Automatyczna skrzynia biegów - budowa i zasada działania
#111
Napisano 27 stycznia 2018 - 17:44
#112
Napisano 14 lutego 2018 - 10:07
Tutaj przeczytałem, że 722.3/4 nie mają koła wolnego. Fachowiec od automatów z którym rozmawiałem na żywo twierdzi, że mają i to ono właśnie trzyma auto. Inny forumowicz twierdzi, że to kwestia tarczek ciernych.
Mi się samochód ostatnio raz stoczył, co prawda na ślizgawicy więc prawdopodobnie po prostu się poślizgnął. Ale jeśli nie, to co nie zadziałało?
#113
Napisano 15 lutego 2018 - 18:33
Bieg ciśnie naprzód i chce jechać, a opór (wzniesienie) to równoważy i wtedy siła i wydajność pompy konwertera trzyma pojazd w bezruchu.
Może być tak, że przy dużym wzniesieniu się cofnie, bo miał zbyt niski poziom oleju i przy dodatkowym nachyleniu płyn dodatkowo "od-płynął". Jak to płyn. Ale w zasadzie nie powinien w ogóle się ruszyć.
Użytkownik AiM edytował ten post 15 lutego 2018 - 18:36
#114
Napisano 09 sierpnia 2019 - 17:50
Ktoś mocno siedzi w tych sprawach?
Dzięki za odpowiedzi.
Użytkownik Kristoff edytował ten post 09 sierpnia 2019 - 17:54
#115
Napisano 10 września 2019 - 13:39
#116
Napisano 04 maja 2020 - 16:55
Użytkownik Sawyer dnia 14 lutego 2018 - 10:07 napisał
Tutaj przeczytałem, że 722.3/4 nie mają koła wolnego. Fachowiec od automatów z którym rozmawiałem na żywo twierdzi, że mają i to ono właśnie trzyma auto. Inny forumowicz twierdzi, że to kwestia tarczek ciernych.
Mi się samochód ostatnio raz stoczył, co prawda na ślizgawicy więc prawdopodobnie po prostu się poślizgnął. Ale jeśli nie, to co nie zadziałało?
Mam do Was pytanie.
2 miesiace temu wziąłem się za naprawę skrzyni 722.5 w "okularze". Był problem ze wstecznym biegiem i zbyt wolnym toczeniem się auta, po odpuszczeniu hamulca.
Wymienilem wszystko co było zużyte lub uszkodzone, czyli tarczki hamulca B3, tłok B3, przekładki sprężyste jedna od sprzęgła KS i jedna od B3.
Skrzynia dostała nowy zestaw uszczelek, pierścieni teflonowych, oringów itp.
Wszystko wymyte i wyczyszczone, płyta sterująca również rozebrana i wyczyszczona (tu wizualnie nic nie było zużyte).
Kilka dni temu zamontowalem skrzynię z powrotem do samochodu i podczas pierwszej jazdy testowej wszystko działało jak należy, tylko na D, 3 lub 2 mijało około 3 sekund, zanim bieg został włączony.
Na R zapina bieg po okolo 1 sekundzie. Po chwili zauważyłem, że podczas ostrego dodania gazu przy ruszaniu, skrzynia zaczyna się slizgać na pierwszym biegu. I tylko na pierwszym biegu.
Sprawdzając schemat działania skrzyni, wychodzi na to, że różnica między np 1 a 2 biegiem, polega na tym, że na 1 biegu uzywane są koła F1, F2, hamulec B2 i sprzęgło KS, a na 2 zamiast F1 dziala hamulec B1, dodatkowo B2, F2, KS.
Czy mozliwe jest, że tylko w płycie sterującej jest coś nie tak? Bo pozostałe sprzęgła, hamulce używane są też na innych biegach, więc chyba też by występował poślizg? Tylko KS jest uzywane na wszystkich przełożeniach oprócz 5 biegu.
#117
Napisano 04 maja 2020 - 17:42
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 04 maja 2020 - 17:54
#119
Napisano 04 maja 2020 - 17:55
#120
Napisano 08 maja 2020 - 22:36
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[w124] problem z redukcją biegów ASB 722.5 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RyjekMB |
|
|