Witam,
Mam takie pytanie dotyczace dobrze znanego potencjometra.
Szukałem przez długi czas jakiegos zamiennika i nic nie znalazłem.
Dwa dni temu odłaczyłem potencjometr i zacząłem tak jeżdzić. Jedyne zanotowane objawy to wyższe obroty (na poziomie 1200 -1500) na biegu jałowym.
Oczywiście w porównaniu do telepiącego auta to rozwiązanie wydaje mi sie bez wad. Przeciez tych obrotów i tak nie czuć w aucie.
Czy można się jeszcze czegoś spodziewac?
Z góry dziękuję za sugestie.
1
[All] Odłączony potencjometr KE-Jet
Rozpoczęty przez adrenaline, wrz 04 2012 21:53
29 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 września 2012 - 21:53
#2
Napisano 05 września 2012 - 21:15
Widzę, że nik nie ma nic do powiedzenia na ten temat.
Powiem tylko, że kolejny dzień z odpiętym potencjometrem i wszystko działa super!
Jedyny nowy objaw to male ciśnienie paliwa (tak to obrazuje, objawia się brakiem mocy i niepaleniem rowno) po całej nocy stania auta.
W ciagu dnia nie ma problemów po nocy trochę slaby jest ale trwa to mniej niż 1 minutę.
Powiem tylko, że kolejny dzień z odpiętym potencjometrem i wszystko działa super!
Jedyny nowy objaw to male ciśnienie paliwa (tak to obrazuje, objawia się brakiem mocy i niepaleniem rowno) po całej nocy stania auta.
W ciagu dnia nie ma problemów po nocy trochę slaby jest ale trwa to mniej niż 1 minutę.
#3
Napisano 05 września 2012 - 23:03
W Rdmiu jest kobieta co zajmuje sie MB. Moge ci dać namiary. Moze bedzie miała do sprzedania cały ke
#4
Napisano 06 września 2012 - 06:53
Z tego co mi się wydaje po odłączeniu potencjometru klapy spiętrzającej, silnik pracuje na ustawieniach czysto mechanicznych z pominięciem całej elektroniki.
To telepanie poranne nie jest spowodowane niskim ciśnieniem paliwa, bo ciśnienie paliwa jest ustawiane mechanicznie ale brakiem dodatkowego wtrysku paliwa kiedy silnik jest zimny. Kiedy masz odłączony potencjometr auto odpala, i nie wiedząc w jakiej jest pozycji klapa "odłącza" sterownik silnika ustawiając zawór powietrza dodatkowego w pozycji otwartej. Reszta działa tylko mechanicznie.
To telepanie poranne nie jest spowodowane niskim ciśnieniem paliwa, bo ciśnienie paliwa jest ustawiane mechanicznie ale brakiem dodatkowego wtrysku paliwa kiedy silnik jest zimny. Kiedy masz odłączony potencjometr auto odpala, i nie wiedząc w jakiej jest pozycji klapa "odłącza" sterownik silnika ustawiając zawór powietrza dodatkowego w pozycji otwartej. Reszta działa tylko mechanicznie.
#5
Napisano 06 września 2012 - 08:21
Dzięki za info OldPiernik. Tego właśnie szukałem. Co by nie mówić auto chodzi dużo lepiej bez elektroniki.
#6
Napisano 06 września 2012 - 10:32
Użytkownik adrenaline dnia 06 września 2012 - 08:21 napisał
Co by nie mówić auto chodzi dużo lepiej bez elektroniki.
I "namaszcza" Ci wydech wyplutym paliwem ... Można powiedzieć, że z takimi obrotami jak ty masz na biegu jałowym to się jeździ, a nie stoi. Jaki jest, więc sens twojej kombinatoryki? Dlaczego robisz sobie pod górkę, zamiast zabrać się za spokojną analizę w poszukiwaniu rozwiązania problemu -> POTENCJOMETR KLAPY przepływomierza 3437224035 NEW (2580318440) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Silnik ten został "uzbrojony" w "sriki, tiki, poprawniki" nie bez powodu i nie dlatego, żeby wypełnić pustą, a sporą przestrzeń pod maską.
#8
Napisano 06 września 2012 - 11:22
Założyłem go do swojego CE jakiś tydzień temu. Nie wiem jak z trwałością, ale jazda testowa wypadła "olśniewająco" w porównaniu do starej używki w całkiem dobrym stanie (jak na pierwszy, a nawet drugi rzut oka). Jeśli chodzi o regulację to nie ma z tym żadnego problemu. W odróżnieniu do oryginału, podróbka nie ma zalanej gumą śrubki precyzyjnej regulacji. Potencjometr założyłem, więc klasyczną metodą na "regulację obudową" do wartości jak najbardziej zbliżonej do 0,7V, a następnie już po dokręceniu go na stałe do rozdzielacza (przy tej czynności najczęściej cała regulacja obudową idzie się p********), wyregulowałem idealnie na 0,7V wkrętakiem zegarmistrzowskim. Efekt końcowy - silnik pracuje jak baja w całym zakresie obrotów
#9
Napisano 06 września 2012 - 13:31
Tak jak pisalem szukałe potencjometru ale go nie znalazłem. Bardzo chętnie doprowadzę silnik do stanu poprawnego. Dzięki za link.
Właśnie go zamówiłem, dam znać jak działa jak już dojdzie.
Właśnie go zamówiłem, dam znać jak działa jak już dojdzie.
Użytkownik adrenaline edytował ten post 06 września 2012 - 13:38
#10
Napisano 07 września 2012 - 17:32
Tez go mam. Da się go ustawić na 0,7V, zdjęcia mam w galerii. Nawet bardzo łatwo to idzie:)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[KE-Jetronic] Potencjometr klapy spiętrzającej - zamiennik |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | 83dawid83 |
|
||
Regulator obrotów wentylatora, potencjometr |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
|
|
[W124] Brak napiecia na potencjometrze tarczy spietrzajacej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
Mercedes R129 SL 500 integrated phone installation |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | Pieczara71 |
|
||
[W124] 3.0 m103 brak napięcia na potencjometrze jak i na krokowym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|