Skocz do zawartości




- - - - -

[S124] Kombi - zamek tylnej klapy nie działa


35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 09:33

Witam,

Banalny ale irytujący problem.

Do niedawna centralny zamek otwierał mi również bagażnik. Niestety, otwierając bagażnik kluczem chyba przypadkowo go zablokowałem, tak, że centralny go nie otwiera. I nie mogę tego odwrócić :(

Centralny zamek normalnie zamyka mi bagażnik, ale żeby go otworzyć, muszę włożyć kluczyk i przekręcić go w lewo na ok. godzinę 9. Po otwarciu zamków centralnym zamkiem przez kilka sekund słychać z okolic bagażnika szum.

Zastanawiam się czy może w pokrywie bagażnika jest jakiś dinks, który go odblokowuje, tak że centralny go otwiera? Albo zbieg okoliczności i coś mi padło.

Pozdrawiam,
Robert
W124 '95 kombi



#2 Offline   PiotrekEl


  • Postów: 68
  • Na forum od: 15 paź 2009
  • Miejscowość: Iława
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 10:30

Szum sugeruje że mógł spaść wężyk z zamka ten od pompki centralnego. Z tym że wtedy centralny chyba by nie otwierał reszty zamków więc może jakaś nieszczelność przy zamku?

#3 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 11:46

Wyświetl postUżytkownik PiotrekEl dnia 03 września 2012 - 10:30 napisał

Szum sugeruje że mógł spaść wężyk z zamka ten od pompki centralnego. Z tym że wtedy centralny chyba by nie otwierał reszty zamków więc może jakaś nieszczelność przy zamku?


#4 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 11:49

Pogrzebałem trochę. Szum pochodzi od ustrojstwa przy klapce wlewu paliwa. Przy otwieraniu centralnym zamkiem szumi tam ok 5 sekund. Odkręciłem pokrywę klapy bagażnika i podczas zamykania/otwierania dźwignia/cięgno po lewej stronie wykonuje ruch ok. 3 cm. Gdy poruszam nim ręcznie to też tyle samo się wsuwa/wysuwa. Również na środku przy zamku jest jakiś okrągły biały element który podczas zamykania/otwierania wykonuje ruch w jedną bądź drugą stronę ok. kilkanaście stopni.

Więc wszystko działa oprócz tego że nie działa ;)

Nie rozumiem fragmentu instrukcji obsługi: wyłączenie zamka pokrywy bagażnika spod działania centralnego zamka wykonujemy przekręcając zgodnie z ruchem wskazówek zegara na trzecią. A jak to z powrotem włączamy?

Pozdrawiam,
Robert

#5 Offline   silne drgania przy skręcie


  • Postów: 36
  • Na forum od: 03 kwi 2012
  • Miejscowość: koscierzyna
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2012 - 11:56

witam.
ja miałem przypadek taki wysunoł mi sie wężyk w prawych tylnych drzwiach i otwierał i zamykał przednie drzwi i bagarznik lecz tylnich drzwi i klapki wlewu nie zamykał wężyk założyłem i owinołem taśmą izolacyjną i jest ok.pozdrawiam

#6 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 03 września 2012 - 17:58

Wyświetl postUżytkownik R0bby dnia 03 września 2012 - 11:49 napisał

Odkręciłem pokrywę klapy bagażnika
Cóż to takiego? Bo o ile pamiętam, to w modelu 124 pokrywa bagażnika nie zawiera żadnych ruchomych elementów zamka - tylko rygiel.
Tymczasowo wyklucz z układu podciśnienia siłownik wlewu paliwa i sytuacja powinna wrócić do normy. Zrobić to można łatwo odłączając wężyki od siłownika i łącząc je ze sobą. starej wersji jest tam gumowy trójnik który wystarczy zaślepić np. gwoździem.

Wyświetl postUżytkownik R0bby dnia 03 września 2012 - 11:49 napisał

Nie rozumiem fragmentu instrukcji obsługi: wyłączenie zamka pokrywy bagażnika spod działania centralnego zamka wykonujemy przekręcając zgodnie z ruchem wskazówek zegara na trzecią. A jak to z powrotem włączamy?
Ustawiamy kluczyk pionowo i wyciągamy.
Całość działa w ten sposób, że przycisk widoczny z zewnątrz ma swój dzyndzel, a zatrzask zamka ma swój. Jeżeli pierwszy dzyndzel jest ustawiony w osi drugiego, to jeden naciska na drugi i możemy zamek otworzyć. Działanie tego białego elementu który się obraca powoduje, że oba bolce nie są ustawione w jednej osi i po prostu się rozmijają w czasie naciskania. Zasada jest prosta, zamek jest równie prosto wyjąć i sobie obejrzeć, jak to funkcjonuje.

