Skocz do zawartości




* * * * * 7 głosy

Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania



137 odpowiedzi w tym temacie

#111 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2018 - 17:44

Nie, Kick-Down to solenoid i zawór z tyłu skrzyni.



#112 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 14 lutego 2018 - 10:07

Mnie ostatnio zainteresowało, bo wcześniej się nad tym nie zastanawiałem- co dokładnie sprawia, że na zapiętym biegu auto nie stacza się z góry w przeciwnym kierunku? Albo mi to w tym temacie umknęło?

Tutaj przeczytałem, że 722.3/4 nie mają koła wolnego. Fachowiec od automatów z którym rozmawiałem na żywo twierdzi, że mają i to ono właśnie trzyma auto. Inny forumowicz twierdzi, że to kwestia tarczek ciernych.

Mi się samochód ostatnio raz stoczył, co prawda na ślizgawicy więc prawdopodobnie po prostu się poślizgnął. Ale jeśli nie, to co nie zadziałało?

#113 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 15 lutego 2018 - 18:33

Mnie się wydaje, że to konwerter za to odpowiada.
Bieg ciśnie naprzód i chce jechać, a opór (wzniesienie) to równoważy i wtedy siła i wydajność pompy konwertera trzyma pojazd w bezruchu.
Może być tak, że przy dużym wzniesieniu się cofnie, bo miał zbyt niski poziom oleju i przy dodatkowym nachyleniu płyn dodatkowo "od-płynął". Jak to płyn. Ale w zasadzie nie powinien w ogóle się ruszyć.

Użytkownik AiM edytował ten post 15 lutego 2018 - 18:36


#114 Offline   Kristoff


  • Postów: 601
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 09 sierpnia 2019 - 17:50

Panowie i Panie, od niedawna posiadam swoj pierwszy automat,jezdzi sprawnie natomiast mam zamiar oddać go na wymianę oleju ponieważ ostatnia wymiana była dawno.Muszę go jeszcze odstawić na regulację podciśnienia i przyjrzenia modulatora do magika od skrzyń w moim regionie.Pytanie do Was czy wcześniejsza wymiana oleju przed oddaniem go do wyregulowania nie niesie ze sobą konieczności ponownego spuszczania oleju? Nie chciałbym się potem dowiedzieć że muszę ponownie wymieniać oliwę i filtr.Może jedno i drugie nie wpływa na siebie?
Ktoś mocno siedzi w tych sprawach?
Dzięki za odpowiedzi.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 09 sierpnia 2019 - 17:54


#115 Offline   wilq1902


  • Postów: 32
  • Na forum od: 08 maj 2012
  • Miejscowość: Kraków. Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 200E 1992

Napisano 10 września 2019 - 13:39

Ma ktoś numer uszczelniacza, który występuję na wyjściu wału napędowego ze skrzyni biegów w stronę mostu? Automat 4 biegowy, 1990 rok.

#116 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2020 - 16:55

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 14 lutego 2018 - 10:07 napisał

Mnie ostatnio zainteresowało, bo wcześniej się nad tym nie zastanawiałem- co dokładnie sprawia, że na zapiętym biegu auto nie stacza się z góry w przeciwnym kierunku? Albo mi to w tym temacie umknęło?

Tutaj przeczytałem, że 722.3/4 nie mają koła wolnego. Fachowiec od automatów z którym rozmawiałem na żywo twierdzi, że mają i to ono właśnie trzyma auto. Inny forumowicz twierdzi, że to kwestia tarczek ciernych.

Mi się samochód ostatnio raz stoczył, co prawda na ślizgawicy więc prawdopodobnie po prostu się poślizgnął. Ale jeśli nie, to co nie zadziałało?
Są takzwane "Freewheel", czyli sprzęgła jednokierunkowe - w zależności od aktualnie włączonego biegu są używane bądź nie - na wałku z planetarką i to aż 2. Na schematach oznaczone jako F1 i F2.

Mam do Was pytanie.
2 miesiace temu wziąłem się za naprawę skrzyni 722.5 w "okularze". Był problem ze wstecznym biegiem i zbyt wolnym toczeniem się auta, po odpuszczeniu hamulca.
Wymienilem wszystko co było zużyte lub uszkodzone, czyli tarczki hamulca B3, tłok B3, przekładki sprężyste jedna od sprzęgła KS i jedna od B3.
Skrzynia dostała nowy zestaw uszczelek, pierścieni teflonowych, oringów itp.
Wszystko wymyte i wyczyszczone, płyta sterująca również rozebrana i wyczyszczona (tu wizualnie nic nie było zużyte).
Kilka dni temu zamontowalem skrzynię z powrotem do samochodu i podczas pierwszej jazdy testowej wszystko działało jak należy, tylko na D, 3 lub 2 mijało około 3 sekund, zanim bieg został włączony.
Na R zapina bieg po okolo 1 sekundzie. Po chwili zauważyłem, że podczas ostrego dodania gazu przy ruszaniu, skrzynia zaczyna się slizgać na pierwszym biegu. I tylko na pierwszym biegu.
Sprawdzając schemat działania skrzyni, wychodzi na to, że różnica między np 1 a 2 biegiem, polega na tym, że na 1 biegu uzywane są koła F1, F2, hamulec B2 i sprzęgło KS, a na 2 zamiast F1 dziala hamulec B1, dodatkowo B2, F2, KS.
Czy mozliwe jest, że tylko w płycie sterującej jest coś nie tak? Bo pozostałe sprzęgła, hamulce używane są też na innych biegach, więc chyba też by występował poślizg? Tylko KS jest uzywane na wszystkich przełożeniach oprócz 5 biegu.



#117 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2020 - 17:42

Male sprostowanie, w skrzyniach 4 biegowych jest jedno wolne koło, w 5 biegowych są dwa.

Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 04 maja 2020 - 17:54


#118 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 maja 2020 - 17:51

Wyświetl postUżytkownik SuperBuster11 dnia 04 maja 2020 - 17:42 napisał

Male sprostowanie, w skrzyniach 5 biegowych jest jedno wolne koło, w 5 biegowych są dwa.

W których jest jedno, a w których dwa? :E

#119 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 maja 2020 - 17:55

A bo te telefony takie małe literki mają 😁

#120 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2020 - 22:36

Przy okazji mojej walki ze skrzynią odkryłem, że zamiana miejscem zaworka nr 44, ze sprężyną, czyli najpierw wkladamy sprężynę, potem tłoczek powoduje ruszanie skrzyni zawsze z 1 biegu. Niezależnie od wybranego trybu pracy (E lub S) i niezależnie czy wybierzemy D, czy D>2>D.









Podobne tematy Zwiń