Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[w124] Diesel - ciężko odpala, gaśnie niemal od razu.


153 odpowiedzi w tym temacie

#121 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 stycznia 2017 - 15:49

Jak wyciągniesz dużo paliwa z baku, to wyleci Ci jeszcze maksymalnie pół litra. Będzie leciało od razu.
Ja jak wyjmowałem bak, to najechałem na najazdy i dopiero dobrałem się do węży. Bez podniesienia auta nie ma co się brać.
Jeszcze tak co do wyciągania baku. Jak odkręcisz śruby (są 4, po 2 z lewej i prawej) to będziesz musiał solidnie pociągnąć za bak od strony kierowcy. U siebie musiałem na prawdę mocno pociągnąć. A potem trzeba manewrować, żeby rura od wlewu wyszła. Jak masz składane zagłówki, to uważaj na siłowniki od nich.

Użytkownik Szarik edytował ten post 09 stycznia 2017 - 15:52




#122 Offline   W124POWER


  • Postów: 132
  • Na forum od: 22 paź 2016
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2017 - 19:02

Spróbuje pompką spuścić jak najwięcej to nie dużo powinno zostać. Wystarczą podjazdy z cegieł ? Jak już rozbiorę ten bak to są jakieś uszczelki które trzeba wymienić aby potem paliwo nie uciekało? Sitko odkręcę i wyczyszczę a jak wyczyścić bak w środku na dnie aby wywalić ten brud? Czym wypłukać bak w miarę oszczędnie bo ropy to pewnie trzeba z 10 L aby wypłukać dobrze?

#123 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 stycznia 2017 - 19:43

Ja ściągałem paliwo po prostu zaciągając je ustami. Zostało może 200ml. Ale jak masz pompke, to tylko Ci ułatwi.
Jedyna uszczelka, to oring na nakrętce od sitka. Wymiaru niestety nie znam. Co do mycia, to nalej sobie do kanistra z 5l benzyny i wlewaj po trochu do baku, i potrząsaj nim. Gluty z dna przy sitku wyciągniesz łyżeczką najlepiej. A do wymycia sitka musiałem użyć kompresora, bo gluty były w środku w smoku.

Użytkownik Szarik edytował ten post 09 stycznia 2017 - 19:43


#124 Offline   W124POWER


  • Postów: 132
  • Na forum od: 22 paź 2016
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2017 - 20:27

. Rozpuszczalnik by coś dał albo benzyna ekstrakcyjna? I czy wgl. można takim czymś czyścić? Nie pisze po to bo mnie nie stać na benzynę normalną ale tak z ciekawości bo takiej ekstrakcyjnej mam na zapasie?

#125 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 stycznia 2017 - 20:56

Jak najbardziej może być ekstrakcyjna. Pisałem o normalnej, bo w takich ilościach jest przeważnie tańsza.

#126 Offline   W124POWER


  • Postów: 132
  • Na forum od: 22 paź 2016
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2017 - 00:21

Czyli na razie na tyle, u mnie w podlaskim ma cieplej być zabieram się za bak, od razu wymienię filtry paliwa i myślę że będzie chodził. Dzięki szarik za zbędne info.

Jak coś odezwę się

#127 Offline   W124POWER


  • Postów: 132
  • Na forum od: 22 paź 2016
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2017 - 14:36

Odpowiedzi uzyskiwałem od jednego użytkownika:) Na ten temat.

#128 Offline   bsc1991


  • Postów: 16
  • Na forum od: 14 paź 2016
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 stycznia 2017 - 08:52

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 06 października 2014 - 16:11 napisał

Podepnę się.

