Skocz do zawartości




* * * * * 7 głosy

Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania



137 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2014 - 17:23

Automatem ? Odsypać śnieg spod kół, podsypać piachem, popiołem, kamykami i poprosić kogoś o popchnięcie. Ewentualnie, zapiąć D i wyjść i samemu pchać, ale wtedy trzeba gonić samochód ;)

Naprawdę ciężko jest rozbujać samochód na tyle, żeby wyjechać. Chyba, że czas załączania D/R jest dość niski i mamy sporo miejsca na "bujanie". Sporo zależy też od stanu ogumienia, warto też wrzucić ~100-150 kg balastu do bagażnika, np worek z piaskiem. Będzie w razie czego także czym podsypać pod koła.



#52 Offline   Dziąbek


  • Postów: 102
  • Na forum od: 27 sty 2010
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE + LPG
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D

Napisano 23 stycznia 2014 - 20:06

Do rozbujania dajesz D-N-D-N-D i powoli wyjdzie z zaspy. Do ASB potrzeba bdb opon zimowych, żadnych wielosezonów.

#53 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 25 stycznia 2014 - 16:41

http://brandon314.fi...full-manual.pdf

#54 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 26 stycznia 2014 - 01:43

Próbowałem ostatnio odgarnąć śnieg, bujać przód - tył, ale bez kilkukrotnego podsypania nie miało to sensu. Ważne, żeby nie było na drodze nierówności. Czyli kopanie do gołej nawierzchni staje się koniecznością. Podsypiesz, pokręcisz kolami i wyślizgasz to, co podsypałeś. Dołóż do bagażnika kilkadziesiąt kilo. Obciążenie na tylną oś jest tak mizerne, że zimowe opony nie sprawiają różnicy. Najzabawniejsze jest to, że jak stoisz pod skosem, chcesz wyjechać z zaspy i kręcisz kołami, to nadal wyjeżdżasz po linii prostej.

Wyświetl postUżytkownik Dziąbek dnia 23 stycznia 2014 - 20:06 napisał

Do ASB potrzeba bdb opon zimowych, żadnych wielosezonów
Jakie te opony by nie były po śniegu żadne nie zdają egzaminu.

#55 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 10:48

Hejka. Jako że temat o zasadzie działania skrzyni biegów ASB to mam pytanie do Was. Posiadam w201 200d z ASB i zauważyłem że auto po puszczeniu gazu bardzo słabo się toczy, przez pewien czas myślałem że to kwestia ręcznego, że może nie puszcza. Tarcze wymieniłem, ręczny nowy itd. ale auto dalej bardzo szybko zwalnia. Więc pomyślałem że może mój automat nie wrzuca na "luz" po odpuszczeniu gazu do zera i tak podczas jazdy wrzuciłem N i faktycznie, wówczas auto toczyło się bardzo elegancko i lekko.
Tu pojawia się mój brak wiedzy na temat prawidłowego działania skrzyni, otóż czy mój w201 200d z ASB po wyjechaniu z fabryki wrzucał na luz po puszczeniu gazu czy nie ? Dodam że dzieje się tak bez względu na prędkość.

#56 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 12:50

Żadna skrzynia 722.x nie wrzuca na luz po puszczeniu gazu, nie ma też tzw wolnego koła. Ma hamować silnikiem. Efektywne to nie będzie, ze względu na straty w sprzęgle hydrokinetycznym, najłatwiej to zaobserwować przy obrotach >2000.

#57 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 15:44

Wyświetl postUżytkownik szatan21292 dnia 25 marca 2014 - 10:48 napisał

Jako że temat o zasadzie działania skrzyni biegów ASB to mam pytanie do Was
Czyli znalazłeś, ale nie czytałeś? :E
http://mb201-124.eu/...post__p__245502

#58 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 17:46

Ok dzięki. Widzę teraz że całe życie miałem błędne myślenie o tym silniku i tej skrzyni. :( A tak a propo jak już pytam, w w201 200d z 89roku już z szeroką listwą jest skrzynia biegów 722.3 czy 722.4 ? nigdzie znaleźć nie mogę tej informacji.

#59 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 17:54

722.3 szła z 6-cio i 8-mio cylindrowcami.

#60 Offline   szatan21292


  • Postów: 183
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 marca 2014 - 21:44

Przejrzałem temat raz jeszcze i naszło mnie jedno pytanie, otóż czy podczas jazdy z lewarkiem w pozycji D da się przełączyć na pozycję N. Lecz czy takie wrzucanie na " luz " podczas jazdy może uszkodzić skrzynię biegów ? Domyślam się że wówczas na luzie skrzynia ma mierne smarowanie, ale mogę się mylić. A więc jak to jest z tym luzem ?








Podobne tematy Zwiń