Skocz do zawartości




- - - - -

[w210] Problem z silnikiem - kotrolka EDC


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   misiek69mb


  • Postów: 37
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: bukowno

Napisano 10 stycznia 2008 - 19:06

Może ktoś orientuje się co oznacza kontrolka EDC przy silniku 2,2d,po zapaleniu silnik nierówno pracuje i hałasuje .Pomocy :sad:



#2 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 10 stycznia 2008 - 19:11

masz pompe lukasa :pub: nie siada CI ona przypadkiem i przez to swieci kontrolka EDC :hmm: sprawdz ja czy nie siada juz :drive:

#3 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 stycznia 2008 - 20:52

EDC to electronic diesel control. Czyli cała elektronika która występuje w nowoczesnych silnikach diesla.
Jest pare przyczyn takiego stanu rzeczy, ale najlepiej bedzie jak odczytasz pamięć błędów - skoro ci się pali ta kontrolka, błędy na pewno zostały zapisane.
Odczytaj, napisz - będziemy radzić dalej :drive:

#4 Offline   misiek69mb


  • Postów: 37
  • Na forum od: 30 gru 2007
  • Miejscowość: bukowno

Napisano 10 stycznia 2008 - 22:00

Ok dziękuje panowie przekazuje koledze info jak będzie jakaś diagnoza to napisze
:drive: :pub:

EDIT:
Cześć panowie.Komputer pokazał 10 błędów coś od wtrysków a reszta od pompy.I po usunięciu ich wszystko chodziło lux,aż tydzień temu jak się zaświeciła to to auto zgasło i już tak zostało.Diagnoza pompa umarła, pompiarz powiedział ze się nie opłaca robic i trza poszukać innej.Jeżeli ktoś ma taką pompe lukasa to prosze o namiary dzięki :hmm:

scalono posty

#5 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 stycznia 2008 - 00:32

misiek69mb napisał:

Komputer pokazał 10 błędów coś od wtrysków a reszta od pompy.I po usunięciu ich wszystko chodziło lux
To, że chodziło lux po skasowaniu błędów, nie oznacza, że usterka znikła - to tylko info dla kompa sterującego. Przede wszystkim przed skasowaniem błędy sie odczytuje i analizuje... wiem, że teraz, to jak umarłemu kadzidło.

Trzeba znów odczytać błędy (choć pewnie się nie wiele będą różniły od błyskotliwej diagnozy pompiarza) i je zrozumieć. Pompa tak od razu z byle czego nie pada. Ona jest sterowana elektronicznie i od tego sterowania bym zaczął :star:
A pompiarz guzik wie o tych pompach i tyle...

#6 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 25 stycznia 2008 - 08:28

Cytat

pompiarz powiedział...
Wszystko da się naprawić! Nowa pompa Cię będzie kosztowała ok 400zł (dane z allegro).

#7 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 stycznia 2008 - 09:45

misiek69mb, odczytaj jeszcze raz pamięć błędów (jak dobrze radzi jjanicki) i napisz na forum. Pompa mogła przestać współpracować, ale często usterka jest gdzie indziej.








Podobne tematy Zwiń