Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Przełącznik zespolony - brak świateł mijania


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ambrozy


  • Postów: 244
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: STRÓŻA
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RENAULT ESPACE 2.0T

Napisano 11 stycznia 2008 - 16:07

witam panowie problem z światłami długimi miałem od momentu jak dostałem :mrgreen:
wtedy nie było długich na "poganiaczu" niedawno znikneły całkiem
a dziś wsiąkły światła mijania da sie jakoś ten przełącznik naprawić czy muszę zakupić nowy ???
dziś byłem na szrocie chciał 100zł ale nie pasował bo nie był od e klase
ale swiatełka działały sprawdzałem , mocowanie nie pasowało :czujnik:



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 stycznia 2008 - 16:58

ambrozy napisał:

wtedy nie było długich na "poganiaczu" niedawno znikneły całkiem

Wypalony styk. Można naprawić jest gdzieś opis na forum. Jeżeli nie znajdziesz to daj znać - odszukam w archiwum

#3 Offline   ambrozy


  • Postów: 244
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: STRÓŻA
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RENAULT ESPACE 2.0T

Napisano 11 stycznia 2008 - 17:52

Rob, bym był bardzo dzwięczny jakbyś to odszukał :mrgreen:
jak oglądałem swój przełącznik to wydawał mi się nierozbieralny :czujnik:

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 stycznia 2008 - 17:57

Naprawa przełącznika zespolonego kierunkowskazów w MB W124 i W201

Zaczynamy od zdjęcia klemy, co by nam się poprzez przypadkowe załączenie zapłonu feler w układzie poduszki nie pojawił. Następnie bierzemy torx nr 25, na śrubokręcie albo długą "klamkę" ,musi mieć kilka cm długości i w dziurach od spodu kierownicy szukamy śrub które mocują poduszkę. Może w tym celu okazać się konieczne przekręcenie kluczyka zapłonu aby zwolnić blokadę kierownicy, ale mamy klemę zdjętą, to spoko.
Odkręcamy rzeczone śruby, odchylamy poduszkę i wyciągamy wtyczkę połączenia. Kierownica przykręcona jest tradycyjnie, imbus 10, wykonujemy czynność i odzyskujemy kawałek pojazdu, odkładamy na bok.
Pod spodem, zależnie od rocznika zobaczymy:
- szeroka listwa z końcowej produkcji: tzw. tasiemka kontaktowa, (plastykowy, obrotowy krążek zastępujący szczotki) ściągamy ją przy kołach ustawionych do jazdy na wprost, przykręcona dwoma wkrętami,
- modele wcześniejsze: aluminiowa, okrągła płytka z czterema szczotkami, którą również należy odkręcić.
Naszym oczom ukazuje się pod kierownicą (bliżej nie tłumaczę, to robił chyba prawie każdy z obecnych), na poprzecznym wzmocnieniu idącym od kolumny kier. w lewo zamocowany jest 14 pinowy wtyk, który również należy rozłączyć.
PRZEŁˇCZNIK JEST NASZ.

