Skocz do zawartości




* * * * * 7 głosy

Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania



137 odpowiedzi w tym temacie

#91 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 22 października 2015 - 14:12

Czyli nie ważne czy jadę 40 czy 100 to samochód zwolni np. do 30 i zblokuje koła bo to jest ta granica konwertera? Czy moment zblokowania kół jest zależny od tego na jakim biegu jedziemy czyli na np. 4-30, 3-25 2-20 1-10( strzelam z tymi wartościami)



#92 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2015 - 18:59

Trudno powiedzieć, nikt tego nie sprawdzał - przynajmniej nikt z nas.
Trzeba by pogadać z Changiem, może ma coś z zajechaną skrzynką i kwadrans na zrobienie testów.

#93 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 04 marca 2016 - 21:13

Wyświetl postUżytkownik olek_w1 dnia 16 kwietnia 2013 - 18:32 napisał

Znalazłem w sieci takie obrazki dotyczące funkcjonowania przełożeń skrzyń serii 722.4
kiedyś czytałem ten wątek i bardzo mi się podobał - więc postanowiłem go uzupełnić
może ktoś będzie chciał przeanalizować działanie przełżeń na : :1-szym biegu, 2-gim biegu , 3-cim i , 4-tym biegu
Czy ktoś posiada może zdjęcia z 3-cim i 4-tym biegiem? Niestety linki wygasły...

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 04 marca 2016 - 21:14


#94 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2016 - 21:20

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#95 Offline   bubel69


  • Postów: 84
  • Na forum od: 13 kwi 2013
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2016 - 06:31

A czy ktoś jest może w posiadaniu zdjęć rozłożonej płyty sterującej ze skrzyni 722.412? Patrzę na książkę ATSG, ale nic mi się tu nie zgadza. Sprawa wygląda tak, że jak się przełącza na D, to samo wciska ten zawór, który powinna wciskać linka od kickdowna, tak jakby dostawał ciśnienie oleju nie tam, gdzie trzeba. Mercedes S280 2.6 L

#96 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 stycznia 2017 - 21:03

Genialne wideo:
https://www.youtube....h?v=auQgOtveQi0

#97 Offline   Janek12


  • Postów: 2
  • Na forum od: 09 lis 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2017 - 11:37

Fajny i wyczerpujący artykuł, chociaż szkoda że nie ma opisanych plusów i minusów takiej skrzyni w porównaniu do skrzyni manualnej. Nie da się ukryć iż skrzynia automatyczna jest wygodniejsza w użytkowaniu ale czy tańsza w eksploatacji i naprawach?

#98 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 09 listopada 2017 - 14:17

Plusy i minusy każdy ma swoje jeśli już zna różnice.

+ automat jest wygodniejszy
+ automat jest idiotoodporny- nie pozwoli kręcić do końca skali ani jechać pod górę na najwyższym biegu przy 1000 obr. i ukręcić wał w świderek
+ praktycznie niezniszczalny jeśli ma dobry olej

- mniejsza dynamika
- wyższe spalanie
- niesportowy charakter (:E)
- drogi w naprawach jeśli się popsuje
- nie odpali awaryjnie na hol
- zimą robi niespodzianki przy cofaniu :D

Minusy w obliczu plusów moim zdaniem bledną. Jeśli auto ma po prostu jeździć to automat zawsze wygrywa z manualem moim zdaniem. Nie zgrzyta, nie szarpie, jak depniesz to wyprzedzi, jak zahamujesz to nie dławi, sam o siebie się troszczy i ogólnie wszystko ma w nosie. Te 0.7 l więcej i pól sekundy dłużej to żadna cena.


#99 Offline   S124


  • Postów: 70
  • Na forum od: 06 gru 2014
  • Miejscowość: Głowno
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:6 Trabantów

Napisano 22 listopada 2017 - 22:44

Czy ktoś posiada wiedzę która skrzynia 722.4 ma najmocniejsze "flaki"? i przyjmie około 400 nm ?

#100 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2017 - 23:05

S124, http://mb201-124.eu/...post__p__350141








Podobne tematy Zwiń