Skocz do zawartości




- - - - -

Założenie i ustawienie pompy w 2.4 D


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bogus1984


  • Postów: 7
  • Na forum od: 10 kwi 2012
  • Miejscowość: Mazowsze :)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:307D

Napisano 16 czerwca 2012 - 07:56

Cześć, może ma ktoś jakiś dokładny poradnik jak to zrobić, czyli jak założyć i ustawić pompe paliwa - silnik 2.4 D z roku 1983, moc 72 KM. Gdzieś wyczytałem, że rozrząd trzeba rozpiąć - po co, przecież pompa nie chodzi na łańcuchu rozrządu ? Jak poustawiać znaki (zauważyłem na kole pasowym 0T i podziałkę przed tym znakiem i za nim od - do 25, podejrzewam, że znak jest jeszcze na kole zembatym od rozrządu. Na pompie nie zauważyłem nic, żadnego znaku (mam drugi silnik i mogę sobie dokładnie obejrzeć co i jak), czy na pompie jest jakiś znak, jedyne co zauważyłem, to rowek na frezie, ale nic poza tym. Był bym wdzięczny za rzeczowe wskazówki od osób, które miały z tym silnikiem do czynienia. Pozdrawiam.



#2 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 23 czerwca 2012 - 09:06

Niestety tylko po rosyjsku książkę "widziałem"
w123 krasiwaja maszina, może coś pomoże ze zdjęć i rysunków. Jak znajdę namiar na wersję po naszemu to dorzucę.

#3 Offline   bogus1984


  • Postów: 7
  • Na forum od: 10 kwi 2012
  • Miejscowość: Mazowsze :)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:307D

Napisano 23 czerwca 2012 - 10:57

Dzięki :)

#4 Gość_kloss72_


  • Na forum od: --

Napisano 23 czerwca 2012 - 12:41

Mam nadzieję, że Cię to dzieło Puszkina nie wciągnęło, bo mam dla Ciebie wersję w języku twórców "Potopu", "Wiedźmina" i instrukcji do mojego żelazka

Sam naprawiam w123

Jakość skanu jak malowania aut KIA ale dla chcącego...Czy coś tam znajdziesz nie wiem, szczerze nie zgłębiłem książki

#5 Offline   bogus1984


  • Postów: 7
  • Na forum od: 10 kwi 2012
  • Miejscowość: Mazowsze :)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:307D

Napisano 24 czerwca 2012 - 07:16

Ustawiłem zgodnie z rysunkiem na 45 stopni na kole pasowym, pompa na znak, jednak strasznie kopci i nie ma wolnych obrotów - treba gazować inaczej gaśnie, kręcenie pompą nie przynosi porządanego efektu. Gdzieś znalazłem, że 24 stopnie - też próbowałem, niestety podobny rezultat, może trochę niej kopci. Mam pytanie, czy jeżeli kręcę wałem zgodnie z ruchem wskazuwek zegara, zatrzymuję na danym kącie, czy trzeba ustawić na 0T, a następnie cofnąć na dany kąt ? Bo wtedy jest wyczuwalny delikatny luz na rozrządzie (ok. 5 stopni), może tu tkwi mój błąd, a może po prostu ten kąt jest inny - znalazłem niby do tego silnika 2.4 D kilka wersji - jedni piszą 15, inni że 21, 24, 25 + 1 i 45, jutro będę próbował ustawiać z tym cofaniem, czyli najpierw na 0T, a następnie cofnę wał w lewo na dany kąt.








Podobne tematy Zwiń