#7 Offline   MaxMatt


  • Postów: 208
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Kraków
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:89' W124 250D

Napisano 03 września 2012 - 19:10

Zaraz zaraz.

Jak zamykasz bagażnik? Czy wyciągasz kluczyk z zamka w pionie czy w poziomie?

Instrukcja poucza, że:

Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo i następnie wyciągnąć kluczyk w pozycji pionowej.
Wówczas bagażnik będzie się otwierał z resztą zamków

lub

Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo na godzinę 3 i wyciągnąć go tak w pozycji poziomej.
Wówczas zamek bagażnika nie będzie reagował na sygnały centralnego zamka i otworzyć będzie go można jedynie głównym kluczykiem.

Patent ten wymyślono po to, abyś mógł zamknąć bagażnik i schowek np. kiedy oddajesz auto do serwisu.
Zamykasz bagażnik i schowek kluczykiem głównym (prostokątnym), a serwisantom dajesz jedynie kluczyk serwisowy (eliptyczny).

W ten sposób serwis może otworzyć/zamknąć auto oraz zapalić silnik, ale nie może się dostać do schowka ani bagażnika, gdyż kluczyk serwisowy ich nie otwiera, a bagażnik zamknięty kluczykiem głównym w pozycji poziomej nie otworzy się wraz z drzwiami.

#8 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 września 2012 - 06:01

Wyświetl postUżytkownik roxa dnia 03 września 2012 - 19:00 napisał

z pilota, czy z klucza przednich drzwi?
Czy zamek w klapie zamyka i otwiera pozostałe drzwi. W lewo do oporu zamyka, w prawo otwiera?

Otwierał zarówno z pilota w przednich drzwiach, jak i pilota w klapie. Również klucz przednich drzwi otwierał bagażnik.

Zamek w klapie otwiera tylko siebie. Kluczem. Bo pilot działa tak jak działał.

#9 Offline   R0bby


  • Postów: 68
  • Na forum od: 05 lip 2012
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 września 2012 - 06:18

Wyświetl postUżytkownik MaxMatt dnia 03 września 2012 - 19:10 napisał

Zaraz zaraz.

Jak zamykasz bagażnik? Czy wyciągasz kluczyk z zamka w pionie czy w poziomie?

U mnie nie da się wyciągnąć kluczyka w poziomie.

Wyświetl postUżytkownik MaxMatt dnia 03 września 2012 - 19:10 napisał

Instrukcja poucza, że:

Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo i następnie wyciągnąć kluczyk w pozycji pionowej.
Wówczas bagażnik będzie się otwierał z resztą zamków

lub

Można zamknąć bagażnik przekręcając w jego zamku kluczyk w prawo na godzinę 3 i wyciągnąć go tak w pozycji poziomej.
Wówczas zamek bagażnika nie będzie reagował na sygnały centralnego zamka i otworzyć będzie go można jedynie głównym kluczykiem.

Patent ten wymyślono po to, abyś mógł zamknąć bagażnik i schowek np. kiedy oddajesz auto do serwisu.
Zamykasz bagażnik i schowek kluczykiem głównym (prostokątnym), a serwisantom dajesz jedynie kluczyk serwisowy (eliptyczny).

W ten sposób serwis może otworzyć/zamknąć auto oraz zapalić silnik, ale nie może się dostać do schowka ani bagażnika, gdyż kluczyk serwisowy ich nie otwiera, a bagażnik zamknięty kluczykiem głównym w pozycji poziomej nie otworzy się wraz z drzwiami.

Czytałem fragment instrukcji, który cytujesz. Ale uznałem, że jeśli u mnie nie można wyciągnąć klucza w poziomym ustawieniu zamka, to instrukcja jest źle przetłumaczona. Posiadam tylko kluczyk prostokątny ( z pilotem i chowanym ostrzem klucza) i na jego podstawie dorobiony zwykły kluczyk. Poza tym, czym klucze serwisowy i główny się różnią, że serwisowy nie otwiera bagażnika? Jakiegoś ząbka mu brak?

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 04 września 2012 - 07:19

Wyświetl postUżytkownik R0bby dnia 04 września 2012 - 06:18 napisał

U mnie nie da się wyciągnąć kluczyka w poziomie.
Bo masz KOMBI. Jaki jest sens blokować dostęp do przestrzeni bagażowej w kombi?

Wyświetl postUżytkownik R0bby dnia 04 września 2012 - 06:18 napisał

czym klucze serwisowy i główny się różnią, że serwisowy nie otwiera bagażnika? Jakiegoś ząbka mu brak?
Obejrzyj sobie kluczyk - wzdłuż płetwy, z obu stron ma wyfrezowany na całej długości niewielki rowek. Kluczyk warsztatowy go nie ma. Ząbki są dokładnie te same w obu kluczykach.








Podobne tematy Zwiń