Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Układ kierowniczy - kierownica nie wraca



16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mrowa


  • Postów: 23
  • Na forum od: 22 maj 2012
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda crx1gen

Napisano 08 lipca 2012 - 14:22

Witam wszystkich gdzie moze tkwić przyczyna nie wracajacej sie kierownicy ???
W aucie wymieniłem wszystkie drążki zbieżność ustawiona ale nie pomogło!



#2 Offline   Aruś124


  • Postów: 81
  • Na forum od: 11 lut 2012
  • Miejscowość: Zbuczyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes C 202 2.2 cdi 125 km EX
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w 210 2.7 cdi automat

Napisano 08 lipca 2012 - 14:44

Przyczyną może być za mocno skręcona przekładnia kierownicza . Jak patrzysz na przekładnie z góry widać nakrętkę kontrójąć na 22 klucz i w niej jest śruba na ampol chyba 6 .. Luzujesz nakrętkę i chyba wkręcasz śrubę ampolową . Przekręcasz ja około 30 stopni kontrujesz i sprawdzasz . U mnie pomogło . Ale niech inni się wypowiedzą

#3 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2012 - 07:25

Albo może sworznie są na 5 minut przed kompletnym zatarciem. Dobrze by było podnieść przód i pokręcić kierownicą, rozpiąć drążki i ręcznie spróbować obrócić kołem...

#4 Offline   muszasty


  • Postów: 14
  • Na forum od: 03 cze 2009
  • Miejscowość: GDAŃSK
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Ex. W124 200D

Napisano 10 lipca 2012 - 07:36

ja jak kupowałem swoją 190 to koleś który mi sprzedawała powiedział, że wspomaganie padło i dlatego nie odbija :)
sworznie po raz drugi, nie kręciłbym śrubami, pamietam jak miałem w124, wkręcanie wykręcanie jakiejś śruby miało pomóc,
zrobiłem to nie umiejętnie ... i narobiłem bałaganu.

#5 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2012 - 10:27

kolega XM może mieć rację.U mnie też był taki problem, a po założeniu nowych sworzni wszystko wróciło do normy.Ja bym na początku sprawdził sworznie a dopiero później brał się za regulację przekładni.

#6 Offline   mrowa


  • Postów: 23
  • Na forum od: 22 maj 2012
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda crx1gen

Napisano 10 lipca 2012 - 21:43

Dokładnie tak sworzeń z prawej strony jest zapieczony dość solidnie musiałem użyć bardzo dużo siły aby ruszyć kołem lewo -prawo jak podniosłem auto takze czeka mnie wymiana sworznia ;/
Przy okazji taki sworzeń bedzie dobry???
http://moto.allegro....2478614962.html

Użytkownik mrowa edytował ten post 10 lipca 2012 - 21:44


#7 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2012 - 21:51

bardzo dobry. Nie czekaj z wymianą bo może się urwać i narobi ci bałaganu.

Temat zamykam jako że takowe już istnieją. O wymianie sworzni jest na forum obszerna lektura, na przykład tutaj: http://mb201-124.eu/...na/page__st__80

#8 Offline   tarantura13


  • Postów: 5
  • Na forum od: 28 gru 2016
  • Miejscowość: wałbrzych
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2017 - 18:13

Witam wszystkich,

Od niedawna jest posiadaczem Mercedesa :-) I mam takie pytanko.... Pojechałem sprawdzić zbieżność, na stacji diagnostycznej diagnosta stwierdził, że trzeba ustawić geometrię kół (pokazał mi, że najeżdżając na taką ruchomą płytę na ścieżce diagnostycznej, ona się rusza a nie powinna), dodatkowo pokazał mi, że przy maksymalnie skręconej kierownicy podczas jazdy samochodu kierownica samoczynnie nie powraca tzn auto jeździ cały czas w kółko- a powinno dążyć do ustalenia kierunku jazdy na wprost.

Pojechałem na geometrię, została ustawiona a auto dalej przy maksymalnie skręconej kierownicy nie dąży do ustalenia kierunku jazdy na wprost… Czy to tak ma być?????

#9 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 01 stycznia 2017 - 18:44

Całkowicie sama nigdy nie wróci zawsze trzeba jej "pomóc" ale powinno być wyczuwalne że "chce wracać"... Nie powinno nic blokować...

#10 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2017 - 11:19

Wyświetl postUżytkownik Bogdan 190 dnia 01 stycznia 2017 - 18:44 napisał

Nie powinno nic blokować...
Chyba, że są sworznie zapieczone.








Podobne tematy Zwiń