Skocz do zawartości




- - - - -

pompka paliwowa


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 czerwca 2012 - 16:55

Mercedes 124 na gaźniku.
Zamierzam zrobić sobie odcięcie paliwa kranikiem, na głównym przewodzie paliwowym przed mechaniczną pompką .
Pytanie tylko czy jak odetnę paliwo to pompka się nie zepsuje pracując na sucho ?
(jeżdżę i odpalam praktycznie tylko na LPG)



#2 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 05 czerwca 2012 - 17:04

szlaq ja trafi. elektryczne sie palą chodząc na sucho wiec dlaczegoby i ta miała przeżyć.

#3 Offline   dezoo


  • Postów: 76
  • Na forum od: 25 wrz 2010
  • Miejscowość: Starachowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 czerwca 2012 - 17:10

No elektryczna się jednak trochę różni od mechanicznej.
Czasem jeździłem długo na pustym baku i nic jej nie było (mechanicznej).

#4 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2012 - 00:38

Wyświetl postUżytkownik dezoo dnia 05 czerwca 2012 - 16:55 napisał

odcięcie paliwa kranikiem
Jak to kranikiem, nie masz elektrozaworów do benzyny?

#5 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2012 - 12:59

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 06 czerwca 2012 - 00:38 napisał

Jak to kranikiem
normalnie, będzie jak w Fordzie Kartonie (Trampku) :E

#6 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 06 czerwca 2012 - 14:43

Wyświetl postUżytkownik dezoo dnia 05 czerwca 2012 - 17:10 napisał

No elektryczna się jednak trochę różni od mechanicznej.

No "trochę" to baaaardzo delikatna ocena sytuacji :E

Wyświetl postUżytkownik jagr14 dnia 05 czerwca 2012 - 17:04 napisał

szlaq ja trafi. elektryczne sie palą chodząc na sucho wiec dlaczegoby i ta miała przeżyć.

Różnica między pompką mechaniczna, a elektryczną jest taka jak między teatrzykiem kukiełkowym, a audycją telewizyjną.
Pompka elektryczna prócz oczywistej sprawy napędu(prądem, a nie poprzez popychacz) jest w istocie smarowana paliwowo. Pracując na sucho faktycznie zaciera się, pada poprzez wyższe opory ruchu i takie tam co nas tu nie interesują.

Mechaniczna, a w w124 jest zdaje się membranowa plus dławik pulsacji paliwa przy gaźniku, pracuje podobnie jak chłop przetykający zlew tym diwajsem gumowym na kiju -taka dojarka do otworów, aż strach koło tyłka położyć ;P . Skutkiem pracy rytmicznej, o pewnym cyklu zależnym(w aucie) od obrotów paliwo ma tendencję do pulsowania dlatego też stosuje się wspomniane tłumiki....nieważne.

Jeżeli zamkniemy dopływ paliwa na stronie tłocznej(za pompką) to pompka zacznie "ubijać paliwo w miejscu" powodując pewien opór dodatkowy dla silnika* no i wytwarzając nadciśnienie, które może i czasem uszkadza pompkę.
Jeżeli zamkniemy stronę ssącą pompka będzie chodziła na sucho "pukając" wesoło membraną i raczej jej nic nie grozi, chyba, że membrana ma tendencję do zeschnięcia się(eee tam) bez paliwa.

Natomiast mam pytanie...na kiego kranik?! Przecież są tanie elektrozawory do paliwa dedykowane właśnie współpracy z instalacjami LPG. Podpina się pod inny elektrozawór na parowniku i wszystko się dzieje automatycznie.
Są też pompki elektryczne do gaźników. Ciśnienie jakie ogólnie daje taka pompka to chyba jakieś 0.3 bara, dla porównania pompka do wtrysku jednopunktowego chba 0.8 -1 bar. Do wielopunktów to już kilka barów.

* nie ma się co podniecać :E Nie będzie lepiej zaiwaniał ;) Nie do odczucia podczas jazdy...

Użytkownik savant edytował ten post 06 czerwca 2012 - 14:46


#7 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2 423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 czerwca 2012 - 23:05

Wyświetl postUżytkownik savant dnia 06 czerwca 2012 - 14:43 napisał

nadciśnienie, które może i czasem uszkadza pompkę.
moja zaczęła przeciekać przy króćcu wylotowym

Wyświetl postUżytkownik savant dnia 06 czerwca 2012 - 14:43 napisał

nie ma się co podniecać Nie będzie lepiej zaiwaniał
a jedynie się zalewał, mam od roku pompę od KE założoną do Stromberga 175 i musiałem zablokować powrót w gaźniku i dołożyć trójnik
i dostroić kryzę doświadczalnie (jako kryzy użyłem dodatkowego elektrozaworu od beny trochę rozkręconego na bajpasie) wygląda to dość
dziwnie natomiast zimą się odwdzięcza kiedy zamiast chechłać rozrusznikiem włącza się pompę centralką od lpg :ok:

Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 06 czerwca 2012 - 23:09


#8 Gość_savant_


  • Na forum od: --

Napisano 07 czerwca 2012 - 06:51

Wyświetl postUżytkownik Lord Zekanda dnia 06 czerwca 2012 - 23:05 napisał

a jedynie się zalewał,

Źle nieco napisałem uprzednio. Miałem na myśli pomysł po którym w rozgorączkowanych umysłach wyjęcie pompki dodaje autu kopa, bo znikają opory jakie ona po zaślepieniu generowała produkując ciśnienie nie mające ujścia(praca na gazie) ;) Pewnie jakby się uparł to by to i zmierzył ale.... ;)








Podobne tematy Zwiń