Skocz do zawartości




* * * * - 1 głosy

[w124] Diesel - ciężko odpala, gaśnie niemal od razu.


153 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 listopada 2013 - 17:20

Wyświetl postUżytkownik mercedes124 dnia 12 listopada 2013 - 13:45 napisał

Przy 1500 obr jak sie doda lekko gazu to silnik sie dość mocno zatrzęsie.

Odłącz wtyczkę ARA i ponów próbę, na 100 % pomoże.



#22 Offline   mercedes124


  • Postów: 24
  • Na forum od: 12 lis 2013
  • Miejscowość: iława
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2013 - 17:57

ok dzieki za wszelką pomoc. Myśle że to pompa bo silnik rano trzęsie się jak galareta i to dość długo po starcie i te zapalanie na ciepłym- jakby nie miał paliwa a w baku leje do pełna. Odpala gorzej od Opla Senatora 2.3d którego kiedyś miałem a silnik w nim to już był wrak i pił dużo oleju(robił dużą zasłonę dymną ). Ten w Mercu nie dymi. Tak w ogóle to dziś miałem totalnego farta. Właśnie przed chwilą wróciłem z Ostródy z drugą pompą wtryskową o tych samych numerach (tą samą). Wymontowana została przy mnie z silnika. :hooray: Kupiłem ją za 280 zł :hooray: . Także myślę że w nast tyg bedzie wymiana. Pozdrawiam Wszystkich posiadaczy Gwiazdy. :D

#23 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 listopada 2013 - 18:31

Wyświetl postUżytkownik mercedes124 dnia 13 listopada 2013 - 17:57 napisał

jakby nie miał paliwa a w baku leje do pełna

No i zdziwisz się jak wymienisz pompę a nic nie pomoże. Oczyść smok w baku.

#24 Offline   mercedes124


  • Postów: 24
  • Na forum od: 12 lis 2013
  • Miejscowość: iława
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2013 - 20:00

Do markslew. O co chodzi z tą wtyczką ARA bo jak ją przed chwilą odpiąłem i zrobiłem z 10 km to tak jakby lepiej silnik pracował. Czy odpięcie tej wtyczki ma wpływ na uruchamianie silnika? I czy muszę ją znowu podpinać? Te drgania podczas lekkich przygazówek przy 1500obr zniknęły.

#25 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 listopada 2013 - 21:53

Wyświetl postUżytkownik mercedes124 dnia 13 listopada 2013 - 20:00 napisał

Do markslew. O co chodzi z tą wtyczką ARA bo jak ją przed chwilą odpiąłem i zrobiłem z 10 km to tak jakby lepiej silnik pracował. Czy odpięcie tej wtyczki ma wpływ na uruchamianie silnika? I czy muszę ją znowu podpinać? Te drgania podczas lekkich przygazówek przy 1500obr zniknęły.

ARA to układ zapobiegający szarpaniu, żabkowaniu przód - tył. Tam jest elektromagnes który wciąga listwę regulacyjną w pompie i ogranicza dawkowanie przy gwałtownym dodaniu gazu. Może być układ rozregulowany, ja jeżdzę z odpiętą wtyczką ARA, nic się kompletnie nie stanie bo ARA ma wpływ głównie na komfort sterowania.

#26 Offline   mercedes124


  • Postów: 24
  • Na forum od: 12 lis 2013
  • Miejscowość: iława
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 19:04

i jest wina słabo zapalającego silnika. Zmierzone zostało ciśnienie na garach i:
1- 23
2-22
3-27,5
4-23
5-22
Ciśnienie mierzone po chwilowym uruchomieniu silnika czyli na zimno.
Co sądzicie o tym ciśnieniu.
Mechanik powiedział że może wymienić pierscienie pod warunkiem że nie ma progu w cylindrach bo jakby był to już nie ma sensu. I taka operacja by mnie kosztowała 1500 zł plus profilaktycznie remont głowicy. Mam dylemat. Kupić drugi silnik to też loteria.

#27 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 20 listopada 2013 - 20:31

Wyświetl postUżytkownik mercedes124 dnia 20 listopada 2013 - 19:04 napisał

Ciśnienie mierzone po chwilowym uruchomieniu silnika czyli na zimno.
Ciśnienie powinno się mierzyć na rozgrzanym silniku :E ( przy jego temperaturze roboczej).

Użytkownik Bruce_Nolan edytował ten post 20 listopada 2013 - 20:33


#28 Offline   mercedes124


  • Postów: 24
  • Na forum od: 12 lis 2013
  • Miejscowość: iława
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2013 - 20:45

Hm... Pomiar był robiony w warsztacie specjalizującym sie w mercedesach z długoletnią historią.

#29 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 20 listopada 2013 - 21:07

po nagrzaniu to nawet najgorsze parchy jako tako chodzą znośnie dlatego mierzy się też na zimno

możesz mieć pozapiekane w rowkach pierścienie, spróbuj płukanki liqui moly motorspülung
po płukance trzeba wymienić olej, zalewasz to na rozgrzany silnik i zostawiasz pracujący silnik na 20 minut
jest szansa ze pierścienie się ruszą i nie trzeba będzie jeszcze robić "remontu"

Użytkownik arek92 edytował ten post 20 listopada 2013 - 21:14


#30 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 21 listopada 2013 - 20:22

Wyświetl postUżytkownik mercedes124 dnia 20 listopada 2013 - 19:04 napisał

1- 23
2-22
3-27,5
4-23
5-22

Zmierz na gorąco jeszcze raz, i musisz mieć na 100 % sprawny i naładowany akumulator bo inaczej pomiar nie wiarygodny.

Masz EGR ? Jeśli tak otwórz klapkę do pomiaru. Zdejmij filtr powietrza. Poza tym jeśli kolektor dolotowy zasyfiony tak że ołówek nie przejdzie to też wynik pomiaru będzie do niczego.

A co do ciśnień to minimalne dopuszczalne przez fabrykę wynosi 18 bar.








Podobne tematy Zwiń