Skocz do zawartości




- - - - -

[W210] Po odłączeniu akumulatora brak elektryki...


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   youngcolor


  • Postów: 11
  • Na forum od: 06 sty 2012
  • Miejscowość: Opole!
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E230 1995r.

Napisano 06 lipca 2012 - 10:02

Witam!
Sprawa zaczęła się tak:
Zawiozłem kilka dni temu moją gwiazdę do mechanika na wymianę tarcz, klocków i kilku elementów przedniego zawieszenia. Co się okazało? Jakaś śruba gdzieś na wahaczu była tak zapieczona, że żeby ją odkręcić trzeba było coś tam spawać. W tym celu mechanik odłączył akumulator i komputer (cokolwiek miał na myśli, ale z tego co wywnioskowałem to chodziło mu o dużą puszkę po lewej stronie pod maską w komorze silnika). Po skończonej pracy oczywiście wszystko dobrze podłączył. Przyjeżdżam po samochód, stoi z otwartą szybą. Wsiadam, odpalam go i... szyba nie chce się podnieść. Dalej zauważyłem, że żadna szyba nie reaguje, żadna nie chce się opuścić. Ta jedna, która była otwarta zamknęła się dopiero po podłączeniu do jej silniczka na krótko bezpośrednio akumulator, czyli można wnioskować, że wszystkie silniczki są sprawne. Co z dalszych obserwacji? Nie działa centralny zamek, opuszczanie tylnych zagłówków, wycieraczka przednia, kierunkowskazy i światła awaryjne, ale w momencie jak uzbrajam alarm to kierunki migają tak jak powinny! A lusterka elektryczne działają normalnie...
Strasznie dziwna usterka, sprawdzałem na szybko bezpieczniki we wszystkich czterech skrzynkach i wyglądają ok....
Zabrałem się do działania: po otwarciu maski odkręciłem pokrywę po lewej stronie i podociskałem wszystkie znajdujące się tam moduły, sprawdziłem czy są dobrze podpięte i... zaczęły działać kierunkowskazy, wprawdzie mrugają w troszkę innym tempie, ale działają.
Na innym forum doczytałem, że moja usterka to może być wina zimnych lutów na module zasilania, czyli tym w skrzynce lewej stronie pod maską, ten który ma bezpieczniki. Wyjąłem go i poprawiłem wszystkie luty - bes skutku, usterka nadal jest.
Dalej doczytałem coś o module komfortu i module SAM. Nie wiem dokładnie czym one sterują, chciałem spojrzeć na ten moduł SAM, który rzekomo znajduje się w skrzynce po prawej stronie pod maską, tam koło bezpieczników:
Dołączona grafika
Odkręciłem tą pokrywę i co tam znalazłem?
Część o takim numerze: A2105450232
Po wpisaniu go w Allegro wyskakuje mi coś takiego:
http://allegro.pl/listing...ring=2105450232
Już sam nie wiem co to jest za część, obawiam się że to nie jest moduł SAM, ale w takim razie gdzie on jest?

Moi drodzy już sam nie wiem co mam robić z tym samochodem. Szykowałem się do jego sprzedaży, a tu taki klops, nie chce już więcej w niego inwestować...
Tym wszystkim musi odpowiadać jeden moduł, tylko jaki?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
youngcolor



#2 Offline   kanadyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 mar 2012
  • Miejscowość: poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lipca 2012 - 21:14

najgorsze jest to że uszkodzenia elektroniki są wrzodem na dupie, i każdy "znachor" będzie mówił co innego. Osobiście miałem podobny przypadek, gdzie po spawaniu ramy( chodzi o dostawcze auto tym razem) nie można było odpalić silnika - uszkodzeniu uległ moduł sterujący silnika. Można się okropnie wku#wiać na mechanika który spawał, ale podobno czasem to się zdarza pomimo odpięcia klem. Ja powiem CI tak - zacząłem od szukania naprawde dobrego elektronika w moim mieście - inaczej można zęby zjeść. Wymienisz pół auta a nadal będziesz z problemem. Jednak bez inwestycji chyba się nie obędzie....Wtedy kosztowało mnie to 400zł za naprawę modułu, plus popalone liczniki, radia....dramat. To tyle na pocieszenie kolego. Dobry elektronik i nic poza tym. Możesz ewentualnie wziąść fakture od elektronika i zanieść panu który spawał Ci śruby(o ile to nie Twoj dobry kumpel), może 50/50?

#3 Offline   youngcolor


  • Postów: 11
  • Na forum od: 06 sty 2012
  • Miejscowość: Opole!
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E230 1995r.

Napisano 11 lipca 2012 - 09:17

A czy jest możliwe, że po prostu komputer się jakoś zwiesił? Może wystarczy podłączyć samochód pod komputer i usunąć jakieś ewentualne błędy?

#4 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 lipca 2012 - 20:21

bo znając podejście mechaników to odłączył plus albo minus i spawał ,a potem jak zobaczył co narobił to zadzwonił gdzie trzeba i się dowiedział ,że przy spawaniu trzeba odłączyć aku i komputer , no napewno trzeba podłączyć pod komputer i jak jakiś mądry elektronik to odrazu powie ci czy to przez spawanie ...

#5 Offline   Martinez81


  • Postów: 2
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Suwałki
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:E420T

Napisano 23 czerwca 2015 - 20:08

To w przedliftowym S210(czyli W210 w Combi) ten moduł komfortu jest w tym samym miejscu? Bo objaw mam podobny: nie działa regulacja szyb, foteli, szyber i automatyka przedniej wycieraczki.

Najciekawsze, że po odpaleniu przez minutę lub 2 wszystko chodzi. :surprised:








Podobne tematy Zwiń