Znalazłem wydawałoby się wymarzony samochód - w124 z silnikiem OM602, dokładnie taki, jaki szukałem i jakim chciałbym zastąpić swoją wysłużoną gwiazdę. Blacharka idealna, wnętrze zadbane, ale do rzeczy. Poprosiłem właściciela, abym mógł obejrzeć auto gdy będzie całkowicie zimne (po nocy). W koću teraz jest najlepszy czas na zakup diesla :) Koleś nieco się zmieszał i kręcił, ale w końcu się zgodził. Wstałem przez to o 4:00 rano :) Były plus 3 stopnie. Po przybyciu na miejsce i próbie odpalenia były następujące problemy:
  • silnik długo zapalał - kręciłem jakieś 5-6 sekund (dudududu dudududu dudududu dudududu...)
  • Po ciężkim zapłonie przez ok 5-10 sekund pracował bardzo nierówno
  • Po 10-15 sekundach praca idealna, ssanie działa
  • w czasie tej nierównej pracy gdy kopcił dym wydobywał się też spod maski, z połaczenia tłumika z kolektorem. Z racji, że nieco dzwoni podejrzewam rozsypany katalizator. Dym z tłumika leciał również.
  • Po rozgrzaniu silnika do temp roboczej i zrobieniu jakieś 5-8 km praca zrobiła się nieco twardsza, jakby głośniejsza i jakby wzrosły obroty.
Jadąc rewelacja. Nic nie przerywa, nie szaprpie, auto ma moc, ładnie się zbiera, silnik nie klekocze, nie kopci. Gdyby nie problemy ze startem auto sprawuje się i pracuje jak nowe. Właścicielem jest dziadek, który sprzedaje go ze względu na wiek i stan zdrowia.

Na miejscu sprawdziłem:
  • świece żarowe metodą "na żarówkę" - jedna na 100% nie działa (z pięciu)
  • filtr paliwa główny wygląda na stosunkowo niedawno wymieniany (najdalej rok, dwa)
  • filtr powietrza dość czysty, podejrzewam również stosunkowo niedawną wymianę
  • pompa wtryskowa sucha
  • odma czysta, sucha
  • silnik nie cieknie, lekko spocony od strony skrzyni biegów
Jak ja miałem spaloną świecę żarową w w201 z OM602 silnik zapalał od strzała tylko nierówno pracował przez kilka-kilkanaście sekund (zależne od temp.). Co może być przyczyną? Jedna padnięta świeca o tej porze roku nie powinna sprawiać aż takich kłopotów z rozruchem.

Przelot z licznika ok. 460 kkm. Przymierzam się do zakupu, gdyż za tą cenę smiało mogę w niego włożyć nieco (nawet silnik lub pompę wymienić), gdyż blacharka i zawieszenie rewelacja. A i tego silnika nie widziałem jeszcze zajechanego.
Bardzo możliwe, że to nie tylko jedna świeca, u Siebie miałem podobnie, niby 1 była spalona, a ciężko mu było. Reszta miała dziwny nalot. Podejrzewam, że jak wymienisz 5 świec i nie będzie problemu. Tylko radze kup coś pokroju beru i wymień wszystkie, bo rozbierania troszkę jest a jak masz za poł roku czy za rok znów rozbierać i wymieniać kolejna to lepiej od razu zaatakować wszystkie.

#129 Offline   Dawid-SS


  • Postów: 160
  • Na forum od: 26 cze 2013
  • Miejscowość: ZST
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2018 - 19:44

Przepraszam że odkopuje temat, ale lekki problem mi się pojawił z 190d...
Ciężko odpala, łapie na początku na 3gary a może i dwa, po kilku sekundach jest ok, pracuje równo, jedzie i nie szarpie, kopci tak samo jak zawsze czyli mało. Na ciepłym silniku rozrusznik kręci dość długo żeby zaskoczył.
Świece wymieniłem na beru gn 858 i niestety nic to nie zmieniło, więc mam 4 świece na zapas... Filtry zmienione około 2-3 miesiące temu.
W weżykach nie widać bąbli powietrza, pompa i wtryski suche.
Brak mi pomysłów...

#130 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2018 - 21:31

Zajrzałbym do baku. Pojeździj trochę bez korka wlewowego, tylko jak będziesz miał mniej paliwa i ostrożnie na rondach :), zobaczysz czy będzie lepiej. Mierzyłeś opór na świecach? Może prąd do jakiejś nie dochodzi.

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 21 lutego 2018 - 21:39









Podobne tematy Zwiń