Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 6 głosy

Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania



95 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 wrzesień 2013 - 17:26

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 24 wrzesień 2013 - 20:38 napisał

Osobiście sprawdzałem ten "cygański test"

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 24 wrzesień 2013 - 21:29 napisał

wojtek81, I jakie byly efekty ?
Autko sobie dość stanowczo wyhamowuje samo i płynnie rusza w przeciwnym kierunku.

#42 Offline   bigozz


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 wrz 2013
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E320T LPG 98r
  • Trzeci Mercedes:W123 230E 79r

Napisano 21 październik 2013 - 12:09

Wyświetl postUżytkownik wojtek81 dnia 26 wrzesień 2013 - 17:26 napisał

Autko sobie dość stanowczo wyhamowuje samo i płynnie rusza w przeciwnym kierunku.

Co nie pozostaje bez wpływu na żywotność tarczek w ASB.

#43 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 październik 2013 - 18:10

Akurat w tym wypadku taśm hamulcowych.

#44 Offline   bigozz


  • Postów: 92
  • Na forum od: 17 wrz 2013
  • Miejscowość: Inowrocław
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E320T LPG 98r
  • Trzeci Mercedes:W123 230E 79r

Napisano 28 październik 2013 - 09:22

Wybacz wojtek81 ale uważam, że forum takie jak to służy do tego aby pomagać ludziom a nie pokazywać im kto tu jest najważniejszy, ale widzę po Twoich postach, że to nie tylko moje odczucie, że ktoś tu uważa się za najmądrzejszego. To by było na tyle i przepraszam za OT.

#45 Offline   XM


  • Postów: 2650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 październik 2013 - 10:04

Wybacz Bigozz, ale uważam, że nie ma nic złego w tym, że ktoś podnosi merytoryczną jakość dyskusji, kulturalnie poprawiając błędy dyskutantów. Jakiś przewrażliwiony jesteś, ale to może wina poniedziałku ;) . Ja nie mam nic przeciwko jak mi ktoś wytknie błąd - zyskują na tym inni i zyskuję na tym ja. Chyba, że mnie ktoś zmiesza z błotem, ale na tym forum tego nie widać. Wejdź sobie w motoryzacyjne działy na elektroda.pl - tam szybko znajdziesz jak naprawdę wygląda pokazywanie kto jest najważniejszy :D .

#46 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 październik 2013 - 18:40

Wyświetl postUżytkownik bigozz dnia 28 październik 2013 - 09:22 napisał

forum takie jak to służy do tego aby pomagać ludziom
Oczywiście, tak jest.
A najlepszą formą pomocy jest przedstawienie wiedzy stricte i bez niedomówień - każdą nieścisłość należy prostować, gdyż później te nieścisłości wracają do Ciebie rozdymane do granic "urban legends". Możesz czuć się na pewno trochę "pokrzywdzony", gdyż w innym temacie praktycznie każdy Twój post był torpedowany, ale nie dla frajdy - tylko dlatego, że pisałeś w nich rzeczy niekoniecznie zgodne z prawdą zapominając o tym, że ktoś kto szuka informacji może wziąć je za pewnik. Sam rozumiesz.

#47 Offline   m104


  • Postów: 4295
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopad 2013 - 13:50

Odnośnie blokady przed wrzuceniem R w czasie jazdy, wyszperałem w WIS:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Okazuje się, że nie tylko R jest blokowane, ale także pozostałe przełożenia w przypadku, gdyby ich wrzucenie spowodowało wejście silnika w zbyt wysokie obroty

#48 Offline   1956


  • Postów: 6
  • Na forum od: 21 sty 2012
  • Miejscowość: tychy
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Peugeot Expert

Napisano 22 styczeń 2014 - 19:06

Czy można żeby "wybujać" auto z zaspy przesuwać dźwignię z R na D bez używania hamulca?

#49 Offline   m104


  • Postów: 4295
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 styczeń 2014 - 20:03

Można, ale będzie to mało efektywne - zwłoka przy przełączaniu R/D/R może uniemożliwić rozbujanie samochodu. Ważne, zeby nie "gazować" przed pełnym zapięciem biegu.

#50 Offline   OldPiernik


  • Postów: 138
  • Na forum od: 03 sie 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 styczeń 2014 - 17:06

To jak najbardziej efektywnie wyjechać z zaspy?

