Użytkownik mercedes124 edytował ten post 26 listopada 2013 - 20:05
[w124] Diesel - ciężko odpala, gaśnie niemal od razu.
#41
Napisano 26 listopada 2013 - 19:59
#42
Napisano 26 listopada 2013 - 20:10
Użytkownik arek92 dnia 26 listopada 2013 - 19:24 napisał
Na pewno, to jest odłączony czujnik temperatury, bo grzeje 30 sekund jak dla syberyjskich mrozów. Sprawdź czy biały kabelek z małej wtyczki idzie do czujnika (jeśli jest tak samo jak w OM601, to jest koło pompy wody - charakterystyka jak dla zwykłego termistora NTC 2,2kOhm).
No i jeszcze taka uwaga. Jak gaśnie żarówka grzania świec, a z jakichś powodów chcemy zagrzać świece jeszcze dłużej, to wcale nie trzeba cofać kluczyka i grzać od nowa (szkoda stacyjki). Wystarczy... czekać dalej. Nawet po zgaśnięciu lampki, przekaźnik podtrzymuje grzanie przez jeszcze chyba 30 sekund (dopiero po tym dodatkowym czasie słychać "cyknięcie" rozłączające prąd).
Użytkownik mercedes124 dnia 26 listopada 2013 - 19:59 napisał
No i coś grzechocze potwornie. Ktoś powiedział, że napinacz - ja tam nie wiem, ale brzmi złowrogo.
Użytkownik XM edytował ten post 26 listopada 2013 - 20:11
#43 Gość_arek92_
Napisano 26 listopada 2013 - 20:12
były dwa rodzaje przekaźników świec, starsze sprawdzały działanie tylko pierwszej świecy, a te nowsze sprawdzały każdą świece
niektóre były z wbudowanym czujnikiem temperatury a niektóre miały osobny czujnik wkręcany w korpus pompy wody z tego co pamiętam, jeśli masz nie podpięty ten czujnik to przekaźnik grzeje pełny cykl około 60s
#44
Napisano 26 listopada 2013 - 20:22
Wiem że to sposób sprawdzania trochę spartański - bo musisz wtryski wykręcać, a trzeba potem je wkręcić na nowych podkładkach. Ale metoda bez ryzyka i widzisz na żywo czy grzeją czy nie.
#45
Napisano 26 listopada 2013 - 20:23
Użytkownik arek92 dnia 26 listopada 2013 - 19:24 napisał
Po filmikach można by tak wnioskować, jednak gdyby były spalone kontrolka po zapaleniu motoru by się świeciła, a jeżeli grzeją to bardzo słabo. Kolego mercedes124, na Twoim miejscu zacząłbym od świec. Dobre świece, tym bardziej teraz w warunkach zimowych to podstawa. Ja mam w swoim Bosch made in France, wybite na każdej świecy i sobie chwale. Grzeją się szybko i służą długo. Jednak test z bańką którą zaproponował kolega markslew można zrobić na początku bo zajmuje o wiele mniej czasu niż wymiana kompletu świec
Użytkownik mercedes124 dnia 26 listopada 2013 - 19:59 napisał
Użytkownik mercedes124 dnia 26 listopada 2013 - 19:59 napisał
Co nie znaczy że 4 pozostałe również są dobre , jednak jak równo chodzi i nie dymi to można tak wnioskować.
Użytkownik XM dnia 26 listopada 2013 - 20:10 napisał
#46
Napisano 26 listopada 2013 - 20:32
Użytkownik mercedes124 edytował ten post 26 listopada 2013 - 20:38
#47
Napisano 26 listopada 2013 - 20:37
Użytkownik mercedes124 dnia 26 listopada 2013 - 20:32 napisał
Użytkownik mercedes124 dnia 26 listopada 2013 - 20:32 napisał
A tak na poważnie. Kolego mercedes124, zacznij od rzeczy najprostszych. 1 - test z bańką, 2 - świece.
Użytkownik Mike69 edytował ten post 26 listopada 2013 - 20:37
#48
Napisano 26 listopada 2013 - 20:54
#49
Napisano 26 listopada 2013 - 21:27
Użytkownik arek92 dnia 26 listopada 2013 - 20:12 napisał
W roczniku auta o którym dyskutujemy, na 100% jest już przekaźnik sprawdzający świece niezależnie (w elektroniczny sposób, a nie kontaktronem), niemający bezpiecznika taśmowego (jest elektroniczne zabezpieczenie przeciwzwarciowe) i mający osobny czujnik. Po mojemu, świece grzeją. Możliwe, że są spuchnięte i popękane (od tak długiego grzania), ale grzeją na 99%. Nawet bez jednej świecy czy dwóch, po tak długim grzaniu, silnik powinien jakoś załapać. Przecież widać, że silnikiem nie rzuca, tylko go dusi. Widać, że spokojnie daje się wprowadzić na obroty, a mimo tego gaśnie - po kilku sekundach na obrotach, to i cylinder bez grzania powinien łapać już od samego ciśnienia.
Użytkownik mercedes124 dnia 26 listopada 2013 - 20:32 napisał
Pisałeś wcześniej...
Użytkownik mercedes124 dnia 12 listopada 2013 - 13:45 napisał
- najważniejszy jest ten pierwszy, między pompką transportową, a pierwszym przyłączem dużego filtra.
A właśnie... zamiast tej bańki, to możesz w ramach próby zamienić wężyk powrotny z zasilającym. Powrót nie jest tłumiony sitkiem smoka tak jak zasilanie.
Jeśli okaże się, że to jest to, to super. Skutek uboczny będzie taki, że zdmuchnie trochę glutów z sitka - lepiej je wyjąć w całości.
Użytkownik XM edytował ten post 26 listopada 2013 - 21:35
#50
Napisano 26 listopada 2013 - 23:44
Użytkownik XM dnia 26 listopada 2013 - 21:27 napisał
Niech zrobi bańkę, to najlepszy i niezawodny sposób. Na filmie widać było jak zdechł z 2000 obr. - brak paliwa, zapchany przewód/smok w baku/powietrze w przewodach.
Użytkownik mercedes124 dnia 26 listopada 2013 - 20:54 napisał
A ja bym zaproponował porządny wpysk temu mechanikowi
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
W201 Problem z odpalaniem na zimnym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|