Skocz do zawartości




- - - - -

W 124 M103 Turbo


134 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 18:14

Dwie sprawy:
pierwsza

Cytat

M103 stock engine 3 liter 12 valve
Compression 9,2
GT45 turbocharger 70mm
Stainless twin entry extractor manifold
3" aliminum home made intake pipes
500x300x100 IC
2pcs 38mm wastegates
2pcs 32mm bovs
4" stainless downpipe
3,5 stainless exhaust with 1 muffler

Megasquirt I v3,0 extra stanalone magament egine system
Wasted spark ignition
1000cc MSD injectors
650hp/780Nm at 21 psi and E85

Ten silnik zakończył życie w taki sposób

Cytat

Now I v finaly killed the engine

For 1 week agow when I was driving at the highway at 2bar one of the radiator water pipes came loose and I lost all water the same time I was racing with some motorcycle on the highway. I did not want to lose and I was driving withot water in the enine for while and headgasket broke.
I had no engergi or money to fix it right away so I was driving the car for 1 week with broken gasket and I got more and more water in the oil inside the engine every day but I keeped on driving at 2bar and 9000rpm the whole week before the engine began sounds strange.

Więc zbudował ten


Cytat

I was running 2.5bar / 35psi over a week now and it seems working just great! Stil the same old engine, 100% stock. Was using this car for over 2 years now ebery day.
Stock gasket
Stock pistons, machined for lower comp 8.8
The only thing is not stock is head bolts, i use the same bolt we sell in our webshop.



Trzeba umieć szukać.

Użytkownik cobesh edytował ten post 13 czerwca 2012 - 18:18




#42 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 18:22

Niewiem czy zauwazyłes ale ten silnik jest mocno odprezony wiec nie dziwie sie:)

#43 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 18:32

Wyświetl postUżytkownik Łukasz0600 dnia 13 czerwca 2012 - 18:22 napisał

Niewiem czy zauwazyłes ale ten silnik jest mocno odprezony wiec nie dziwie sie:)

Jaki odprężony? Gdzie i w którą stronę?
Zwykłe m103 ma kompresję

Cytat

Compression ratio 10,0 (ECE-version); since 09.85: 9,2

Więc gdzie tu odprężenie?

#44 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 18:54

A rzeczywiscie masz racje przepraszam :mrgreen:

#45 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 19:12

Czyli mysle ze jesli chciał bym dmuchnac jakies okolo 1.2 bara nie bedzie problemu:)

Użytkownik Łukasz0600 edytował ten post 13 czerwca 2012 - 19:19


#46 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 19:46

Będzie problem składu mieszanki i płynących tłoków

#47 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 19:52

Jesli chodzi o skład mieszanki to mam wtryski od m104 wiekszej przepustowosci. Pompa paliwa do około 6bar i reglator do niej
:)

Użytkownik Łukasz0600 edytował ten post 13 czerwca 2012 - 19:56


#48 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 20:00

A jak zwiększysz dawkę paliwa w zależności od doładowania?

#49 Offline   Łukasz0600


  • Postów: 78
  • Na forum od: 09 cze 2012
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 20:03

Bardziej chodzi o przepływ wydajniejsza pompa paliwa i wieksze wtryski a cały układ sobie zwyczajnie poradzi:)

#50 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 czerwca 2012 - 20:16

W latach 80 przy doładowaniu powyżej 0.3 bara stosowali dodatkowe wtryski lub specjalny regulator ciśnienia paliwa z wejściem na ciśnienie turbo- i w zależności od ciśnienia w dolocie zwiększało się ciśnienie paliwa.
Przy dzisiejszej technice i jej cenach nie warto strugać czegoś co się sprawdzało do 0.5 bara.

Odpuść turbo na kjecie chyba że masz drugi silnik lub stać cię na kompletny remont tego. Zamiast tego pakuj Stand-Alone i masz problem z głowy z dawką paliwa. Zobacz co wystrugał Kubeq albo Booster.








Podobne tematy Zwiń