Mam pytanko co sadzicie o zalozeniu dieselka 3.0 do MB190. Autko mialo benzyne 2.6 wiec ma pas przystosowany do silnika 6 cylindrowego. W gre wchodzi tylko silnik diesla 3.0 lub 3.0 24V. Rozwazalem tez mozliwosc zalozenia 3.0 turbo diesla ale musial bym przerobic go na manuala (nie trawie automatow). Najbardziej realnym i oszczednym rozwiazaniem bylo by 3.0 12V. Co myslicie o tym silniku, podobno najbardziej niezawodny. Jestem ciekawy jak by to jezdzilo w MB190.
0
[W201] Dieselek 3.0 (TD) lub 3.0 24V do 190tki
Rozpoczęty przez magik, sty 09 2008 22:46
29 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 stycznia 2008 - 22:46
#2
Napisano 09 stycznia 2008 - 23:15
magik napisał:
Mam pytanko co sadzicie o zalozeniu dieselka 3.0 do MB190.
3.0 24V jest niedużo słabsze od 3.0 12V Turbo, a w dodatku według mnie ładniej pracuje i jest nowszą jednostką. Co do wpasowania do 190 to pewnie wejdzie, ale troszkę trzeba będzie porzeźbić. Oby tylko zawias przedni wytrzymał, bo tak duży diesel jest ciążki i powoduje sporo wibracji... Co do skrzyń to ASB spoko daje radę.
Jeżeli chcesz 3 litrowego diesla ładować do swojej budy z 1887 roku to według mnie bez sensu. Sam zakup żywego diesla i osprzętu przewyższy zapewne wartość auta.
PS. Chyba że przeszczepisz 3.0 Turbo z okulara, to już 177KM - musi wymiatać
#3
Napisano 09 stycznia 2008 - 23:15
magik, a ogladales filmik DIESELBOOST jak juz klasc to 300DT
EDIT:
w tym przypadku podzielam Twoje zdanie
EDIT:
Rob napisał:
ładować do swojej budy z 1887 roku to według mnie bez sensu
#4
Napisano 10 stycznia 2008 - 00:00
Hmm problem w tym ze turbo diesel wystepowal tylko w automacie a to odpada !!! Nie chce automatu !!! Ma byc tylko manual. Nie chodzi o kestie finanasowa bo wiem ze ta operacja jest nieoplacalna ale nie o to tu chodzi Powaznie mysle nad 3.0 12V bo jednosta stosunowo tania mocna i chyba dawala by niezle rade napedzac 190tke. Czy jest az tak duza roznica miedzy 3.0 12V a 3.0 24V ??? Na dieselbooscie 190tka ma 3.0 TD i zawiecha daje rade wiec chyba az tak tragicznie nie jest (zreszta mam teraz diesla 2.5 a 3.0 jest ciezszy tylko 50kg).
#5
Napisano 10 stycznia 2008 - 00:01
Rob napisał:
ładować do swojej budy z 1887
MICHAL200, Rob, nie widzieliście tej budy. Ja miałem przyjemność. Fakt, że nie jest skończona, tu skrzypi, tu trzaska, tam brakuje boczka na drzwiach - ale myślę że lift po jakim jest to auto sprawia, że 190 magika zasługuje na miano RARYTASU.
#6
Napisano 10 stycznia 2008 - 00:12
Nia dieselbooscie jest turbo diesel w manualu. Ciekawe od czego jest sprzeglo i kolo zamachowe ale to juz duzo kombinacji i pewnie skrzynia nie bardzo by taka moc przenosila w manualu. Zastanawialem sie czy kolo zamachowe i sprzeglo nie podeszlo by z 3.0D bez turbo do turbo diesla i czy nie poskladac manuala ale to duzo rzezby.
Moze sie ktos wypowie jak sie smiga 3.0D 12V w manualu. Czy to zbiera sie dosc konkretnie ???
Moze sie ktos wypowie jak sie smiga 3.0D 12V w manualu. Czy to zbiera sie dosc konkretnie ???
#7
Napisano 10 stycznia 2008 - 00:35
magik, skoro w 124 daje rade i to dość dobrze to przy mniejszej wadze może być tylko lepiej
#8
Napisano 10 stycznia 2008 - 00:39
190tka ma 150 kg mniej. Mysle ze mial by przyspieszenie na poziomie 12s Mam teraz 2.5D i bardzo ladnie to jezdzi z 3.0D to bedzie prawdziwa strzala. Z turbo dieslami za duzo kombinacji a silnik 3.0 24V drogi
#9
Napisano 10 stycznia 2008 - 00:47
om 606 turbo z osprzętem to 8-10 tyś pln, wolnossący to pewnie z 5 i wiecej
jezeli zamierzasz jezdzic autem długo i namiętnie to czemu nie (swoją drogą 177 koni w w201 chyba nigdy by mi sie nie znudzilo )
jezeli zamierzasz jezdzic autem długo i namiętnie to czemu nie (swoją drogą 177 koni w w201 chyba nigdy by mi sie nie znudzilo )
#10
Napisano 10 stycznia 2008 - 00:51
Turbo diesel wystepowal tylko w automacie . To ma byc manual Wiec juz prawie sie zdecydowalem na 3.0D bez turbo. Mysle ze stykna mi takie osiagi jakie bedzie miala taka maszyna 6 cylindrow wrum wrum
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Spot Lublin |
Zloty i spoty | maciekw |
|
||
Podpięty Opinie o usuwaniu kont - Geneza powstania "elitarnego" klubu w124.pl |
Uwagi Administracyjne | XM |
|
||
300E 24V EGR- wpływ na pracę silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | dylu83 |
|
|