[S124] Kombi - zamek tylnej klapy nie działa
#1
Napisano 03 września 2012 - 09:33
Banalny ale irytujący problem.
Do niedawna centralny zamek otwierał mi również bagażnik. Niestety, otwierając bagażnik kluczem chyba przypadkowo go zablokowałem, tak, że centralny go nie otwiera. I nie mogę tego odwrócić
Centralny zamek normalnie zamyka mi bagażnik, ale żeby go otworzyć, muszę włożyć kluczyk i przekręcić go w lewo na ok. godzinę 9. Po otwarciu zamków centralnym zamkiem przez kilka sekund słychać z okolic bagażnika szum.
Zastanawiam się czy może w pokrywie bagażnika jest jakiś dinks, który go odblokowuje, tak że centralny go otwiera? Albo zbieg okoliczności i coś mi padło.
Pozdrawiam,
Robert
W124 '95 kombi
#2
Napisano 03 września 2012 - 10:30
#4
Napisano 03 września 2012 - 11:49
Więc wszystko działa oprócz tego że nie działa
Nie rozumiem fragmentu instrukcji obsługi: wyłączenie zamka pokrywy bagażnika spod działania centralnego zamka wykonujemy przekręcając zgodnie z ruchem wskazówek zegara na trzecią. A jak to z powrotem włączamy?
Pozdrawiam,
Robert
#5
Napisano 03 września 2012 - 11:56
ja miałem przypadek taki wysunoł mi sie wężyk w prawych tylnych drzwiach i otwierał i zamykał przednie drzwi i bagarznik lecz tylnich drzwi i klapki wlewu nie zamykał wężyk założyłem i owinołem taśmą izolacyjną i jest ok.pozdrawiam
#6
Napisano 03 września 2012 - 17:58
Użytkownik R0bby dnia 03 września 2012 - 11:49 napisał
Tymczasowo wyklucz z układu podciśnienia siłownik wlewu paliwa i sytuacja powinna wrócić do normy. Zrobić to można łatwo odłączając wężyki od siłownika i łącząc je ze sobą. starej wersji jest tam gumowy trójnik który wystarczy zaślepić np. gwoździem.
Użytkownik R0bby dnia 03 września 2012 - 11:49 napisał
Całość działa w ten sposób, że przycisk widoczny z zewnątrz ma swój dzyndzel, a zatrzask zamka ma swój. Jeżeli pierwszy dzyndzel jest ustawiony w osi drugiego, to jeden naciska na drugi i możemy zamek otworzyć. Działanie tego białego elementu który się obraca powoduje, że oba bolce nie są ustawione w jednej osi i po prostu się rozmijają w czasie naciskania. Zasada jest prosta, zamek jest równie prosto wyjąć i sobie obejrzeć, jak to funkcjonuje.
#7
Napisano 03 września 2012 - 19:10
Jak zamykasz bagażnik? Czy wyciągasz kluczyk z zamka w pionie czy w poziomie?
Instrukcja poucza, że:
Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo i następnie wyciągnąć kluczyk w pozycji pionowej.
Wówczas bagażnik będzie się otwierał z resztą zamków
lub
Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo na godzinę 3 i wyciągnąć go tak w pozycji poziomej.
Wówczas zamek bagażnika nie będzie reagował na sygnały centralnego zamka i otworzyć będzie go można jedynie głównym kluczykiem.
Patent ten wymyślono po to, abyś mógł zamknąć bagażnik i schowek np. kiedy oddajesz auto do serwisu.
Zamykasz bagażnik i schowek kluczykiem głównym (prostokątnym), a serwisantom dajesz jedynie kluczyk serwisowy (eliptyczny).
W ten sposób serwis może otworzyć/zamknąć auto oraz zapalić silnik, ale nie może się dostać do schowka ani bagażnika, gdyż kluczyk serwisowy ich nie otwiera, a bagażnik zamknięty kluczykiem głównym w pozycji poziomej nie otworzy się wraz z drzwiami.
#8
Napisano 04 września 2012 - 06:01
Użytkownik roxa dnia 03 września 2012 - 19:00 napisał
Czy zamek w klapie zamyka i otwiera pozostałe drzwi. W lewo do oporu zamyka, w prawo otwiera?
Otwierał zarówno z pilota w przednich drzwiach, jak i pilota w klapie. Również klucz przednich drzwi otwierał bagażnik.
Zamek w klapie otwiera tylko siebie. Kluczem. Bo pilot działa tak jak działał.
#9
Napisano 04 września 2012 - 06:18
Użytkownik MaxMatt dnia 03 września 2012 - 19:10 napisał
Jak zamykasz bagażnik? Czy wyciągasz kluczyk z zamka w pionie czy w poziomie?
U mnie nie da się wyciągnąć kluczyka w poziomie.
Użytkownik MaxMatt dnia 03 września 2012 - 19:10 napisał
Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo i następnie wyciągnąć kluczyk w pozycji pionowej.
Wówczas bagażnik będzie się otwierał z resztą zamków
lub
Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo na godzinę 3 i wyciągnąć go tak w pozycji poziomej.
Wówczas zamek bagażnika nie będzie reagował na sygnały centralnego zamka i otworzyć będzie go można jedynie głównym kluczykiem.
Patent ten wymyślono po to, abyś mógł zamknąć bagażnik i schowek np. kiedy oddajesz auto do serwisu.
Zamykasz bagażnik i schowek kluczykiem głównym (prostokątnym), a serwisantom dajesz jedynie kluczyk serwisowy (eliptyczny).
W ten sposób serwis może otworzyć/zamknąć auto oraz zapalić silnik, ale nie może się dostać do schowka ani bagażnika, gdyż kluczyk serwisowy ich nie otwiera, a bagażnik zamknięty kluczykiem głównym w pozycji poziomej nie otworzy się wraz z drzwiami.
Czytałem fragment instrukcji, który cytujesz. Ale uznałem, że jeśli u mnie nie można wyciągnąć klucza w poziomym ustawieniu zamka, to instrukcja jest źle przetłumaczona. Posiadam tylko kluczyk prostokątny ( z pilotem i chowanym ostrzem klucza) i na jego podstawie dorobiony zwykły kluczyk. Poza tym, czym klucze serwisowy i główny się różnią, że serwisowy nie otwiera bagażnika? Jakiegoś ząbka mu brak?
#10
Napisano 04 września 2012 - 07:19
Użytkownik R0bby dnia 04 września 2012 - 06:18 napisał
Użytkownik R0bby dnia 04 września 2012 - 06:18 napisał
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wiilow |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|