Rozdział drugi
Przełącznik poddajemy obserwacji. Dają się zauważyć cztery rurkowe nity zespalające ze sobą obie części przełącznika, rozwiercamy je wiertareczką, jeśli cholery się kręcą, to od strony nie wierconej wkładamy cienki, zegarmistrzowski śrubokręcik i przechylamy go lekko ona bok, co spowoduje unieruchomienie nitu na dany moment. Aha, należy również wyjąć szczotki kontaktowe sygnału (są na wcisk, wyjdą razem z białymi obsadkami i sprężynkami dociskowymi jako całe elementy). Nity rozwiercamy do momentu, aż będzie możliwe ich całkowite wysunięcie, co też robimy. Następnie rozdzielamy delikatnie obie połowy podstawy przełącznika. Część kabli obsługująca wycieraczkę idzie do dźwigienki i mogą stanowić pewną przeszkodę, jednak bardzo często można je wyjąć z prowadzenia lub spod osłonki (zależnie od wykonania) i będzie większa możliwość manewru. Teraz czynność najważniejsza: prawidłowe zlokalizowanie interesującego nas styku.
Przy braku pewności można, korzystając z okazji wyczyścić wszystkie styki, chociaż wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że akurat ten właściwy zostanie przeoczony i naprawa okaże się nieskuteczna.
Po wyczyszczeniu styków i prawidłowym umieszczeniu elementów wnętrza składamy obie części przełącznika ze sobą. Do zespolenia można użyć długich śrubek M 3 z nakrętkami lub bardziej elegancko, wykorzystać stare nity po niewielkim skróceniu ich gniazd w przełączniku (po prostu należy wziąć piątkę wiertełko i poprzez niewielkie rozwiercenie otworu nitu w przełączniku spowodować, że nit pomimo że jest krótszy, to jednak wystarczy).
Pozostaje złożenie pojazdu w odwrotnej kolejności, podpięcie klemy i sprawdzenie funkcji.
Nie podpinać klemy z odpiętym AIRBAG-iem!!! Włączenie zapłonu wywoła feler w sterowniku!!
Jeżeli w czasie sprawdzania funkcji okaże się, że nie działa dla odmiany sygnał dźwiękowy, to znaczy, że zapomnieliśmy wsadzić na miejsce szczotki kontaktowe sygnału. Ale to się często zdarza i nie należy się tym przejmować.
Przełączniki dostarczało trzech podwykonawców. Różnią się one szczegółami konstrukcyjnymi, jednak podany opis i sposób naprawy jest identyczny dla wszystkich. Podobny jest również stopień trudności naprawy, nie ma ryzyka, że po otwarciu obudowy wyskoczy nam garść sprężynek z którymi nie będzie wiadomo co zrobić. Jedna z wersji miała niektóre ze styków przez takie okienka-szczeliny dostępne od zewnątrz, była możliwość naprawy bez rozbierania, ale było ich bardzo mało.


Autor Gerri o ile pamiętam i MiSiak coś też przy tym dłubał :czujnik:

#5 Offline   ambrozy


  • Postów: 244
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: STRÓŻA
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RENAULT ESPACE 2.0T

Napisano 11 stycznia 2008 - 18:06

oki wszysto ladnie pieknie ale jeszcze pytanie czym te styki majlepiej czyścić i póżniej nasmarować ????

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 stycznia 2008 - 18:08

ambrozy napisał:

oki wszysto ladnie pieknie ale jeszcze pytanie czym te styki majlepiej czyścić i póżniej nasmarować ????

Może jakiś delikatny, drobnoziarnisty papierek i odpowiedni preparat w spreju? ;-)

#7 Offline   ambrozy


  • Postów: 244
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: STRÓŻA
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:RENAULT ESPACE 2.0T

Napisano 11 stycznia 2008 - 18:11

:D ;) :poklon: :poklon: :poklon:
jutro z rańca będę z tym walczył może sie uda, a jak nie to i tak bym musiał kupić nową używkę za 150zł :zeby:

#8 Offline   dan124


  • Postów: 584
  • Na forum od: 07 sty 2008
  • Miejscowość: warśafka
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 stycznia 2008 - 12:42

Coś czuję że u mnie też się kończy :jump:. Przez ostatni miesiąc nie było, teraz znów jest.
Czasem jak włączam kierunek w prawo to zaczynają świecić długie!

dzx za opis jak usunąć tą usterkę

#9 Offline   piciu-b


  • Postów: 18
  • Na forum od: 02 gru 2007
  • Miejscowość: Gniezno

Napisano 26 stycznia 2008 - 17:53

miałem dzisiaj taki przypadek:chciałem użyć spryskiwacza szyby,a tu cisza,włączam wycieraczkę przełącznikiem-cisza,po jakimś czasie wszystko ok.Czy przyczyną jest przełącznik zespolony pod kierownicą?

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 26 stycznia 2008 - 19:37

Przyczyny mogą być dwie. Albo ten przełącznik, albo coś z silniczkami.

Bardziej prawdopodobna wersja to właśnie przełącznik, ale może się okazać że wystarczy przeczyścić styki.








Podobne tematy Zwiń