#51 Offline   m104


  • Postów: 4295
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 styczeń 2014 - 17:23

Automatem ? Odsypać śnieg spod kół, podsypać piachem, popiołem, kamykami i poprosić kogoś o popchnięcie. Ewentualnie, zapiąć D i wyjść i samemu pchać, ale wtedy trzeba gonić samochód ;)

Naprawdę ciężko jest rozbujać samochód na tyle, żeby wyjechać. Chyba, że czas załączania D/R jest dość niski i mamy sporo miejsca na "bujanie". Sporo zależy też od stanu ogumienia, warto też wrzucić ~100-150 kg balastu do bagażnika, np worek z piaskiem. Będzie w razie czego także czym podsypać pod koła.

#52 Offline   Dziąbek


  • Postów: 102
  • Na forum od: 27 sty 2010
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE + LPG
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D

Napisano 23 styczeń 2014 - 20:06

Do rozbujania dajesz D-N-D-N-D i powoli wyjdzie z zaspy. Do ASB potrzeba bdb opon zimowych, żadnych wielosezonów.

#53 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 25 styczeń 2014 - 16:41

http://brandon314.fi...full-manual.pdf

#54 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 26 styczeń 2014 - 01:43

Próbowałem ostatnio odgarnąć śnieg, bujać przód - tył, ale bez kilkukrotnego podsypania nie miało to sensu. Ważne, żeby nie było na drodze nierówności. Czyli kopanie do gołej nawierzchni staje się koniecznością. Podsypiesz, pokręcisz kolami i wyślizgasz to, co podsypałeś. Dołóż do bagażnika kilkadziesiąt kilo. Obciążenie na tylną oś jest tak mizerne, że zimowe opony nie sprawiają różnicy. Najzabawniejsze jest to, że jak stoisz pod skosem, chcesz wyjechać z zaspy i kręcisz kołami, to nadal wyjeżdżasz po linii prostej.

Wyświetl postUżytkownik Dziąbek dnia 23 styczeń 2014 - 20:06 napisał

Do ASB potrzeba bdb opon zimowych, żadnych wielosezonów
Jakie te opony by nie były po śniegu żadne nie zdają egzaminu.

#55 Offline   szatan21292


  • Postów: 173
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2014 - 10:48

Hejka. Jako że temat o zasadzie działania skrzyni biegów ASB to mam pytanie do Was. Posiadam w201 200d z ASB i zauważyłem że auto po puszczeniu gazu bardzo słabo się toczy, przez pewien czas myślałem że to kwestia ręcznego, że może nie puszcza. Tarcze wymieniłem, ręczny nowy itd. ale auto dalej bardzo szybko zwalnia. Więc pomyślałem że może mój automat nie wrzuca na "luz" po odpuszczeniu gazu do zera i tak podczas jazdy wrzuciłem N i faktycznie, wówczas auto toczyło się bardzo elegancko i lekko.
Tu pojawia się mój brak wiedzy na temat prawidłowego działania skrzyni, otóż czy mój w201 200d z ASB po wyjechaniu z fabryki wrzucał na luz po puszczeniu gazu czy nie ? Dodam że dzieje się tak bez względu na prędkość.

#56 Offline   m104


  • Postów: 4295
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2014 - 12:50

Żadna skrzynia 722.x nie wrzuca na luz po puszczeniu gazu, nie ma też tzw wolnego koła. Ma hamować silnikiem. Efektywne to nie będzie, ze względu na straty w sprzęgle hydrokinetycznym, najłatwiej to zaobserwować przy obrotach >2000.

#57 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2014 - 15:44

Wyświetl postUżytkownik szatan21292 dnia 25 marzec 2014 - 10:48 napisał

Jako że temat o zasadzie działania skrzyni biegów ASB to mam pytanie do Was
Czyli znalazłeś, ale nie czytałeś? :E
http://mb201-124.eu/...post__p__245502

#58 Offline   szatan21292


  • Postów: 173
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2014 - 17:46

Ok dzięki. Widzę teraz że całe życie miałem błędne myślenie o tym silniku i tej skrzyni. :( A tak a propo jak już pytam, w w201 200d z 89roku już z szeroką listwą jest skrzynia biegów 722.3 czy 722.4 ? nigdzie znaleźć nie mogę tej informacji.

#59 Offline   m104


  • Postów: 4295
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2014 - 17:54

722.3 szła z 6-cio i 8-mio cylindrowcami.

#60 Offline   szatan21292


  • Postów: 173
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marzec 2014 - 21:44

Przejrzałem temat raz jeszcze i naszło mnie jedno pytanie, otóż czy podczas jazdy z lewarkiem w pozycji D da się przełączyć na pozycję N. Lecz czy takie wrzucanie na " luz " podczas jazdy może uszkodzić skrzynię biegów ? Domyślam się że wówczas na luzie skrzynia ma mierne smarowanie, ale mogę się mylić. A więc jak to jest z tym luzem ?