Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] Dieselek 3.0 (TD) lub 3.0 24V do 190tki


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2008 - 22:46

Mam pytanko co sadzicie o zalozeniu dieselka 3.0 do MB190. Autko mialo benzyne 2.6 wiec ma pas przystosowany do silnika 6 cylindrowego. W gre wchodzi tylko silnik diesla 3.0 lub 3.0 24V. Rozwazalem tez mozliwosc zalozenia 3.0 turbo diesla ale musial bym przerobic go na manuala (nie trawie automatow). Najbardziej realnym i oszczednym rozwiazaniem bylo by 3.0 12V. Co myslicie o tym silniku, podobno najbardziej niezawodny. Jestem ciekawy jak by to jezdzilo w MB190.



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 09 stycznia 2008 - 23:15

magik napisał:

Mam pytanko co sadzicie o zalozeniu dieselka 3.0 do MB190.

3.0 24V jest niedużo słabsze od 3.0 12V Turbo, a w dodatku według mnie ładniej pracuje i jest nowszą jednostką. Co do wpasowania do 190 to pewnie wejdzie, ale troszkę trzeba będzie porzeźbić. Oby tylko zawias przedni wytrzymał, bo tak duży diesel jest ciążki i powoduje sporo wibracji... Co do skrzyń to ASB spoko daje radę.
Jeżeli chcesz 3 litrowego diesla ładować do swojej budy z 1887 roku to według mnie bez sensu. Sam zakup żywego diesla i osprzętu przewyższy zapewne wartość auta.

PS. Chyba że przeszczepisz 3.0 Turbo z okulara, to już 177KM - musi wymiatać :)

#3 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 09 stycznia 2008 - 23:15

magik, a ogladales filmik DIESELBOOST :P jak juz klasc to 300DT :)

EDIT:

Rob napisał:

ładować do swojej budy z 1887 roku to według mnie bez sensu
w tym przypadku podzielam Twoje zdanie :) :)

#4 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2008 - 00:00

Hmm problem w tym ze turbo diesel wystepowal tylko w automacie a to odpada !!! Nie chce automatu !!! Ma byc tylko manual. Nie chodzi o kestie finanasowa bo wiem ze ta operacja jest nieoplacalna ale nie o to tu chodzi :) Powaznie mysle nad 3.0 12V bo jednosta stosunowo tania mocna i chyba dawala by niezle rade napedzac 190tke. Czy jest az tak duza roznica miedzy 3.0 12V a 3.0 24V ??? Na dieselbooscie 190tka ma 3.0 TD i zawiecha daje rade wiec chyba az tak tragicznie nie jest (zreszta mam teraz diesla 2.5 a 3.0 jest ciezszy tylko 50kg).

#5 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 10 stycznia 2008 - 00:01

Rob napisał:

ładować do swojej budy z 1887
To ciut stare, auto które ma 121 lat :P To rowerów jeszcze wtedy nie było :)

MICHAL200, Rob, nie widzieliście tej budy. Ja miałem przyjemność. Fakt, że nie jest skończona, tu skrzypi, tu trzaska, tam brakuje boczka na drzwiach :) - ale myślę że lift po jakim jest to auto sprawia, że 190 magika zasługuje na miano RARYTASU.

#6 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2008 - 00:12

Nia dieselbooscie jest turbo diesel w manualu. Ciekawe od czego jest sprzeglo i kolo zamachowe ale to juz duzo kombinacji i pewnie skrzynia nie bardzo by taka moc przenosila w manualu. Zastanawialem sie czy kolo zamachowe i sprzeglo nie podeszlo by z 3.0D bez turbo do turbo diesla i czy nie poskladac manuala ale to duzo rzezby.

Moze sie ktos wypowie jak sie smiga 3.0D 12V w manualu. Czy to zbiera sie dosc konkretnie ???

#7 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 stycznia 2008 - 00:35

magik, skoro w 124 daje rade i to dość dobrze to przy mniejszej wadze może być tylko lepiej :)

#8 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2008 - 00:39

190tka ma 150 kg mniej. Mysle ze mial by przyspieszenie na poziomie 12s :) Mam teraz 2.5D i bardzo ladnie to jezdzi z 3.0D to bedzie prawdziwa strzala. Z turbo dieslami za duzo kombinacji a silnik 3.0 24V drogi :P

#9 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 10 stycznia 2008 - 00:47

om 606 turbo z osprzętem to 8-10 tyś pln, wolnossący to pewnie z 5 i wiecej

jezeli zamierzasz jezdzic autem długo i namiętnie to czemu nie :) (swoją drogą 177 koni w w201 chyba nigdy by mi sie nie znudzilo :P )

#10 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2008 - 00:51

Turbo diesel wystepowal tylko w automacie :) . To ma byc manual :) Wiec juz prawie sie zdecydowalem na 3.0D bez turbo. Mysle ze stykna mi takie osiagi jakie bedzie miala taka maszyna :P 6 cylindrow wrum wrum :)








Podobne tematy Zwiń