego,dziwna praca, olej |
Mercedes S, CL i SEC | Marcin2203 |
|
|
|
Pompka obiegu wody cieknie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|